Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: درخت به دلیل تأثیری که در ایجاد نشاط و شادمانی روحیه انسان برجا می‌گذارد و نیز تأثیر فراوان در پاکیزه کردن هوا از گذشته‌های دور تا به امروز مورد توجه و اهمیت مردم بوده است و همواره مردم و فعالان اجتماعی در برابر قطع درختان واکنش نشان می‌دادند.

این اهمیت به درختان و اعتراض به قطع آنها در یکی ۲ روز گذشته در ورامین شدت گرفته و شاهد واکنش نسبت به قطع تعدادی از درختان در حوالی مسجد جامع ۷۰۰ ساله ورامین بودیم و فعالان محیط زیست و شهروندان به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نسبت به قطع درختان حوالی مسجد جامع واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع فعال خبری در فضای مجازی با انتشار ۲ عکس مربوط به قبل و بعد از قطع این درختان در این خصوص نوشت: قطع گسترده درختان محوطه مسجد جامع ورامین، که تصویر زیرمربوط به قبل از اجرای طرح محوطه سازی مسجد جامع توسط شهرداری ورامین و تصویر پایین‌تر مربوط به بعد از آن، وضعیت کنونی در محوطه مسجد جامع تاریخی ورامین است.

این منبع که مطلبش به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است می‌افزاید: همان طور که در تصاویر ملاحظه می‌کنید، تعداد قابل توجهی از درختان در راستای اجرای طرح محوطه سازی مسجد جامع توسط شهرداری ورامین قطع و البته همان گونه که در اخبار روزهای قبل دیدید، تعداد زیادی هم در فصل بهار سربُری شده‌اند.

یکی از شهروندان ورامینی نیز در اعتراض نسبت به قطع درختان به خبرنگارمهر گفت: نمی‌توان پذیرفت، که برای بهسازی چند معبر درختان قطع شوند و قطع گسترده درختان با عمری بیش از ۲ دهه در حوالی مسجد جامع توجیه و منطقی ندارد.

وی افزود: شهرداری ورامین پاسخ دهد، که تاکنون چه اقداماتی از سوی این نهاد برای جایگزینی درختان کهنسال در سطح شهر صورت گرفته است.

۷ درخت از ۱۲ درخت مذکور در مکانی دیگر کاشته شده‌اند

این انتقادات در حالی صورت می‌گیرد، که شهردار ورامین از کاشت بیش از ۸ هزار اصله نهال و درخت در هفته درختکاری و منابع طبیعی در اسفند ۹۷ خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: این تعداد درخت در خیابان‌های شهید بهشتی، منطقه خیرآباد و دیگر مناطق شهر ورامین صورت پذیرفته است.

حسین دهقان در ادامه این گفتگو اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۷ درخت از ۱۲ درخت مذکور در یکی از مناطق فضای سبز شهرداری ورامین کاشته شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که نظارت شهرداری برای جابجایی با کم‌ترین آسیب به درختان چگونه است، تصریح کرد: سازمان فضای سبز و معاونت خدمات شهری شهرداری ورامین بر این امر نظارت داشتند و کم‌ترین آسیب به درختان وارد آمده است و علاوه بر آن شهرداری موظف است، به تعداد درختانی که قطع می‌شود، درخت در مکان دیگری از شهر بکارد.

مصوبه کمیته قطع اشجار اخذ شده بوده است

فرماندار ورامین نیز با بیان اینکه قطع درختان کهنسال کار ناشایستی است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قطع ۱۲ عدد از درختان در حوالی مسجد جامع صورت گرفته که بررسی بنده نشان می‌دهد، این قطع درختان مصوبه کمیته قطع اشجار شهرستان را داشته است.

حسین کاغذلو ادامه داد: هیچکس با قطع درختان موافق نیست و شما مطمئن باشید، که برای اخذ مصوبه از کمیته قطع اشجار باید دلایل فنی و کارشناسی فراوانی ارائه شود.

سعی شده تا کم‌ترین آسیب به درختان وارد شود

وی در پاسخ به این سوال که دلیل قطع درختان حوالی مسجد جامع چه بوده است، گفت: طبق گزارش‌هایی که به بنده ارائه شده است، ۵ درخت از ۱۲ درخت مذکور پوسیده و کرم خورده بوده و خطر سقوط در هنگام باد و رساندن آسیب به شهروندان را داشتند و ۷ درخت سالم نیز با جانمایی مناسب مجدداً کاشته شدند.

فرماندار ورامین اضافه کرد: طبق طرح ترافیکی جدید شهرستان ورامین، مسجد جامع به میدانی زیبا تبدیل می‌شود، که خودروها می‌توانند دور آن به راحتی گردش کرده و از مشاهده این بنای زیبا لذت ببرند و در اجرای این پروژه که اعتبار مناسبی نیز دارد، حداقل درختانی که می‌شد، از سر راه برداشته شوند، ۱۲ عدد بود، که ۷ درخت آن نیز مجدداً کاشته شد.

وی محوطه سازی مسجد جامع را عامل دیگر قطع این درختان دانست و افزود: برای اجرای پروژه‌های عمرانی گاهی چاره‌ای جز برداشتن موانع از سر راه وجود ندارد، در این پروژه نیز سعی شد، تا کم‌ترین جابجایی درختان وجود داشته باشد.

فرماندار ورامین گفت: همه می‌دانیم، که قطع درختان اشتباه است، اما گاهی می‌توان با یک جابجایی درختان اصلاح ترافیکی را رقم زد، که همه شهروندان از آن لذت ببرند، در اجرای پروژه‌های عمرانی گوناگون قطعاً مزایایی برای مردم وجود دارد، معایب این چنینی نیز هست، که باید همه مزایا و معایب را در کنار هم دید.

به هر تقدیر، باید در پروژه‌های عمرانی با انجام امور کارشناسی، شرایطی را فراهم آورد، که علی رغم پیشرفت پروژه و استفاده مردم از مزایای آن کم‌ترین آسیب به منابع طبیعی و درختان وارد آید.

کد خبر 4608223

منبع: مهر

کلیدواژه: قطع درختان ورامین شهرداری ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم

به گزارش ورزش سه، میلاد پاک پرور در دیدار استقلال ملاثانی و سپاهان یک گل استثنایی به ثمر رساند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود. این بازیکن در مورد دیدار با طلایی‌پوشان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: تصور اکثریت بر این بود که سپاهان قرار است یک بازی آسان داشته باشد، ولی بچه‌های تیم که همه خوزستانی هستند، با توجه به نکاتی که آقای اکبرپور در طول هفته به ما گفته بودند، توانستیم بازی خوبی انجام بدهیم و حتی ۲-۳ موقعیت صد در صد گل را خراب کردیم اما به تیم خوب سپاهان بابت صعود تبریک می‌گویم.

او که یک سوپر گل به ثمر رساند، در این باره عنوان کرد: اولین بار نبود که به این شکل گلزنی می‌کردم. یکی از این گل‌ها به ملوان در لیگ برتر بود که بهترین گل در نظر سنجی برنامه نود اعلام شد و آن موقع من استقلال اهواز بودم. پارسال هم با لباس شمس آذر به استقلال خوزستان از راه دور گل زدم و همچنین به شاهین بوشهر در لیگ یک.

این بازیکن در مورد اینکه گل او سپاهانی‌ها را شوکه کرد و باعث شد بازی به وقت های اضافه کشیده شود گفت: من به تنهایی این کار را نکردم. دست تک تک بچه‌ها گرم که عالی بازی کردند و گل من هم نتیجه تلاش این بچه‌ها بود اما حیف شد که صعود نکردیم.

بازیکن استقلال ملاثانی درباره استعفا سرمربی‌شان گفت: آقای اکبرپور حق دارد، چون وضعیت تیم ما از نظر مالی و سخت افزاری خیلی بد است اما ایشان یک تنه می‌جنگد. ما بچه سر راهی استان خوزستانیم. آقای اکبرپور و حمیدی تک و تنها هستند. مسئولین استان نفت خیز خوزستان لطفا به داد این تیم برسید.

پاک پرور در پایان گفت: از مسئولین فولاد خوزستان برای همکاری و دادن ورزشگاه تشکر می‌کنم. امیدوارم فولاد به جایگاه واقعی خودش برسد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار/ عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابجا کرد
  • پاک پرور: حیف شد سپاهان را نبردیم
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر