Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@16:18:26 GMT

علت جراحات صورت شیر ایرانی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۷۴۲۹

علت جراحات صورت شیر ایرانی چه بود؟

دامپزشک باغ‌وحش شهر تهران با توضیح علت زخم صورت شیرایرانی تازه منتقل شده به باغ وحش گفت: «ایلدا» شیرماده ایرانی نیز تا هفته آینده به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

به گزارش مشرق، ایمان معماریان دامپزشک باغ وحش تهران، علت جراحات صورت شیر ایرانی تازه منتقل شده به این باغ وحش را اینگونه توضیح داد که از آنجاکه هیچ پروازی مستقیمی از کشور مقصد (انگلستان) به ایران وجود نداشت، چند سفر زمینی، دریایی و هوایی داشته و در جریان این سفر طولانی صورتش با دیواره‌های داخل باکس انتقال سائیده شده که در مدت حضورش در باغ وحش این زخم‌ها بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ماجرای بازگشت شیر ایرانی از انگلیس +عکس عکس / ورود شیر آسیایی به باغ وحش ارم

این دامپزشک اظهارنظرهایی درباره خالص نبودن نژاد شیرایرانی را رد کرده و و گفت: این شیر طبق برنامه EEP که تکثیر و نگهداری گونه‌های در خطر انقراض را مدیریت می‌کند مورد بررسی قرار گرفته و مشخص است که این گونه از کجا آمده و چطور پرورش یافته، شجره نامه مشخص و آزمایشگاه ژنتیکی مستندی دارد که نشان می‌دهد ژنش خالص است.

وی در خصوص جزئیات انتقال شیر ماده‌ای که قرار است تاچندی دیگر به یاین باغ وحش منتقل شود نیز توضیح داد: «ایلدا» شیرماده خالص ایرانی نیز تا هفته آینده از باغ وحش دوبلین به همتای نر خود «هیرمان» در این باغ وحش می‌پیوندد.

معماریان با بیان اینکه انتقال این دو شیر به منظور جفت‌گیری صورت نمی‌گیرد گفت: و این شیر برای این به ایران منتقل می‌شود که بتوانیم توجه مردم را به حیات وحش بی‌نظیر کشورمان جلب کنیم و برای احیای نژاد شیر ایرانی برنامه‌ای نداریم چرا که زیستگاه این حیوان در کشور به طور کلی نابود شده است.

این دامپزشک با اشاره زیبایی و وقار این حیوان گفت: شیر ایرانی زمانی نماد ایران محسوب می‌شده اما با بی‌توجهی مردم و پادشاهان در صدها سال پیش نسلش در کشور منقرض شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل انگلستان باغ وحش شیر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره طرح لازم برای چگونگی انتقال مفاهیم علمی از سوی استادان به دانشجویان با عملکرد مبتنی بر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور اظهار کرد: اصطلاحی در صنایع قدیم بود که می‌گفتند استاد فوت کوزه گری را به شاگرد خود یاد می‌دهد که مفهوم ساده و عوامانه‌ای دارد، اما مملو از حکمت است.

وی افزود: استادانی داریم که گاهی اوقات خود را روزآمد نمی‌کنند، مثلا دانشی در علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی کسب کرده‌اند و ۲۰ سال پیش فارغ‌التحصیل شده است، اما هنوز با جدیدترین نظریه‌ها و مباحث دانش روز آشنایی ندارند، طبیعی است که چنین استادانی نمی‌توانند شاگرد زمانه پرورش دهند.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: گاهی اوقات برخی از استادان به روز هستند، اما روش شناسی مهارت آموزی را نمی‌دانند و نمی‌توانند به خوبی شاگردی پرورش دهند.

وی گفت: بعضی اوقات استادان همه ویژگی‌ها را دارند، اما فوت کوزه گری را به دانشجویان منتقل نمی‌کنند و این دانشجو همیشه به استاد وابسته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد، روش و مهارت را بداند و دانش و روش را به دانشجوی خود بدون دریافت هزینه البته نه هزینه مادی منتقل کند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • خسروپناه: استاد زمانی معلم واقعی است که عالم زمانه باشد
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • زایران ایرانی عمره ۲۴ ساعته با اتوبوس به مسجدالحرام منتقل می‌شوند
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان