Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@11:40:18 GMT

اجرای طرح مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۷۴۳۰

اجرای طرح مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

اجرای طرح مبارزه و جمع آوری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این طرح به منظور تامین و ارتقاء سلامت هموطنان با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و شهرداری به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی اصغر اسماعیل زاده با بیان اینکه خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد یکی از مراکز اصلی بارانداز در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی پس از تهران محسوب می شود، افزود: براین اساس فرآورده های سلامت محور و در کنار آن قاچاق نیز بیشتر از سایر مناطق کشور در این مناطق مشاهده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح، کنترل و ایجاد امنیت بر عهده نیروی انتظامی و کنترل علمی محصولات نیز بر عهده دانشگاه خواهد بود و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت و سلامت و یا دارای برچسب تقلبی جمع آوری خواهند شد.

دکتر اسماعیل زاده تاکید کرد: نخستین مرحله این طرح، اردیبهشت ماه در قالب ۱۰ تیم مشترک شامل حدود۴۰ نفر از کارشناسان حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و امنیت اجتماعی، کارشناسان سازمان معدن و تجارت و شهرداری در یکی از مراکز اصلی عرضه این فرآورده ها در مشهد به طور همزمان اجرا شد.

به گفته وی، در ادامه حدود ۲۰ هزار  قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف و ارسال پرونده های مربوطه به مقامات قضایی در اختیار پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز قرار گرفت و این طرح تا پاکسازی کامل مناطق بارانداز اصلی فرآورده های ذکر شده ادامه خواهد داشت.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان