Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی ها درصدد ایجاد سردرگمی های بین المللی هستند، گفت: آنها پس از اقدامات غیر قانونی علیه سپاه پاسداران صفر کردن صادرات نفت ایران را پیگیری کردند که این امر تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 15 اردیبهشت گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان از خداوند متعال می خواهیم بهره وافر از رحمت خویش را بر ملت بزرگوار ایران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کارگر اظهار داشت: کارگران عزیز و زحمتکش استوانه دفاع ملی اقتصادی در مقابل دشمن فریبکار هستند. آنها بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور را به دوش می کشند و باعث گسترش زمینه های تولید به ویژه در کارگاه های کوچک و متوسط می شوند.

 

وی همچنین با عرض تبریک به مناسبت هفته معلم بیان کرد: مقام معظم رهبری نکات مهمی را در جلسه با کارگران و معلمان در زمینه حفظ اشتغال در کارگاه ها و رفع مشکلات تولید و صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه جانبه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرمودند. در همین راستا از کمیته آموزش و تحقیقات مجلس می خواهیم بر روی موضوعاتی که معظم له بیان کردند، برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد مهارت آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در رابطه با موضوع کنکور و حل این موضوع و همچنین معوقات فرهنگیان نیز مسایلی را مطرح کردند که از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهیم در این رابطه بررسی هایی را داشته باشند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از کمیسیون های صنایع و معادن، کشاورزی و اجتماعی می خواهیم تا در مورد حفظ اشتغال کارگاه ها، توسعه اشتغال کوچک و متوسط با کمک دستگاه های اجرایی و اتاق های بازرگانی و تعاون بررسی های لازم را انجام دهند.

 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت استاد آیت الله مطهری گفت: این شخصیت معلم انقلاب، همه جانبه نگر، عمیق، ‌آینده نگر، پرهیزکار و انقلابی بود و امام خمینی در مورد ایشان کلماتی را فرمودند که کمتر سابقه داشته است.

 

وی اضافه کرد: نظرات امام نشان دهنده عمق توجه ایشان به تفکر این مرد الهی است. استاد مطهری اقتصاد سالم را برای یک جامعه اسلامی ضروری می دانست و مراد او از اقتصاد سالم اقتصاد مولد و ثروت ساز بود و همچنین برای استقلال کشور استقلال اقتصادی را لازم می پنداشت و درباره استقلال مخصوصا استقلال سیاسی بر این نظر بود که همان طور که درباره یک فرد مسئله استقلال و عدم استقلال مطرح است در مورد جامعه و کشور نیز به طریق اولی چنین مسئله ای مطرح است.

 

لاریجانی ادامه داد: آیت لله مطهری معتقد بود در زمانه ما مسئله ارباب و رعیتی و آن شکل مطرح نیست اما در سطح کشورها روابط آقایی و بندگی به شدت رواج دارد و نگاهی به نقشه سیاسی جهان به خوبی نشان می دهد که پاره ای از کشورها آقا و فرمانده هستند و در مقابل کشورهایی قرار دارند که اسما مستقل هستند و اما عملا تحت سیطره کشورهای دست اول قرار دارند.

 

رییس خانه ملت با بیان اینکه این امر را در منطقه به خوبی تجربه کرده است، یادآور شد: می دانیم که در خلیج فارس و اقیانوس هند مبارزات سیاسی شدیدی بین ابرقدرت ها وجود دارد و آمریکا می خواهد خلیج فارس را برای خودش حفظ کند. آمریکایی ها از یک سو با پول ایران نفت را به مقیاس وسیع استخراج و غارت می کنند و از سوی دیگر با پولی که از خرید نفت به ایران پرداخت می کردند به اسم فروش اسلحه مدرن دوباره آن را از ایران پس می گرفتند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای منطقه امروز گرفتار نابسامانی در امر استقلال سیاسی و اقتصادی هستند و همین امر آمریکایی ها را گستاخ تر کرده است. ظاهرا نظرات بی منطق مسئولان آمریکایی تمامی ندارد و به نظر می رسد به جای سیاست ورزی به عملیات روانی اشتغال دارند. آمریکایی ها با خلق ماجراهای زنجیره ای درصدد ایجاد سردرگمی های بین المللی هستند.

 

رییس خانه ملت گفت: پس از اقدامات غیر قانونی آمریکا علیه سپاه، صفر کردن صادرات نفت ایران گام دیگری است که تحقق پیدا خواهد نکرد و حرف های نسجیده دیگر آنان درباره همکاری هسته ای کشورها در چهارچوب توافق هسته ای از جمله خرید آب سنگین  یا مواد غنی شده با فروش مواد اولیه نمونه هایی از آشفتگی های فکری آنان را نشان می دهد.

 

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها به مانند سواران قایقی هستند که برای سرعت بخشیدن به قایق بار آن را افزایش می دهند چون در هر اقدامی تصور می کردند حادثه ای در ایران خلق می کنند اما موفق نشدند و به همین دلیل با عصبانیت ماجرای جدیدی را با تبلیغات راه انداختند و به نظر می رسد که چیز مهم دیگری در انبان نداشته باشند.

 

وی خطاب به نمایندگان گفت: همان گونه که رهبری در دیدار با معلمان به خوبی ایراد فرمودند در این زمان وحدت و انسجام داخلی مهمترین عامل تعیین کننده در نبردهای اراده های دو کشور ایران و آمریکا است و به تعبیر ایشان اختلاف سلایق را باید در این مرحله کنار گذاشت و بر روی هدف اصلی یعنی مقاومت در مقابل استبداد بین المللی مدرن ایستادگی کرد.

 

لاریجانی تصریح کرد: آنها عزت ملت ها را هدف گیری کرده اند و باید در این راه پایمردی و وفاق داشت و هرچه به ساختار وحدت جامعه لطمه می زند، پرهیز کرد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مراسم افتتاحیه ماه رمضان مرحله کشوری خبرگزاری شبستان مسجد روزنامه روز معلم فضای مجازی نماز جمعه آمریکا علی لاریجانی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم!
  • سرخپوشان به دنبال بردن نساجی در شهر خسته/ استقلالی ها درصدد تثبیت صدرنشینی
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • به عراق صادرات داریم اما بخاطر مسائل بانکی نمی توانیم پولش را بگیریم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق