Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار ساوه گفت:شهرستان ساوه پس از مرکز استان بیشترین آمار زندانیان را دارد،باید با کار زیربنایی در زمینه حمایت از زندانیان در سایه اصلاح  رفتار، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علی میرزایی شامگاه شنبه در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ساوه با اشاره به رسالت انجمن زندانیان اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان بودجه  عمده دولتی ندارد و توسط نیکوکاران و خیران تامین می‌شود و به عنوان یک پل ارتباطی بین خیران خداجو و خانواده‌های نیازمند عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود : خانواده زندانیان قشر آسیب‌‌پذیر جامعه هستند  متاسفانه فرهنگ‌سازی برای توجه به آنها نشده است و  وقتی سرپرست خانواده عمدا یا سهوا جرمی را مرتکب می‌شود خانواده وی نباید تحت فشار قرار گیرد چراکه آنها هیچ ارتباطی با جرم انجام شده توسط مجرم ندارند .  

فرماندار ساوه تصریح کرد: متاسفانه کمتر به نقش انجمن زندانیان  توجه شده و چه خوب است که تلاش شود این نقش ، جایگاه واقعی خود را پیدا کند و برای تحقق این امر باید نوع نگاه جامعه به زندانی و خانواده آن کاملا تغییر کند، چراکه این انجمن‌ها با لزوم حمایتی که برای خانواده‌های زندانیان قائل هستند و خدمات خود از تصاعد جرم در اجتماع جلوگیری میکنند و این اقدام انجمن‌ها نمی گذارد ارتکاب جرم از زندانی به خانواده او تسری پیدا کند که این  نوعی عبادت است .

میرزایی بیان کرد: در صورت عدم حمایت  از این خانواده‌ها باید شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان آنان، گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی‌، گرایش اعضای این خانواده‌ها به مشاغل کاذب بوده و باید این زنگ خطر را هم به صدا درآورد که در آینده نظاره‌گر  ورود میزان قابل توجهی از اعضای خانواده‌های زندانیان به چرخه جرائم مختلف باشیم.

اعتراض خانواده زندانیان پاکستانی به رفتار غیرانسانی رژیم آل خلیفه +فیلم3600 سبد کالا بین خانواده زندانیان نیازمند آذربایجان شرقی توزیع شدبانک اطلاعات خانواده زندانیان نیازمند راه‌اندازی می‌شود

 وی ادامه داد: باید زمینه بازگشت سالم بسیاری از زندانیان به جامعه فراهم شود و با ایجاد اشتغال و اعتماد به نفس راه بازگشت به صراط مستقیم به آنها نشان داده شود.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیاری از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان و نیز تشکل‌های موازی حمایت از آنان نظیر ستاد دیه سبب توانمندسازی و بازگشت آنها به زندگی سالم شده است.

میرزایی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی برای احصاء مشکلات خانواده زندانیان، آموزش و مهارت زندانیان به منظور توانمندسازی آنان پس از آزادی از زندان بایدمورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید کار زیربنایی در زمینه حمایت از زندانیان انجام داد تا در سایه اصلاح  رفتار، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

فرماندار ساوه عنوان کرد: شهرستان ساوه پس از مرکز استان بیشترین آمار زندانیان را دارد، به همین سبب انجمن زندانیان ساوه نیازمند توجه بیشتر است.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان