Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بدون شک این موضوع بی ارتباط به کیفیت ساخت این خودروها نیست و کیفیت ساخت بالای خودرو باعث شده که طول عمر بالایی داشته باشند. بخش مهمی از بازار خرید و فروش خودروهای بی ام و مربوط به مدل‌های قدیمی‌تر است که حتی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ هم در بین آنها دیده می‌شود.

با نگاهی به آمار خرید خودروهای بی ام و قدیمی در این مطلب سه مدل معروف و پرفروش آنها را معرفی خواهیم کرد و در مورد آنها صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی ام و ۶۳۰i کوپه یکی از خودروهای بی ام و نه چندان قدیمی

اگر متوجه شوید که بی ام و ۶۳۰i کوپه در سال ۲۰۰۳ تولید شده است، چندان با قرار دادن آن در بین گزینه‌های قدیمی خودروهای بی ام و موافق نباشید. اما فراموش نکنید که این خودرو مربوط به حدود ۱۶ سال قبل است و اتفاقاً آمار فروش خوبی در بین ایرانی‌ها دارد. ظاهر جوان پسند خودرو و سرعت نسبتاً بالای آن باعث شده که قشرهای مختلف نسبت به آن علاقه بیشتری نشان دهند. اگرچه امکانات خودرو مانند خودروهای جدید بی ام و نیست، اما تا حد زیادی برای خودروی سال ۲۰۰۳ قابل قبول هست.

در بخش موتوری برای بی ام و ۶۳۰i بدون شک برخورداری از یک موتور با حجم ۲۹۹۶ سی‎سی و داشتن ۶ سیلندر امتیاز جالبی محسوب می‌شود. در این خودرو از سیستم جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است و مصرف سوخت آن ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. جالب است بدانید که با این شرایط شتاب صفر تا صد خودرو تنها ۶ ثانیه گزارش شده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

بی ام و ۵۱۸، قدیمی‌تر و جذاب‌تر

بدون شک محبوب‌ترین خودرو در بین خودروهای بی ام و در بین ایرانی‌ها همین خودروی بی ام و ۵۱۸ است که آمار فروش فوق‌العاده ای دارد. ظاهر و طراحی بدنه خودرو و حتی چراغ‌های استفاده شده در این مدل از بی ام و، کاملاً تداعی کننده سال ساخت خودرو یعنی ۱۹۷۵ میلادی است. این خودرو زرق و برق چندانی ندارد، زیبایی آن مانند خودروهای جدید نیست و در کل ایمنی آن هم چندان بالا نیست، اما در خرید و فروش خودروهای بی ام و آمار جالبی دارد.

جالب است بدانید که موتور استفاده شده در بی ام و ۵۱۸ حدود ۱۹۰۰ سی‎سی حجم دارد. این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت ۹۰ اسب بخار را دارد. حداکثر سرعت گزارش شده برای این خودرو در حدود ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است و شتاب آن هم ۱۳.۷ ثانیه برآورد می‌شود. از این خودرو انتظار بالایی نداشته باشید و سطح انتظار شما در حدود دهه ۷۰ میلادی باشد. قیمت‌های مختلفی برای این خودرو گذاشته شده است که شاید ارزان‌ترین آنها ۱۰ میلیون تومان و بالاترین آن‌ها تا حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هم افزایش می‌یابد.

بی ام و ۲۰۰۲؛ طرحی از سال ۱۹۶۸

بی ام و ۲۰۰۲ یکی دیگر از خودروهای بی ام و بود که تولید آن از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۴ ادامه داشت. در طراحی این خودرو چیز خاصی دیده نمی‌شود، اما شاید ورودی هوا و بخش جلوی خودرو شما را به یاد طرح جدید بی ام و بندازد. الگوی این خودرو کاملاً کلاسیک است و احتمالاً در فیلم‌های آلمانی یا در مستندهای قدیمی از آن‌ها دیده‌اید. بخشی از خرید و فروش خودروهای بی ام و در ایران متعلق به همین خودرو مدل ۲۰۰۲ است.

به نقل از ویرلن، در مدل ۲۰۰۲ با وجود حجم بالای موتور یعنی ۲۰۰۰ سی‎سی، توان تولیدی نسبتاً کم است و تنها ۹۹ اسب بخار است. این در حالی است که حداکثر گشتاور خودرو هم ۱۴۵ نیوتن متر است. خودرو دارای گیربکس دستی ۴ دنده بوده و حداکثر سرعت آن ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. بیشتر مدل‌های گذاشته شده از این خودرو در سایت دیوار قدیمی هستند و قیمت‌های پایین مانند ۱۰ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان برای آنها گذاشته شده است.

شک نداشته باشید که قیمت خودروهای بی ام و قدیمی در بازار ایران پایین است، اما کیفیت ساخت خودروها و توجه به وضعیت فنی آنها در زمان تولید باعث شده که کماکان شاهد استفاده از آنها در بازار باشیم و ایرانی‌ها هم تمایل به خریدوفروش آنها داشته باشند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4607633

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت بی ام و قیمت خودرو خودروی لوکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • لوازم یدکی رنو
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)