Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@19:01:54 GMT

رؤیت هلال در شب دوشنبه مشکل ولی ممکن است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۸۳۷۵

رؤیت هلال در شب دوشنبه مشکل ولی ممکن است

حجت‌الاسلام موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا به توضیح درباره آخرین وضعیت رویت هلال ماه رمضان پرداخت و گفت: حدود 110 گروه در نقاط مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام می‌کنند. برنامه‌ریزی برای اینکه این گروه‌ها در کدام نقطه مستقر شوند توسط ستادهای استهلال استانی انجام می‌شود و اینگونه نیست که اعزام از تهران صورت بگیرد؛ بلکه هر استان برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره زمان رویت هلال توضیح داد: گروه‌های استهلال از بعد از ظهر کار خودشان را آغاز می‌کنند و تا نیم‌ساعت بعد از اذان مغرب بررسی‌های خود را ادامه می‌دهند. حدود نیم‌ساعت بعد از اذان مغرب کار گروه‌ها به اتمام می‌رسد، منتهی از آنجایی که برخی از گروه‌ها در مناطق کوهستانی مستقر هستند، تا گزارش خود را به دست ما برسانند قدری زمانبر خواهد بود. ان‌شاالله این نتایج جمع‌بندی می‌شود و اگر گزارشات اطمینان‌بخشی مبنی بر رویت هلال وجود داشته باشد، از آن جهت که طبق تقویم رسمی کشور است نیازی به اعلام نیست، ولی اگر خلاف تقویم به اثبات برسد، یعنی هلال دیده نشود، روز سه‌شنبه روز اول ماه خواهد بود و این خبر اعلام خواهد شد.

موحدنژاد در ادامه گفت: کارشناسان رؤیت این هلال را مجموعاً مشکل ارزیابی می‌کنند و ما هم مثل شما باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه چه می‌شود. برخی هلال‌ها به گونه‌ای است که کارشناسان می‌گویند که هلال قطعاً دیده می‌شود، برخی هلال‌ها به گونه‌ای است که دیده نمی‌شود، ولی برخی هلال‌ها در مرز رؤیت قرار دارند. هلال امشب از هلال‌های گونه اخیر است و نمی‌توان از این جهت درصدی مشخص کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ماه رمضان رویت هلال استهلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، ماشین سرکوب آمریکا در تداوم سرکوب دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل در دانشگاه‌های این کشور، ۹۱ تظاهرات کنندگان را در اطراف دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

پایگاه خبری واشنگتن پست روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که پلیس آمریکا بیش از ۹۰ نفر را محوطه دانشگاه ویرجینیا و ۶ دانشجوی دانشگاه تگزاس را هم بازداشت کرد.

در همین ارتباط، دانشگاه تکنیک ویرجینیا روز دوشنبه به وقت محل اعلام کرد: پلیس بیش از ۹۰ نفر از جمله دانشجویان را در یک چادر اعتراضی در محوطه چمن مرکز زندگی فارغ التحصیلان دانشگاه دستگیر کرد.

مقامات دانشگاه ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کردند: ۹۱ نفر که ۵۴ نفر از آنان دانشجوی فعلی تکنیک ویرجینیا هستند، دستگیر شدند و همه متهم به ورود غیر قانونی هستند.

پلیس ایالت تگزاس آمریکا نیز دستگیری تعدادی از معترضان در دانشگاه تگزاس در آستین را آغاز کرده است.

تیم خبری سی‌ان‌ان در آستین، شاهد دستگیری حداقل شش دانشجوی معترض در بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی بوده است.

گروهی از افسران پلیس با تجهیزات ضد شورش گروهی از معترضان را محاصره کردهاند.

با گذشت ۲۰۶ روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده‌اند.

کد خبر 6092617

دیگر خبرها

  • زمان حراج جدید سکه مشخص شد
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟