Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:27:03 GMT

طرح «سلامت رمضان» در همدان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۸۵۰۴

طرح «سلامت رمضان» در همدان آغاز شد

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اجرای طرح «سلامت رمضان» با مشارکت 200 بازرس از امروز/ یکشنبه / در نقاط مختلف این استان آغاز شد.

رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به افزایش حضور شهروندان در اماکن متبرکه و مساجد در ماه مبارک رمضان یکی از اولویت های غبار روبی این اماکن پیش از ورود به ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل بهداشتی باید مُهرهای معیوب و شکسته تعویض یا تراشیده شوند همچنین چادرهای مورد استفاده عموم بانوان شسته شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، شستشو و اضافه کردن به ظرفیت جاکفشی، بررسی وضعیت آبدارخانه، تمیز بودن سرویس بهداشتی و قرار دادن مایع صابون مورد تاکید است.
حیدری مقدم بیان کرد: با توجه به افزایش خرید زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت بازرسان بررسی وضعیت قنادی ها است.
وی افزود: همچنین اغذیه فروشی ها، محل های فروش حلیم، شله زرد و آش با دقت بررسی می شود تا نکات بهداشتی را رعایت کرده باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، یادآوری کرد: پیش از ماه مبارک رمضان نشست هایی با رییس اتحادیه و اصناف از جمله اغذیه فروشی ها برگزار شد تا آنها موارد مورد نیاز را به زیر مجموعه منتقل کنند.
حیدری مقدم از شهروندان خواست برای تهیه اقلام ماه مبارک رمضان به مکان های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و مواد غذایی و اولیه مورد نیاز را از این مکان های خریداری کنند.
وی درباره سامانه 190 بیان کرد: این سامانه برای مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و کار است که با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، پاسخگویی به شکایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط راه اندازی شده است.
حیدری مقدم ادامه داد: پس از تماس شهروندان با سامانه 190 درخواست آنها ثبت و به استان مربوطه از طریق رایانه اطلاع رسانی می شود.
7526/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی ماه رمضان سلامت رمضان معاونت بهداشتی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد

پرهیزگاربخشدار خضرآباد با اشاره به اهتمام جدی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: راه‌اندازی و احداث اماکن ورزشی در همه نقاط، زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ ورزش همگانی، سلامت و تندرستی مردم است و بی‌شک افزایش سرانه ورزشی این منطقه موجب ارتقای سطح سلامت و تندرستی اهالی ورزش دوست می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه ورزشی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوبات سفر نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ به بخش خضرآباد، فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکذر هزینه خواهد شد.

پرهیزگار ادامه داد: زمین چمن مصنوعی شهید امینی برای استفاده مشترک جوانان روستا‌های مرزانک، دربرز و کمال آباد ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد
  • آغاز ساخت مرکز جامع خدمات سلامت روستای خطایان
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان