Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از کشف پرونده سرقت ۵ کیلوگرم طلاجات از مغازه طلافروشی در منطقه سبزه میدان خبرداد.

سرهنگ حمدالله علیزاده درگفت و گو با خبرنگارگروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:بیست وسوم اسفندماه سال گذشته بئود که سرقت از یک مغازه طلافروشی در بازار بزرگ طلا در بازار سبزه میدان به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با حضور مأموران در محل سرقت واقع در یک مغازه طلافروشی و تأیید خبر اولیه، پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مغازه طلافروشی تشکیل" و جهت ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل سرقت و بررسی صحنه‌ی سرقت اطلاع پیدا کردند که سارق یا سارقان، بدون هرگونه تخریب درب ورودی مغازه و یا گاوصندوق! اقدام به سرقت بیش از ۵ کیلوگرم طلاجات داخل مغازه به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کرده و از محل سرقت خارج شدند.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان بررسی فرضیه "داخلی بودن سرقت" را در دستور کار خود قرار دادند؛ در ادامه، کارآگاهان با تحقیق از مالباخته و دیگر افراد مرتبط با وی اطلاع پیدا کردند که یکی از همکاران مالباخته به نام رامین. ب. (۴۵ ساله) از مدتی پیش درگیر مشکلات شدید مالی شده و پس از مدت کوتاهی از زمان سرقت نیز دیگر هیچگونه تماس یا ارتباطی با مالباخته نداشته است.

در تحقیقات از مالباخته مشخص شد رامین حدود ۵ سال با مالباخته ارتباط نزدیک کاری داشته و همین موضوع باعث شده بود تا مالباخته کلید مغازه‌ی خودش را در اختیار رامین قرار دهد بگونه‌ای که بسیاری از اوقات و در غیبت مالباخته، رامین به تنهایی در مغازه حضور داشته است.

با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از اظهارات مالباخته و دیگر اقدامات پلیسی، شواهد و دلایل بدست آمده نشان از انجام سرقت توسط رامین داشت که بلافاصله هماهنگی لازم با بازپرس شعبه ۱۴ دادسرای ناحیه ۱۲ تهران انجام و کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به محل سکونت و کار رامین در شهرستان اصفهان اعزام، ضمن دستگیری رامین در بازرسی از مغازه طلاسازی اش موفق به کشف ۴ کیلوگرم و ۷۵۰ گرم از طلاجات مسروقه شدند.

رامین که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقات نداشت صراحتا به سرقت دسته کلید مغازه مالباخته در حدود دو ماه پیش از سرقت با سوء استفاده از غیبت مالباخته در مغازه، اعتراف کرد و عنوان داشت که به واسطه بدهی دو میلیارد تومانی سرقت از مغازه مالباخته را طراحی و به تنهایی انجام داده است.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت بیش از ۵ کیلوگرم طلاجات، قرار چند میلیاردی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی جهت کشف دیگر طلاجات مسروقه در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طلا پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

کد خبر 846926 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا

دیگر خبرها

  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم