Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تا به امروز علاوه بر کمک‌های شخصی مردم بالغ بر ۴ میلیارد ریال کمک نقدی و بالغ ۴۵ میلیارد ریال کمک غیرنقدی توسط هلال احمر استان به منظور حمایت از سیل زدگان جمع‌اوری شد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسن آصفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر برگزار شد،اظهار داشت: هلال احمر یک ان جی یو وسیع بوده که همه انسان‌هایی را که قصد کمک به همنوعان خود دارند را حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امسال با یک بحران و اتفاق برای هموطنان روبرو بودیم که استان ما نیز درگیر این حادثه بوده و مقدار بارندگی در استان ثبت شد اما خوشبختانه به چند دلیل در استان با فاجعه روبرو نشدیم.

وی تاکید کرد: در حادثه اخیر در استان مسئولان و مردم هشیار تر بوده و مدیریت بحران خوبی صورت گرفت؛ همچنین موقعیت جغرافیایی و طبیعی استان ما و وجود دشت قزوین و باغستان‌ها منجر به مدیریت بارش‌ها شد تا شهرها و روستاها آسیب کمتری ببینند.

آصفی تاکید کرد: در استان قزوین در بحث مردم و کمک‌های مردمی، همدلی خوبی وجود داشت و در جمع‌اوری و ارسال کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده رتبه سوم را کسب کردیم.

کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان نشان از اعتماد مردم به هلال احمر استمردم به هلال احمر به‌عنوان نهادی مردمی و خدمات‌رسان اعتماد دارند

وی عنوان کرد: تا به امروز علاوه بر کمک‌های شخصی مردم بالغ بر 4 میلیارد ریال کمک نقدی و بالغ 45 میلیارد ریال کمک غیرنقدی توسط هلال احمر استان به منظور حمایت از سیل زدگان جمع‌اوری شد.

مدی عامل جمعین هلال احمر استان قزوین گفت: جمعیت هلال احمر و کمیته امداد و برخی از نهاد‌های دیگر همچون نهادهای مردمی تحت نظارتی دفتر ولایت فقیه به جمع‌اوری کمک‌های مردمی پرداختند.

وی تاکید کرد: ناهماهنگی‌ در امدادرسانی حوادثی همچون زلزله و سیل یک ضعف فرهنگی بوده که مردم هنوز به این باور نرسیده‌اند که امدادرسانی یک کار تخصصی و خاص هلال احمر است و نباید به صورت هیئتی و بدون برنامه صورت گیرد.

آصفی ضمن تشکر از مردم استان قزوین به دلیل کمک‌های خود و اعتماد به هلال احمر در سیل اخیر اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه از استان‌های اسیب دیده نیاز به امداد و کمک رسانی ندارند و تقریبا مایحتاج اولیه و اسکان اضطراری تامین شده است و از این به بعد باید شرایط اسکان دائم و موقت مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: 56 نفر تیم عملیاتی و 46 نفر تیم جوانان از سوی هلال احمر استان قزوین به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند‌.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امروز شرایط اقتصادی به هم‌وطنان فشار اورده و در سختی به سر می‌برند که در این میان خانواده‌های بیمار و نیازمند وضعیت خوبی نداشته و باید با همراهی و همدلی یکدیگر ذره ای از مشکلات آنها را پایان دهیم.

وی اظهار داشت: با وجود کوتاهی های صورت گرفته و علارغم تامین تجهیزات و امکانات لازم، همچنان مرکز جامع حاد توانبخشی هلال احمر در ساختمان درمان هلال احمر پروانه نگرفته و راه‌اندازی نشده است.

آصفی تاکید کرد: ما همچنان این مشکل را داریم که هزینه‌های کلانی برای خرید گل در مراسم ختم پرداخت می‌شود در حالی که بسیاری از بیماران بیماری‌های خاص از این مشکل خود رنج می‌برند و با اجرای طرحی در تلاش هستیم تا هزینه‌های خرید گل و تجملات به درمان بیماران خاص اختصاص یابد که تاکنون 20 میلیون تومان به واسطه اجرای طرح جمع‌آوری شده است.

وی افزود: هفته هلال احمر از 12 تا 19 اردیبهشت ماه بوده و غبارروبی مزار شهدا و تجدید بیعت با شهدا، حضور در همایش دوچرخه سواری و پیاده‌روی خانواده و جمع‌اکری کمک برای سیل‌زدگان، برگزاری برنامه‌ای با مشارکت صدا و سیما در 30 روز ماه رمضان، برپایی طرح ضیافت ماه رمضان در نمایشگاه بین‌المللی، تامین 2 هزار بسته‌ غذایی و توزیع بین نیازمندان، اجرای طرح نیابت، ارائه خدمات ورمانی با تخفیف 50 درصد در درمانگاه هلال احمر، برگزاری همایش پیاده روی، تجلیل از مقام معلم و غیره از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: 16 پایگاه ثابت، 10 پایگاه سیار، 1 پایگاه هوایی و 5 تیم واکنش سریع در هلال احمر قزوین داریم و در تلاش هستیم 3 پایگاه سیار را به ثابت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبرنوری در شهر قره ضیاءالدین گفت: طرح ایجاد فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در این شهر به طول بیش از ۲۵ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان طراحی و آغاز شد.

قاسم جلیلی‌نژاد، با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی توسعه فیبر نوری و در مراسم کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری شهر قره‌ضیاءالدین اظهار کرد: ابر پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از اقدامات مهم و ارزشمندی بوده که به همت دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی با اشاره به تبصره‌های قانون بودجه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای مشوق‌های اجرای این پروژه افزود: دولت جهت اجرای پروژه برای پروژه فیبر نوری یارانه ۳۲ میلیون ریالی به ازای هر خانوار پرداخت می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: طرح توسعه ملی فیبرنوری در شهرستان چایپاره با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به متراژ بیش از ۲۵ کیلومتر وارد فاز اجرایی شد.

جلیلی‌نژاد تصریح کرد: در قبال این طرح و تا پایان برنامه هفتم مقرر شده است ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب‌وکارها از طریق این شبکه که بین ۲۰ تا ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر نسبت به اینترنت معمولی دارد، تحت پوشش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۸.۵ درصد از کل پهنای باند مصرفی استان روی اینترنت ثابت بوده که ناشی از توجه نکردن به زیرساخت‌های ارتباطات ثابت در گذشته بوده است.

در این مراسم، عملیات اجرایی طرح فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در شهر قره‌ضیاءالدین با حضور فرماندار، شهردار و شماری از مسئولان در میدان اصلی این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان