Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:03:39 GMT

9 میلیارد و 739 میلیون ریال زکات در ایجرود پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۸۹۴۸

9 میلیارد و 739 میلیون ریال زکات در ایجرود پرداخت شد

زنجان- ایرنا- فرماندار ایجرود گفت: مودیان زکات این شهرستان سال گذشته بیش از 9 میلیارد و 739 میلیون ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، توحید سلیمی روز یک‌شنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان افزود: از محل زکات جمع‌آوری شده سال گذشته برای طرح‌های مشارکت در احداث و تعمیر پروژه‌های عام‌المنفعه در 14 روستا، احداث 13 باب مسکن مددجویی و مشارکت در 5 مورد تعمیرات مسکن مددجویی هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمی خاطرنشان کرد: در 72 روستای این شهرستان، دیدار چهره‌به‌چهره با مودیان زکات صورت گرفته و برای 99 نفر نیز ابلاغ «امدادیار زکات» صادر شده است.
فرماندار ایجرود اظهار داشت: با توجه به جایگاه زکات در دین مبین اسلام و اهمیت این موضوع، جلسه زکات در 50 روستای این شهرستان برگزار شده است.
این مسئول با بیان اینکه زکات، نماد واقعی مشارکت عمومی در محرومیت‌زدایی است، گفت: با اجرای این دستور الهی می‌توان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر آرایش جنگی آمریکا در برابر ایران، خاطرنشان کرد: باید با یک عزم ملی، اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده و با یک بسیج همگانی، سعی در کاهش فقر و محرومیت در روستاها داشته باشیم.
شهرستان ایجرود با 40 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده زنجان - بیجار و فاصله 35 کیلومتری از مرکز استان زنجان واقع شده است.
9556/3088

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زكات محروميت زدايي اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: کسی که برای امرار معاش خود تلاش می‌کند به مصداق جهاد با دشمن است؛ چرا که فقر یکی از بزرگترین دشمنان به شمار می‌رود.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز کار و کارگر که در معدن انگوران برگزار شد، با بیان اینکه تلاشی که برای آسایش جامعه انجام می‌شود در روشن شدن چراغ زندگی افراد موثر است و در دین اسلام ارزش دارد، اظهار کرد، اظهار کرد: کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و رونق و شکوفایی اقتصادی قرار دارند و تلاش‌های آن‌ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه نگاه به کار و کارگر در دنیا براساس منفعت اقتصادی و نظام سرمایه‌داری است، عنوان کرد: در اسلام، کار و تلاش از کرامت خاصی برخوردار بوده و بر اساس فرمایش قرآن، پیامبر و ائمه اطهار (ع)، بالاترین و بهترین دریافت و برداشت انسان در دنیا تلاش است.

خاتمی خاطرنشان کرد: مسئولان وظیفه دارند از زحمات این افراد قدردانی کنند و با تضمین امنیت شغلی، در راستای ایمنی محیط کار و ارتقای مهارت‌های شغلی بکوشند.

در ادامه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه معادن سهم بسزایی در ایجاد اشتغال دارند، اظهار کرد: ۲۳ درصد از سهم توسعه، عمران و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان زنجان تخصیص یافته است و در  این راستا سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است.

مجید گلشنی‌منفرد تصریح کرد: مطابق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان، برای ایجاد رفاه و توسعه با اولویت‌بخشی که معدن در آن واقع شده اختصاص یابد که بر این اساس باید ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن سال گذشته به استان تخصیص می‌یافت، در حالی‌که هم اکنون شاهد اختصاص فقط ۵۳۰ میلیارد ریال به استان هستیم که پس از پیگیری‌های مکرر استاندار زنجان محقق شد.

وی تصریح کرد: این میزان تخصیص یافته تنها ۲۳ درصد از سهم توسعه و آبادانی حقوق دولتی معادن به استان است.

گلشنی اظهار امیدواری کرد: با تشدید پیگیری‌ها و وصول کامل سهم استان در این بخش، شاهد افزایش فعالیت‌های عمرانی و آبادانی شهرها و روستاهای مناطق معدنی استان باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۴۶۵ میلیارد ریال به شهرستان ماهنشان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۸۵ درصد از میزان تخصیص یافته به استان، جهت توسعه و آبادانی شهرستان ماهنشان اختصاص یافته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه گفت: در استان ۲۰۲ معدن فعال و ۱۶۵ معدن غیرفعال داریم که دلیل اصلی غیرفعال بودن این معادن، اکتشاف نادرست و استفاده نکردن از ذخیره کامل معادن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان