Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:48:16 GMT

توصیه‌های ۲۰ گانه امام خمینی و رهبری به بعثه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۸۹۵۴

توصیه‌های ۲۰ گانه امام خمینی و رهبری به بعثه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب در مراسم تکریم حجت الاسلام قاضی عسگر و معارفه خود که امروز در سازمان حج برگزار شد، گفت: از همه شما می‌خواهم برای توفیق خدمت گزاری خادمیان زائرین خانه خدا در این سال و سال‌های بعد دعا کنید و انتظار می‌رود خداوند مانند همیشه اعجاز خود را نشان دهد و لطفش را شامل همه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اینکه برخی از گرانی‌ها پیش آمده سعی شده به زائرین کمترین آسیب برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: به احکامی که حضرت امام و مقام معظم رهبری تاکید کرده اند اشاره کردند و گفت: از این احکام ۴ احکام برنامه محور و دو احکام به صورت کلی وظایف را بیان کرده است و در مجموع ۲۰ برنامه را در ۵ محور به سرپرستان حج بیان کرده اند.

وی گفت: محور اول ایجاد آمادگی و تحول است که در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شده و چهار مورد از صحبت‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری در این خصوص بوده است و همچنین ۹ مورد درباره تکیه و توجه پیرامون همگرایی، اخوت و وحدت دین مسلمانان و پرهیز از تفرقه بوده است که باید به این سمت حرکت کنیم.

وی گفت: در همین راستا شعار حج امسال را هوشمندانه انتخاب کرده اند به طوری که خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی در راستای تاکید رهبری انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: چندین مورد نیز به پاسداری از آرمان‌های شهدا و سه مورد به آگاه سازی مسلمانان اشاره شده که بعثه مقام معظم رهبری برنامه ریزی خوبی در این خوص داشته است.

حجت الاسلام نواب تاکید کرد: پرهیز از عوامل وهن مذهب نیز در ۵ محور مورد تاکید و توصیه حضرت امام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی گفت: در حکم حجت الاسلام قاضی عسگر به شناخت ظرفیت‌های حج و افزایش بهره مندی از ظرفیت‌های آن اشاره شده و در حکم جدید بنده نیز افزایش بهره مندی از ظرفیت‌های فردی و اجتماعی حج مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ناشناخته فراوانی در حج است، گفت: تمامی خادمین می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و ما دست نیاز خود را به سمت شما دراز می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در برنامه‌های بعثه در دهه اخیر فعالیت‌هایی برای ساماندهی راهبردها انجام شده است و باید خرده نظام‌ها برای ساماندهی فعالیت‌ها ادامه پیدا کند.

وی گفت: راه را باید برای سامان بخشی آنچه هنوز انجام نشده باز کنیم و آسیب شناسی انجام دهیم و کارهای به روز در بعثه و سازمان حج انجام شود.

وی گفت: بعثه سازمان حج یکی از نهادهایی هستند که مورد توجه جامعه قرار دارند که سال به سال نیاز به برنامه‌های جدید مطابق با نیازها دارند و نقش سازمان حج در رابطه با نقش سازمان حج همزمان با دهه پنجم انقلاب خودسازی و تمدن سازی است که باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود و در رابطه با داشتن معنویت، مبارزه با فساد، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی اسلامی و … سازمان حج نقش دارد.

کد خبر 4608622 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بعثه مقام معظم رهبری سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

دریافت 12 MB کد خبر 6097976

دیگر خبرها

  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌‌ریزی استان تهران نیازها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران