Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به راه اندازی سامانه " نما" گفت: تسریع و تسهیل در روند استرداد اموال مکشوفه مسروقه به مال باختگان محوری‌ترین کارکرد این سامانه است.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار محسن حسن‌خانی رئیس پلیس آگاهی ناجا در تشریح روند اجرایی سامانه "نما" اظهار داشت: در پی دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری مدظله العالی در روزهای پایانی سال 1394 و ابلاغ تدابیر معظم له مبنی بر تلاش در راستای کشف و استرداد حداکثری اموال مسروقه به مالکان، کارآگاهان پلیس آگاهی ناجا طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات ناجا، سامانه ای را در بستر اینترنت طراحی کردند که امکان شناسایی اموال مکشوفه مجهول المالک توسط مال باختگان را تسهیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم در سال 1396، سامانه ای تحت عنوان "نما" به صورت آزمایشی در سطح شهر تهران راه اندازی و پس از برطرف کردن اشکالات و ایرادات آن سرانجام با نام "نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه" به منظور بارگذاری کالاهای مکشوفه در بستر اینترنت ایجاد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه این سامانه پس از حدود یک سال اجرای آزمایشی، در دی ماه سال گذشته توسط جانشین فرمانده ناجا افتتاح و راه اندازی شد، ادامه داد: پس از حدود 3 ماه از راه اندازی رسمی سامانه، 590 قلم کالای مکشوفه مجهول المالک در سامانه بارگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه گامی در راستای حفظ کرامت شهروندان و حذف رفت و آمدهای بی شمار مردم به واحدهای انتظامی صورت گرفته است، تصریح کرد: در این بازه زمانی 92 هزار و 330 مورد بازدید از این سامانه صورت گرفته است که نسبت به مدت زمان اجرای آزمایشی طرح، 73 درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص ساز و کار فعالیت این سایت گفت: مال باختگان در صورت مراجعه به سایت پلیس (polic.ir) و آیکون شناسایی اموال، می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه‌های آن را ارسال کنند.

وی در ادامه تشریح کارکرد این سامانه اضافه کرد: درخواست مال باخته توسط اپراتور سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و اپراتور پاسخ تأیید یا عدم تأیید را در سامانه بارگذاری می‌کند که در صورت اظهار عنوان  تأیید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد درخواست انجام دهد، ارائه و اموال پس از هماهنگی قضائی با اخذ رسید، تحویل مال باخته خواهد شد.

سردار حسن خانی تاکید کرد: امکان استرداد اموال از طریق سامانه مزبور، تنها برای افرادی امکان پذیر می‌باشد که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امکان، تهیه تصویر از آن‌ها، خاطرنشان کرد: این اقدام مهم موجب می‌شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحب حقیقی آن بر گردد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری اموال و دارایی‌های با ارزش خود شامل طلا، سکه، ارز و ... در منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استرداد اموال سامانه نما مالباختگان ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • شرط آزادی مشروط بابک زنجانی چیست؟/ بازخوانی روند پرونده
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روزهای آینده/ تسریع در صدور کارت‌های سوخت
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز