Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:31:32 GMT

فوتبال ایران از مربیان خارجی پاک می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۹۸۸۹

فوتبال ایران از مربیان خارجی پاک می‌شود؟

افزایش قیمت ارز و تغییر رویکرد مدیران فوتبالی نشان می‌دهد آنها برای فصل بعد به مربی‌های ارزان‌قیمت وطنی فکر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نوسانات ارزی در کشور و خصوصاً افزایش چند برابری دلار در مقابل ریال از مدت‌ها پیش وضعیت ورزش را متلاطم کرده است. اثر این ماجرا روی همه رشته‌های ورزشی مشهود است و به نظر می‌رسد این موضوع از کنترل مدیران ورزشی خارج شده چراکه منابع درآمدزایی در این حوزه محدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال ایران در دو بخش ملی و باشگاهی متأثر از این اتفاق بوده و به سمت استفاده از منابع ارزان‌قیمت پیش می‌رود.

پس از گذشت سه ماه از قطع همکاری کارلوس کی‌روش با تیم‌ملی، فدراسیون فوتبال هنوز موفق به پیدا کردن گزینه جانشینی وی نشده است. این در حالی است که در این مدت گزینه‌های خارجی زیادی به این منظور مطرح شده ولی به نتیجه نرسیده‌اند. در این خصوص گفته می‌شود بودجه فدراسیون برای استخدام سرمربی خارجی مطرح، کفاف نمی‌دهد و زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه مدیران فوتبال نیز از کمک‌های دولتی در این زمینه ناامید شده‌اند هم وجود دارد. حالا شاید مشکل تأمین ارز مورد نیاز برای سرمربی خارجی، فدراسیون‌نشینان را مجبور به استفاده از گزینه‌های ارزان‌قیمت داخلی کند. از مدت‌ها پیش شایعه حضور مجدد علی دایی در تیم‌ملی وجود داشته است. این اتفاق با اخراج او از باشگاه سایپا قوت بیشتری هم گرفته است. پس بعید نیست شهریار مثل دفعه قبل ناگهان به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی معرفی شود. در کنار او اما افشین قطبی سرمربی فعلی فولاد که قبلاً طعم مربیگری در تیم‌ملی را چشیده نیز تمایل به هدایت مجدد این تیم دارد.

او اخیراً گفته: «آرزویم کار مجدد در تیم‌ملی است.» این دو، گزینه‌های نسبتاً ارزان‌قیمت تیم‌ملی محسوب می‌شوند که باید دید در نهایت فدراسیون سکان هدایت تیم‌ملی را به چه کسی خواهد سپرد. اما بخش دیگر تأثیر شرایط ارزی، روی باشگاه‌های فوتبال کشور بوده که آنها را مجبور کرده دست به عصا باشند. باشگاه پرسپولیس برای پرداخت بدهی برانکو با مشقت فراوانی روبه‌رو شد و شرایط فصل آینده او هم مبهم است. استقلالی‌ها نیز پس از اخراج وینفرد شفر گران‌قیمت، فرهاد مجیدی را به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند که نباید هزینه زیادی برای آنها داشته باشد. اما درحالی‌که مدیران این باشگاه اعلام کرده بودند فصل آینده یک مربی خارجی قدرتمند را استخدام خواهند کرد گویا همین نوسانات ارزی باعث شده تا آنها در تصمیم خود تجدیدنظر کنند چراکه اسماعیل خلیل‌زاده عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال حالا گفته: «مربی خارجی نشود مربی توانمند ایرانی می‌آوریم!»

این تغییر رویکرد نشان می‌دهد مدیران باشگاه زمزمه‌ها برای آماده شدن افکار عمومی را شروع کرده و برای فصل بعد به مربی‌های ارزان‌قیمت وطنی فکر می‌کنند. باشگاه سایپا نیز بعد از اخراج علی دایی هدایت این تیم را به ابراهیم صادقی جوان سپرده تا بلکه به این صورت بخشی از هزینه‌های خود را کم کند. این اتفاقات نشان می‌دهد فوتبال ایران برای آینده خود به‌دنبال «مربی ارزان‌قیمت» است تا بتواند به بقای خود ادامه دهد. در حال حاضر برانکو، لیکنز و سرجیو سرمربیان خارجی لیگ برتر فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند اما کسی خبر ندارد با وجود مشکلات ارزی آیا آنها در فصل آینده هم در فوتبال ایران حضور خواهند داشت یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم ملي فوتبال ايران ليگ برتر فوتبال ایران مربيان فوتبال ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به استادان و مربیان ارتش تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

استادان و مربیان عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

تعلیم و تعلّم از سنن الهی و موهبت حق تعالی به پیامبران، اولیای دین و معلمانی است که به فرموده رهبر عزیزمان، آینده‌ی کشور متأثر از همّت و حکمت آنان است.

روز معلم با یاد فیلسوف عالم و عامل شهید عالی مقام استاد مطهری، فرصت مناسبی است تا ضمن تبریک و خداقوت به تمامی عزیزانی که در جایگاه رفیع تعلیم و تعلم قرار دارند، مروری بر رسالت خطیر خود همسو با افق نگاه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

بدیهی است بزرگترین ثروت ما نیروی انسانی کارآمد و مؤمن است که با زیرساخت‌های علمی، معرفتی و مهارت‌آموزی و دانش‌افزایی توسط استادان، مربیان، فرماندهان، روحانیان و مجموعه وزین حوزه تربیت و آموزش، توفیقات ارتش در اجرای مأموریت مقدس حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام اسلامی را فراهم ساخته است.

امروز اگرچه اثربخشی آموزش‌ها مشهود و افتخارآمیز است، اما بر اساس راهبرد ترسیمی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت و فضیلت‌های اخلاقی، قوی‌تر از گذشته، همچنان نیاز پیش‌ِ روی ما محسوب می‌شود.

نیک می‌دانیم حفظ و ارتقای عزت و اقتدار ما در فتح قله‌های دانایی و توانایی است و از جمله مقدمات و ملزومات رسیدن به کمال مطلوب، جهاد علمی و عملی با امید به جوانان، حرکت از واقعیات به سمت آرمان‌ها، پای ارزش‌های انقلابی ایستادن، تعمیم ارزش‌های معنوی و ارتقای توانمندی‌های علمی است و دراین چشم‌انداز، استادان و مربیان متصف به صفات پیامبران و اولیای الهی در جایگاه حساس تعلیم نسل جوان و آینده‌ساز، بسیار نقش آفریدند تا اندوخته‌های معنوی، علمی و اخلاقی را بر لوح جان متعلمان حک کنند.

امروز استادان و مربیان برجسته ما با اعتقاد به تأثیر تهذیب نفس و خودسازی‌های متبلور در گفتار و رفتار و منش خود، خوب می‌دانند مردان بزرگ و فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خودساخته، پرورش می‌یابند و با این نگاه، به تربیت و آموزش کارکنانی بصیر، عالم، مؤمن، ولایتمدار و مقاوم در برابر سختی‌ها، مبتکر در عبور از موانع و آماده در مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها، اهتمام ورزیده و دریافته‌اند این نگاه با الهام از اندیشه عزت‌آفرین امام و مقتدای‌مان، سیره شهیدان والامقام، علوم دانشمندان، تجربیات فرماندهان و دانش طلایه‌داران اعتقادی، علمی و نظامی، ثمراتی ماندگار در قوی‌تر شدن و ارتقای قدرت ملی خواهد داشت.

از خدای متعال توفیق روزافزون یکایک استادان و مربیان خدوم در تعلیم و تحکیم گام‌های امیدبخش آحاد کارکنان ارتش و تربیت رزمندگان انقلابی در تراز نظام اسلامی و شایسته ظهور، همچنین ارتقای توانمندی علمی و دفاعی ایران سربلند اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی را خواستارم، همراهی خانواده شایسته و صبور ارتش مقتدر را ارج می‌نهم و بقای وجود پر برکت رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت بقیه الله (الاعظم ارواحنا فداه) مسئلت دارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

کد خبر 6094184 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تحمیل ایده یا مشکلات شخصیتی؛ چرا سرمربیان هلندی در فوتبال انگلیس ناکام می‌مانند؟
  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان
  • قیمت جدید ساندرو کارکرده / با ۸۲۰ میلیون خودرو خارجی بخرید
  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها