Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت انگلیسی استون مارتین پس از چندین سال تبلیغ، سرانجام اولین مدل تمام الکتریکی خود با نام Rapide E را تولید کرد.


به گزارش شریان نیوز،همزمانی دو نمایشگاه خودرو شانگهای و نیویورک موجب شده تا روز‌های مهم و پرخبری را در صنعت خودرو پشت‌سر بگذاریم و از مدل‌های شاخص و بااهمیتی زیادی رونمایی شود. یکی از این مدل‌ها در نمایشگاه شانگهای معرفی شد و محصولی بسیار مهم برای شرکت تولید کننده آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استون مارتین برند انگلیسی تولید خودرو برای اولین بار ساخت خودرو تمام الکتریکی را آغاز کرده و اولین محصول خود در این دسته را با نام Rapide E معرفی کرد. استون مارتین نیز مانند دیگر برند‌های اروپایی وارد عرصه تولید خودرو‌های تمام الکتریکی شد تا مسئله سوخت و حفظ محیط زیست در قاره سبز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

طراحی مرسوم استون مارتین در خودرو تمام الکتریکی این شرکت نیز به چشم می‌خورد، بدنه و چراغ‌های کشیده در کنار کاپوت عریض، اما دیگر خبری از پیشرانه ۶.۰ لیتری ۱۲ سیلندر نیست، پیشرانه‌های الکتریکی Rapide E در مجموع ۶۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند که رقمی درخورد توجه است، همچنین ۹۵۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه بسته باتری ۸۰۰ ولتی با بیش از ۵۶۰۰ سلول یون لیتیومی این مدل را برای سرعت بالا و مسافت‌های طولانی آماده می‌کند. خوردو تمام الکتریکی استون مارتین شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت را در کمتر از چهار ثانیه طی می‌کند که یک ثانیه کمتر از رکورد خودرو اسپرت Rapide S تولید همین شرکت است. نهایت سرعت این مدل نیز ۱۵۵ مایل بر ساعت (نزدیک به ۲۴۵ کیلومتر در ساعت) محدود شده تا کاملا با یک خودرو اسپرت و پرقدرت طرف باشیم.

بازه حرکتی Rapide E 200 مایل (۳۲۱ کیلومتر) اعلام شده که با توجه به قدرت خروجی بالا این مدل، بازه حرکتی مناسبی است. شارژ سریع برای بسته باتری ۴۰۰ ولتی دارای ولتاژ ۵۰ کیلووات‌ساعت است و در بسته باتری ۸۰۰ ولتی به ۱۰۰ کیلووات‌ساعت می‌رسد.

جذابیت‌های مدل Rapide E تنها به پیشرانه تمام الکتریکی آن نیست و طراحی داخلی و خارجی آن نیز از نکات مثبت محصول جدید استون مارتین به شمار می‌آید، در داخل تودوزی چرم مشکی به همراه طراحی یکپارچه کنسول مرکزی و داشبود زیبایی خاصی به Rapide E داده است، همچنین کیلومترشمار سنتی جای خود را به نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۰ اینچی داده تا استفاده از فناوری‌های نوین در تمامی بخش‌های این مدل به چشم بخورد.

در قسمت بدنه قسمت زیرین خودرو به نحوی طراحی شده تا حرکت باد را به نرمی به عقب خودرو هدایت شود و در پایان راه به دیفیوزر جدید این مدل که برای تاثیرگذاری برروی بازدهی هوا تولید شده برخورد کند. چرخ‌های آلومینیومی از دیگر نکات قابل توجه طراحی بیرونی Rapide E است.

استون مارتین برنامه دارد تا از این مدل تنها ۱۵۵ نسخه تولید کند تا قدم اول خود در ساخت خودرو‌های الکتریکی را به آرامی بردارد، قیمت Rapide E نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود که کمی زیاد به نظر می‌رسد، اما در هر صورت برای خرید اولین مدل تمام الکتریکی استون مارتین که تبلیغات زیادی بر روی آن شده باید این هزینه را پرداخت کنید.

برچسب هااستون مارتین

منبع: شریان

کلیدواژه: استون مارتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد

معاون استاندار اردبیل در ابتدای این کنفرانس گفت: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج موثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

کاظم دبیر افزود: خودآگاهی، هویت بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متاسفانه بسیاری از کشورهای درحال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

او گفت: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)