Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:15:59 GMT

نمونه‌برداری از غلات در دستور کار سازمان استاندارد است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۴۳۲

نمونه‌برداری از غلات در دستور کار سازمان استاندارد است

به گزارش خبرنگار مهر، نیره پیروزبخت ظهر یکشنبه در جلسه دیدار با رؤسا و مدیران انجمن‌های صنفی کشور که در سالن اجتماعات سازمان ملی استاندارد ایران واقع در کرج برگزار شد، از صدور گواهی انطباق محصول برای محصولات دانش‌بنیان در کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این گواهی آزمایش‌ها لازم را انجام می‌دهیم تا در خصوص استاندارد بودن کالای مربوطه اطمینان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای صدور گواهی انطباق محصول چهار سال زمان گذاشته‌شده است تا قوانین لازم تدوین و تصویب شود.

وی در ادامه بابیان اینکه برای استانداردسازی محصولات رویکردهای جدیدی در دستور کار قرارگرفته است، تأکید کرد: رویکرد قبلی باید موردبازنگری قرار گیرد زیرا هر آنچه در طول روز با آن ارتباط داریم، باید دارای استاندارد باشد.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد برخی کالاها نیازمند استاندارد اجباری و برخی نیز نیازمند استاندارد خود اختیاری است.

پیروزبخت بابیان اینکه نمونه‌برداری از غلات در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: این مهم یکی از موارد رویکرد جدید سازمان استاندارد برای استانداردسازی است. این سازمان آمادگی دارد تا از غلات در خود کشت نمونه‌برداری کند تا فرآیند نمونه‌برداری از غلات در انبارها کاهش پیدا کند.

لزوم تجدیدنظر در حوزه استانداردها

وی تصریح کرد: انجمن‌های صنفی کشور استانداردهای قدیمی را اعلام کنند تا در مورد آن‌ها تجدیدنظر صورت گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه ۳۴ هزار استاندارد در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های صنفی در استانداردها تجدیدنظر کنیم.

پیروزبخت بابیان اینکه رویکرد نوین سازمان ملی استاندارد در سال رونق تولید، تجدید در حوزه استانداردها است، توضیح داد: سازمان استاندارد به دنبال تسهیل استانداردها بر اساس پیشرفت است.

وی بابیان اینکه در قانون جدید استاندارد سه اتاق تعاون، اصناف و اتاق بازرگانی لحاظ شده است، گفت: اگر اتاقی همکاری نمی‌کند خود این اتاق باید زیر سوال برود زیرا اگر نیازی به استفاده نبود در قانون نمی‌آمد.

سازمان ملی استاندارد از بخش خصوصی فرار نمی‌کند

رئیس سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اینکه در قوانین جدید استاندارد خود را ملزم به پاسخگویی به همه واحدهای صنفی می‌دانیم، بیان کرد: حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در شورای استاندارد معین‌شده است.

به گفته پیروزبخت، سازمان ملی استاندارد از بخش خصوصی فرار نمی‌کند.

وی از تعیین مدیرانی در هر حوزه اعم از فولاد و لوله اتصالات فولادی خبر داد و عنوان کرد: کارگروه‌های متفاوتی در استاندارد تشکیل می‌شود که در جلسات عمومی ماحصل کار آن‌ها ارائه خواهد شد.

کد خبر 4608774

منبع: مهر

کلیدواژه: نیره پیروزبخت استاندارد غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها ، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شهرستان پارسیان، بندر پارسیان مورد بازدید قرار گرفت.

دکتر خدائیان در جریان این بازدید دستور بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات از قبیل اجاره انبارها، باسکول و…و انحصاری کردن این امور را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، وی همچنین در رابطه با اختصاص سهم شهرستان‌های در معرض آلودگی صنایع آلاینده از عوارض سبز، دستور داد که پیگیری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه پرتاب شد
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات