Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه رادیو ترتیل صبح امروز ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور حمید شاه آبادی، معاون صدای سازمان صدا و سیما و احمد ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیوی قرآن در محل استودیوی رادیو تلاوت واقع در ساختمان شبکه خبر سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای مراسم که با تلاوت ترتیل با صدای رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه بود حمید شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه این ضیافت الهی برای همه ملت ایران و آحاد مسلمین در سراسر جهان فرصت جدیدی برای استغفار و پرداختن به امور معنوی فراهم کرده است گفت: برای دومین سال پیاپی رادیو ترتیل با همکاری همکاران عزیز راه اندازی شده است در سال گذشته استقبال خوبی از سوی مردم از این رادیو شد و تمامی علاقمندان از این شبکه رادیوی استفاده بهینه کردند چرا که جز خوانی هر روزه خود را با صدای قاری مورد علاقه خود شنیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون صدای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که همگان در آن دست تضرع به درگاه الهی می‌بریم و طلب خیر می‌کنیم افزود: قرآن فرصتی است که در اختیار ما قرار شده تا با تلاوت آن فضای معنوی را به خانه خود بیاوریم رسانه ملی تلاش کرده تا رادیو ترتیل را به ویژه از لحاظ تصویری به صورت رادیوی نمای ترتیل در اختیار علاقمندان قرار دهد تا ایشان بتوانند تلاوت را از روی صفحه تلویزیونی نیز شنیده و دنبال کنند.

شاه آبادی با بیان اینکه رادیو ترتیل برای سال دوم راه اندازی شده و علاقمندان می‌توانند از طریق موج ۹۵.۵ مگا‌هرتز تا پایان ماه رمضان این شبکه را دنبال کنند تصریح کرد: دیگر درگاه‌های انتشار نیز در اختیار رادیو ترتیل هستند تا مخاطبان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما ضمن تشکر از مدیریت شبکه رادیوی قرآنی اظهار امیدواری کرد که رادیو ترتیل پاسخگوی علاقمندان و مخاطبان باشد و بتواند از برنامه‌های مختلف شبکه رادیوی قرآن، شبکه رادیوی تلاوت و شبکه رادیو ترتیل بهره کافی را ببرند و این برنامه‌ها مورد استقبال ایشان قرار گیرد.

شاه آبادی با اشاره به بیانی از مقام معظم رهبری که فرمودند رمضان قطعه‌ای از بهشت در دنیای سوزان امروز است گفت: قران امروز بالاترین نعمتی است که می‌توانیم در ماه مبارک بهره کافی را داشته باشیم و این فرصتی مناسب برای مخاطبان است که تا با استفاده از رادیو تلاوت بتوانند تلاوت بیشتری در ماه رمضان داشته باشند که امیدواریم همه ما نیز از ثواب این تلاوت‌ها سهیم باشیم.

در ادامه این مراسم احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیو قران نیز در سخنانی با بیان اینکه درگاه‌های مختلفی در کنار رادیو ترتیل برای استفاده بیشتر مخاطبان در نظر گرفته شده است اظهار کرد: مخاطبان علاوه بر بهره گیری از رادیو ترتیل بر روی موج FM ردیف ۹۵.۵ مگا‌هرتز می‌توانند از طریق گیرنده‌های دیجیتال رادیوی نمای ترتیل را دریافت کنند و بهره لازم را از آن داشته باشند.

ابوالقاسمی ادامه داد: همچنین کسانی که بخواهند صفحات تلاوت‌های روزانه را مشاهده کنند می‌توانند در ماه مبارک رمضان امسال از طریق رادیو نمای ترتیل این امکان را داشته باشند و نیز از طریق بهره گیری از اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه اطلاع رسانی شبکه نیز علاوه بر صدا تصاویر را نیز دریافت کنند.

مدیر شبکه رادیوی قرآن در ادامه با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان از تلاوت ترتیل ۱۷ تن از اساتید معروف قرآن کریم در شبکه رادیوی ترتیل بهره خواهیم گرفت گفت: تلاوت اساتیدی همچون محمود علی البنا، شحات محمد انور، عبدالعزیز عکاشه، محمد حسین سعدیان، محمد صدیق منشاوی، کریم منصوری، احمد عامر، محمد عباسی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمد رضا پورزرگری، شهریار پرهیزکار، محمود خلیل الحصری، قاسم رضیعی، عباس امام جمعه، مصطفی اسماعیل، محمد حسین سبزعلی و علی حجاج سویسی از جمله تلاوت‌های مورد استفاده در ماه رمضان خواهد بود.

ابوالقاسمی در پایان با بیان اینکه ۵ تلاوت از این قاریان قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان تکرار خواهد شد که در مجموع ۲۳ تلاوت ترتیل به مخاطبان عرضه می‌شود تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رادیو تلاوت در سال جاری برجسته سازی خطوط در حال تلاوت است که مخاطبان بتوانند به راحتی قطعه‌ای که تلاوت می‌شود را بر روی صفحه نمایشگر ملاحظه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال

معاون آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود ، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، امین سلیمانی، امروز _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت با اشاره به چالش‌های روبه‌رو آموزش‌وپرورش بعد از شرایط کرونا، اظهار کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های جدی به فضای کاربردی مدارس، اقناع دستگاه‌های متولی برای بازگشایی مدارس و عدم حضور بلند مدت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از چالش‌های جدی پسا کرونا برای آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به معلمان نمونه استان، افزود: جعفر عالیپور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار دوره ابتدایی دو نفر از معلمان استان هستند که به عنوان معلم نمونه کشوری شناخته شدند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جذب معلم در دولت سیزدهم، تصریح کرد: عدم پیش‌بینی صحیح در حوزه نیرو انسانی آموزش و پرورش ما را با چالش بازنشستگی ۱۳ درصد از معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش استان مواجه کرد.

سلیمانی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهمیه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم بود، گفت: هفته‌ای دو نوبت شیر رایگان بین ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان توزیع شد و این توزیع نیز تا پایان اردیبهشت در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری، اضافه کرد: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 750055

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • خاطرات ماندگاری که مسعود اسکویی در اذهان شنوندگان به یادگار گذاشت
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • گزارشگر قديمى راديو دار فانى را وداع گفت