Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@23:56:15 GMT

زوج‌های جوان چگونه می‌توانند یارانه خود را جدا کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۷۰۷

ساعت 24-زوجین حتی بعد از یک ساعت از ازدواج می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+ ۱۰ برای جدا کردن یارانه خود از خانواده اقدام کنند.

به گزارش ایسنا ،حدود ۹ سال است که یارانه نقدی بین جمع گسترده بیش از ۹۵ درصدی جمعیت کشور پرداخت می‌شود. اما در این فاصله و بر اساس الزام‌هایی که وجود داشت در مواردی دولت نسبت به قطع یارانه افراد اقدام کرد و در سوی دیگر برخی در ثبت‌نام مجددی که در سال ۱۳۹۳ انجام شد، از جمع یارانه‌بگیران کنار رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طی سال‌های اخیر یکی از مسائلی که بین یارانه‌بگیران مطرح بوده، نحوه جدا کردن یارانه زوجین از خانواده‌های خود است؛ به طوری که نمی‌دانند چگونه حساب یارانه خود را از خانواده جدا کنند یا این‌که برای جداسازی اقدام کرده‌اند ولی پرداختی انجام نشده است.

این در حالی است که بررسی و پرس‌وجوی جریان یارانه زوجین از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با این توضیح همراه بود که اگر افرادی که ازدواج می‌کنند در خانواده‌های خود نیز مشمول دریافت یارانه بوده‌اند به طور حتم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ از یارانه خود برخوردار شوند؛ به گونه‌ای که با همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج می‌توانند مراجعه کنند و با اعلام شماره حساب بانکی می‌توانند از ماه بعد و حداکثر دو ماه بعد یارانه خود را دریافت کنند.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها حتی زوجین اگر یک ساعت از ازدواج آنها گذشته باشد، امکان اقدام برای جدا شدن یارانه خود از خانواده‌ها را خواهند داشت، اما اگر مشکلی در پرداخت صورت بگیرد عمدتاً می‌تواند ناشی از شماره حسابی بانکی باشد که زوجین اعلام کرده‌اند و ممکن است در این مورد مسأله‌ای پیش آمده باشد. بر این اساس زوجین می‌توانند بار دیگر با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ یا چک شماره حساب بانکی خود، از روند واریز یارانه مطلع شوند.

از سال ۱۳۸۹ که قانون هدفمندی یارانه‌ها به مرحله اجرا رسید تاکنون جمع گسترده بیش از ۷۸ میلیونی در جمع یارانه‌بگیران قرار داشته و هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

این روند سالانه بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه به همراه دارد. این در شرایطی است که بارها به دلیل هزینه سنگین یارانه‌های نقدی که برخلاف قانون به تمام متقاضیان پرداخت می‌شود بحث غربالگری افراد پر درآمد مطرح بوده و طی این سال‌ها گاهی دولت در این باره اقدام کرده است؛ به طوری که حتی در چند سال اخیر حدود چهار میلیون نفر اعلام شد که به دلیل اعتراض بخشی از آنها بار دیگر حدود ۹۰۰ هزار نفر برقرار شده بود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت قدردانی کرد.‌ - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت قدردانی کرد.‌

``پیام بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت و پاسداشت حرفه‌ای مقدس و موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور است.

سالخوردگی جمعیت تهدیدی برای آینده کشور

قشری سختکوش و صبور که خدمات آنان، ایران اسلامی را به پرچمدار ترویج فرهنگ خانواده محور در دنیا تبدیل کرده است.

اینجانب با تبریک این روز ارزشمند و با شعار "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"؛ ضمن اهتمام مجدانه در راستای ارتقاءکرامت این عزیزان، جایگاه والای جامعه ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده‌  بوده است را ارج می‌نهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • اقدام جالب آرتتا: پدیده 14 ساله در تمرین آرسنال
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت