Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@08:57:23 GMT

استقبال فیس‌بوک از نظارت دولت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۷۵۲

بررسی‌ها نشان می‌دهد ممکن است تحقیقات یادشده منجر به جریمه چند میلیارد دلاری فیس‌بوک توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا شود.  فیس‌بوک همچنین قصد دارد برای کاهش فشارها روی خود، محصولات و خدمات جدیدش را با دقت بیشتری مورد بازبینی و بررسی قرار دهد، تصمیمات خود را مستندسازی کند و مانع از اقداماتی شود که به نقض حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از سوی دیگر فیس‌بوک وعده داده که در زمینه دسترسی اپلیکیشن‌های شرکت‌های ثالث به داده‌های شخصی کاربران تصمیمات سختگیرانه‌تری بگیرد. سوءاستفاده شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتیکا از داده‌های خصوصی میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک برای بررسی امکان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا یکی از رسوایی‌های مهم فیس‌بوک در یک سال اخیر بوده است. گفته می‌شود تصمیم گیران کلیدی فیس‌بوک از این پس ملزم می‌شوند تا به‌طور دقیق امور مربوط به حریم شخصی برنامه‌ها و ابزار مختلف این شبکه اجتماعی را کنترل کنند و گزارش‌هایی در این زمینه به کمیسیون فدرال ارتباطات فدرال آمریکا تحویل دهند. همچنین آنها باید بدون تاخیر گزارش‌ها و اطلاعات مربوط به موارد نقض حریم شخصی کشف شده را تحویل دولت دهند. در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند. مذاکرات دو طرف در این زمینه کماکان در جریان است و قرار است فیس‌بوک با نمایندگانی از دولت آمریکا در این زمینه مذاکره کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • استقبال ۲۰ هزار میلیارد ریالی مازندرانی ها از طرح کالابرگ و فجرانه
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!