Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:50:02 GMT

روحانیون برای ترویج فرهنگ ساده زیستی تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۹۳۳

روحانیون برای ترویج فرهنگ ساده زیستی تلاش کنند

اردبیل- ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: انتظار از جامعه روحانیون این استان تلاش برای ترویج فرهنگ زندگی به سبک اسلامی و نهادینه شدن ساده زیستی در جامعه است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام مهدی ستوده روز یکشنبه در همایش روحانیان خلخال افزود: موضوع تبلیغی در بحث احکام شرعی و سبک زندگی اسلامی در اولویت کار مبلغان قرار گرفته و با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان این برنامه از اولین روز این ماه در تقویم روزانه مساجد جای گرفته و با همت و تلاش روحانیون مساجد اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فعالیت فرهنگی و قرآنی بیش از هزار و 500 مسجد در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و اظهار داشت: از اولین روز ماه مبارک رمضان سخنرانی علما ، تفسیر قرآن کریم ، ترتیل خوانی و جزء ‌خوانی در مساجد استان برگزار و تلاش می شود ماه رمضان امسال سالی متفاوت‌ تر از گذشته بوده و برنامه های اجرا شده در ارتقای سطح معنویت جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.
او همچنین گفت: استفاده از ظرفیت اساتید قرآنی در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار گرفته و انتظار می ‌رود با حضور علما و روحانیان در مساجد شاهد پربار شدن حضور جوانان و مردم در مساجد در جهت تقویت مباحث اسلامی و احیای سبک زندگی اسلامی در جامعه باشیم.
حجت الاسلام ستوده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در هفت زمینه در مباحث اخلاق و معنویات ، سبک زندگی اسلامی ، علم و پژوهش و عزت ملی و اسلامی با استفاده از ظرفیت روحانیون در مساجد استان تبیین خواهد شد.
حجت الاسلام سید محسن محسنی ، رییس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز در این همایش از فعالیت 14 روحانی طرح هجرت و 9 روحانی مستقر این شهرستان در ترویج احکام دینی و الهی در مساجد روستایی این شهرستان خبر داد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تبليغات اسلامي ستوده اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم