Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:16:05 GMT

بهار را با تحول پی بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۱۰۳۳

بهار را با تحول پی بگیریم

در این مطلب آمده است: اگرچه نوروز ایرانیان بر مبنای شروع فصل بهار بنیاد نهاده شده که پیامبر گرامی اسلام نیز ربیع یا همان بهار را دورانی خواند که نباید از باد آن حذر کرد همان گونه که شاعر شیرین سخن می گوید: ' چنین گفت پیغمبر به اصحاب کبار/ تن مپوشانید از باد بهار' و این کلام گهربار در فلسفه سخن از آن دارد تا انسانها با آغاز این فصل وجود خود را از همه عیوب تخلیه نموده و پاک و منزه به سوی او بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید تحول هم در این فصل به نوعی پاکیزه شدن باشد که می تواند شامل همه امور زندگی ازجمله تلاش برای ارتقاء جامعه قلمداد شود. نگاهی گذرا به 365 روز کاری در سال گذشته و به یاد آوردن یک به یک مشکلات جاری در آن می تواند بهترین الگو برای انجام تغییرات در خود باشد که باید در نظر داشت هریک از آحاد جامعه نیز به فراخور حال در خدمت دیگران باشند و مساعدت کنند تا آنها نیز در این رفراندوم اجتماعی تلاش فعالانه بنمایند.
اصحاب ارشاد راهنمایی را عهده دار شده و بر اساس امر به معروف و نهی از منکر هریک از ما را بیدار و هشیار نمایند و پزشکان در اندیشه ارتقاء سلامتی جامعه قدم بردارند و حافظان قانون و همچنین قوه قضاییه با تمکین از مصوبات مقننه و اجرای آن توسط مجریه هر آنچه که در توان دارند را صرف نهادینه کردن آرامش در بطن جامعه کنند. برای رسیدن به مدینه ای فاضله و زندگی ایده آل راهی جز این نیست که مقاطعی از زمان را به اصلاح معایب و ارتقاء محاسن بپردازیم و اولویت را به خود اختصاص داده تا سپس به سوی دیگر آحاد جامعه برویم تا بر اساس مسئولیت هایی که به عهده داریم عاملی در امر مساعدت باشیم.
در این میان وظیفه رسانه ها قدری سنگین تر از دیگر شغل ها بوده زیرا می توانند استمرار خود را در این زمینه تندتر و یا کندتر کنند. این ابزار اطلاع رسان و منتقد، کارشان را با لقب جارچی ها هزاران سال پیش شروع کردند و روزبه روز مترقی تر شدند که نوع پیشرفته آن با ظهور دین مبین اسلام و ارشاد از طریق منابر شروع شد و همچنان ادامه یافت تا نوعی اجتماعی و اطلاع رسانی در قالب نشریات ظاهر شوند. تاریخ رسانه های مکتوب در ایران که این روزها دیداری، شنیداری و مجازی هم به کمک آن آمده به بیش از یکصد و چهل سال قبل بر می گردد و شهر ما از قدیمی ترین مناطق کشور است که این وظیفه را با انتشار روزنامه فرهنگ شروع کرد و همچنان ادامه یافت تا امروز به دست ما برسد تا در آنها قلم بزنیم و نقادی کنیم، بنابراین بر اساس وظیفه بد نیست تذکرات سال نو را به خدمات شهری اختصاص داده و از متولی حمل و نقل شهری بخواهیم تا به شنیده ها به دیده اغماض ننگرند! راهبران اتوبوس های شهری که قشری زحمتکش و کم توقع هستند علاوه بر اینکه نیازمند تأمین معاش زندگی می باشند اما از سویی مستحق به دریافت حقوق شهروندی خود در کاری که انجام می دهند خواهند بود که تابستان به زودی شروع می شود و وظیفه متولی آنهاست تا در ایستگاه های آغاز و یا پایان مسیر که بعضی از آنها فاصله ای دو ساعته را در این ترافیک فشرده دارند دستگاه آب سرد کنی نصب شود تا علاوه بر ابقاء سنت قدیمی و صواب سقایی، آنها نیز بتوانند از آب گوارا و خنک تصفیه شده همراه با مسافران منتظر اتوبوس بهره مند شوند.
اینها نیز به نوعی نیروهای شهرداری هستند و این حق را دارند که اگرچه نمی توانند زیر کولرهای گازی ساختمانهای متعدد شهرداری از خنکای آن استفاده کنند و آبدارچی های پابه رکاب از آنها پذیرایی نمایند در ایستگاههای شروع و پایان خط یک لیوان چای گرم را میهمان شرکت واحد اتوبوسرانی باشند تا با انگیزه و انرژی مضاعف به مردم خدمت نمایند. تأمین همین خواسته محدود می تواند روند کار را به سرعت بهتر کرده و راهبران را متقاعد کند تا با انگیزه ای بیشتر و بدون اتلاف وقت برای پیدا کردن آبجوش جهت فلاسک چای خود در تلاش و با اتوبوس تندروی 15 متری از تلفن همراه استفاده ننمایند و مخاطرات را اینگونه دوچندان نکنند! امروز اگرچه قطار زیرزمینی یا همان مترو رقیبی تازه برای اتوبوس های شرکت واحد است اما هر دوی این مؤسسات خدماتی متعلق به شهرداری و در حقیقت شهروندان اصفهانی است بنابراین رقابت در قیمت گذاری بلیط آنها بین دو فاصله شمال غربی تا جنوب شهر اگرچه در این برهه از زمان که یک سکه دو ریالی زیر پای فیل است، متقاضی را ناچار به انتخاب می کند اما حاصل این درآمد به یک صندوق واحد به نام شهرداری می رسد که به نوعی جفاست تا مسئولان خدمات شهری، شهروندان را دور بزنند و همچون سلمانی ها در گرمابه های قدیمی سر یکدیگر را بتراشند. همانگونه که محو و دودی کردن شیشه خودروها از نظر قوانین ممنوع است اما ده ها واحد صنفی در یکی از خیابانهای مرکزی اصفهان که فارغ از زوج و فرد می باشد در ملآعام به این کار خلاف قانون اشتغال دارند.
7141/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 چای حمل و نقل دین مبین اسلام فلسفه نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: امیدواریم در بازی‌های المپیک پاریس، بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در نشست خبری صبح امروز، سه‌شنبه خود اظهار داشت: اولین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک  ابلاغ نشده بود. ما امسال سه رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

وی تاکید کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

مناف هاشمی تصریح کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

وی افزوود: درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مصباح نقش مهمی در تحول علوم انسانی داشتند
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست