Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قاضی اسداله مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلاگران ارزی و اقتصادی از تلاش و پیگیری دستگاه قضا برای استرداد «شیرعلی» از متهمان فراری پرونده پتروشیمی به کشور خبر داد.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلاگران ارزی و اقتصادی افزود: «محمدحسین شیرعلی» یکی از متهمان پرونده پتروشیمی در باب معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اقداماتی برای احضار این متهم انجام شده و وثایقی که سپرده بود به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در اختیار ماست.

قاضی پرونده پتروشیمی با رد این ادعا که برخی می‌گویند جرم این متهم با میزان وثیقه تناسب ندارد، افزود: جرایم این متهم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ انجام شده و وثیقه هم بر اساس میزان نرخ دلار و خسارت آن زمان محاسبه و قرار صادر شده است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که قرار صادره برای این متهم غیر متناسب است.

وی تاکید کرد: ممکن است ما در فرآیند دادرسی دائما با تغییر نرخ ارز و قیمت‌ها مواجه باشیم، اما این طور نیست که دائما قرار‌ها را تغییر دهیم بلکه قرار متناسب با میزان جرم و خسارت صادر می‌شود. قاضی مسعودی مقام افزود: اگر این متهم در فرآیند دادرسی به کشور برنگردد وثیقه وی ضبط می‌شود.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان ارزی و اقتصادی در پاسخ به این سوال که با توجه به توافقنامه‌ها و معاضدت‌های قضایی، آیا امکان استرداد این متهم از طریق پلیس بین الملل و انتقال به کشور وجود دارد یا خیر؟ گفت: همه اقدامات را در مراحل دادرسی انجام می‌دهیم و اگر بتوانیم مسیر استرداد متهم را پیگیری کنیم، قطعا این کار انجام می‌شود.

«محمدحسین شیرعلی» فرزند «قلندر» از متهمان پرونده پرحاشیه پتروشیمی است که بر اساس کیفرخواست، اتهام او معاونت در نظام اقتصادی کشور و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۸ میلیون دلار است.

به گفته سیدعباس حسینی نماینده دادستان در پرونده پتروشیمی؛ این فرد به همراه متهم محسن احمدیان با تبانی با شرکت‌های خارجی در خرید محصولات پتروشیمی توسط شرکت‌های اروپایی انحراف ایجاد کرده و مشتری‌ها را به سمت بازار آزاد می‌کشانده است که احمدیان با این کارش موجبات تضییع وجوه حاصله از فروش نفت را فراهم کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پتروشیمی دلار پرونده پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه آغاز سال جامعه کار، تلاش و تولید با هفته و روز کارگر در یازدهم اردیبهشت کلید می‌خورد گفت: این روز یادآور تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگرانی است که چرخ‌های اقتصادی کشور به همت آنها همواره در گردش است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.
میثم مداحی افزود: جهش تولید با مشارکت مردم؛ دلالت بر نقش برجسته مردم و تکیه بر ظرفیت‌های عظیم مردمی برای عبور از مشکلات اقتصادی به ویژه تولید دارد و بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در حوزه تولید و تحقق خودکفایی کشور و نیز مقابله با تحریم‌های دشمنان و خنثی سازی آثار تحریم‌ها است.
در این مراسم معنوی جمعی از کارگران واحد‌های اقتصادی استان حضور داشتند و با تقدیم گل و نثار فاتحه یاد و خاطره شهیدان کارگر را گرامی داشتند و از خاطرات خانواده شهدای کارگر محمود رضا رفیعی و مجید استکی بهره بردند.

دیگر خبرها

  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • شناسایی ۱۶ متهم فراری در خرمشهر