Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:56:01 GMT

۴۰۰۰ لیتر گلاب در آمل تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۲۰۵۶

۴۰۰۰ لیتر گلاب در آمل تولید شد

سید حسین اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۴۰ هکتار از اراضی شیبدار در روستای نوا، لاسم و زیار" به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص دارد که سالانه بیش از ۶۰ تن محصول برداشت می‌شود.

وی افزود: از مجموع تولید گل محمدی در شهرستان آمل، حدود ۴ تن آن گلاب گیری و بقیه به بازارهای مصرف استانی واستان تهران عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آمل ادامه داد: به منظور توسعه کشت گل محمدی در منطقه کوهستانی لاریجان این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز جهاد کشاورزی بالا لاریجان در زمین‌های شیبدار برنامه‌های ترویجی وتوسعه ای درحال انجام است.

اسلامی با بیان اینکه گل محمدی در ایران در مناطق مرتفع و خشک و ارتفاعات ۲ تا ۳ هزار متر بالاتر از سطح دریا کشت می‌شود، گفت: استان‌هایی نظیر اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی از تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند.

وی اظهار داشت: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد و موجب برطرف کردن سرفه‌های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، رفع اندوه و غم و اضطراب شده و حتی بوئیدن عطر این گل در درمان افسردگی بسیار مؤثر است و از یک کیلو گل محمدی به طور متوسط یک لیتر گلاب بدست می‌آید.

سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات زراعی وباغی از زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل تولید وبه بازارهای مصرف داخلی و خارج از کشور صادر می‌شود.

کد خبر 4608882

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران آمل گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت