Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در جلسه رسیدگی به پرونده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز؛ اتهامات عقیل مبارکی مبنی بر  اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز ( درهم و دلار ) به ارزش  سه هزار و 582 میلیارد و 993 میلیون و 341 هزار و 162 ریال قرائت شد و متهم به دفاع از خود پرداخت. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری رییس دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی استان هرمزگان در آغاز رسیدگی به این پرونده، با اعلام رسمیت جلسه و تأکید بر لزوم رعایت نظم از سوی حاضرین با استناد به ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی کیفری به شرح مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ این قانون خطاب به متهم پرداخت و پس از آن از نماینده دادستان خواست کیفرخواست تنظیمی را به همراه ادله قرائت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده دادستان  به هنگام قرائت کیفرخواست عقیل مبارکی، اتهام وی را اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز ( درهم و دلار ) به ارزش سه هزار و 582 میلیارد و 993 میلیون و 341 هزار و 162 ریال عنوان کرد.

 وی همچنین در خصوص جزئیات پرونده اظهار داشت: با توجه به گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) و با عنایت به قرائن موجود در پرونده از قبیل بررسی دفاتر و حساب‌های بانکی متهم و اسناد موجود در صرافی وی، پس از استعلام  انجام شده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است: متهم عقیل مبارکی بدون دریافت مجوز قانونی و در شرایطی که انحلال شرکت وی به ثبت رسیده است، اقدام به مبادلات ارزی غیرقانونی از طریق صرافی خود در شهر بندرکنگ و یکی از صرافی‌های مستقر در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی کرده است و با ادامه فعالیت شرکت منحله خود و جلب اعتماد مردم نسبت به خرید و فروش ارز  بدون اخذ مجوز قانونی مبادرت کرده است.

نماینده دادستان همچنین با اعلام این مطلب که گردش حساب‌های بانکی متهم در فاصله زمانی سال‌های 1382 تا 1392 بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با توجه به اقدامات غیرقانونی متهم از طریق عدم ثبت فعالیت‌های خود در سامانه‌های تعیین شده از جمله سامانه‌های سنا و فهرست معاملات فصلی، انجام عملیات خارج از شخصیت حقوقی شرکت خود، استفاده از حساب‌های شخصی به منظور عدم ردیابی دقیق میزان فعالیت‌ها و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به نصب ابزار پذیرش و استفاده از آن در امور مربوط به فعالیت موضوع ماده 12 دستورالعمل مبارزه با پولشویی در حوزه نظام‌های پرداخت و بانکداری الکترونیک و همچنین تراکنش‌ها و صورت ریز اقلام بانکی مرتبط با فعالیت‌های ارزی و سایر قراین موجود در پرونده، بزه انتسابی متهم محرز و مسلم است و مستند به بند الف ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور برای وی کیفرخواست صادر شده است.

در ادامه این جلسه، متهم عقیل مبارکی در مقابل کیفرخواست و اتهام خود مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق عمده ارز ( درهم و دلار ) به ارزش  سه هزار و 582 میلیارد و 993 میلیون و 341 هزار و 162 ریال، دفاعیات خود را ارائه کرد.

در پایان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رییس دادگاه ویژه جرایم اقتصادی استان هرمزگان،  ضمن اعلام ختم رسیدگی، اظهار داشت: رأی دادگاه متعاقباً صادر خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی