Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:38:19 GMT

ایرنا باید تریبون نخبگان به ویژه دانشگاهیان باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۲۷۱۱

ایرنا باید تریبون نخبگان به ویژه دانشگاهیان باشد

تهران-ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تاکید بر این که ایرنا کانون رفت و آمد نخبگان و اساتید دانشگاه ها است گفت: این رسانه باید تریبون نخبگان به ویژه دانشگاهیان باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جلال رضایی نور رییس دانشگاه صنعتی قم عصر شنبه با سیدضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل ایرنا در این دیدار گفت: ایرنا باید کانون رفت و آمد نخبگان و اساتید دانشگاه ها باشد چون انعکاس ایده ها، دستاوردها و نظرات نخبگان هم باعث غنا و ارتقای فضای رسانه ای می شود و هم خدمتی به دانشگاه ها می کند و باعث میشود افکار و دستاوردهای اساتید و محققان دانشگاهی در محیط دانشگاه متوقف نشود و در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل ما به طور مرتب با همکاران دانشگاهی در ایرنا دیدار و گفت و گو و جلسه داریم و مدیران ارشد آموزش عالی و روسای دانشگاهها تعامل زیادی با ایرنا دارند.
هاشمی با بیان این که دانشگاه ها ظرفیت ها و رویدادهای زیادی دارند و یکی از اولویت های ایرنا انعکاس فعالیت های دانشگاهیان است، افزود: براین اساس سرویس دانشگاه را از سال گذشته در ایرنا تاسیس کردیم. بنابراین کمک ما به دانشگاه ها این است که بتوانیم اخبار و رویدادها و دستاوردهای آنها را در زمینه های علمی، فرهنگی، فنی و صنعتی را بازتاب دهیم.
مدیرعامل ایرنا ادامه داد: ایرنا می تواند با دانشگاه ها فعالیت های مشترک زیادی داشته باشد، یعنی کارهایی را دوستان ما در ایرنا تعریف کنند یا شما پیشنهاد دهید، نشست های مشترکی که در ایرنا یا در دانشگاه برگزار شود و در واقع تعامل و ایده هایی که از دو طرف مطرح می شود با هم افزایی برگزار شود.
وی اضافه کرد: کمکی که شما در دانشگاه می توانید به ما کنید این است که در حوزه صنعتی، فناوری، علمی یا فرهنگی ایده هایی را پیشنهاد یا اجرا کنید و به ما ارایه دهید.
در ادامه جلال رضایی نور رییس دانشگاه صنعتی قم گفت: یکی از دغدغه های من پوشش مناسب خبرها و رویدادهای مهم دانشگاه در خبرگزاری ها است بنابراین سعی کردیم که این فرایند را دنبال کنیم.
سیام**1058**9121

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مديرعامل ايرنا دانشگاه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف یوسفی صبح یکشنبه در نشست تخصصی به مناسبت هفته زمین پاک در دانشگاه اراک با اشاره به مدیریت پسماندها اضافه کرد: در ایران، قانون مدیریت جامع پسماند ایجاد و آئین نامه اجرایی برای آن تصویب شده و از دهه ۸۰ تاکنون به اجرا درآمده و باید اذعان کرد مدیریتی که در این عرصه انجام می‌شود نیازمند بازنگری است و باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه جهش‌های مدنظر در راستای حل مشکلات زیست محیطی اتفاق نیفتاده و امیدواریم در این خصوص اتفاقات جدید در استان صورت پذیرد.

یوسفی تاکید کرد: سازمان مردم نهادی تحت عنوان حافظان طبیعت و محیط زیست در شهرستانهای ساوه و زرندیه، از پسماندهای قابل بازیافت از پوست میوه‌ها، سبزی‌ها وصیفی جات تحت عنوان خشکاله برای مصرف دام درست می‌کنند و داوطلبانه به دامداری‌ها تحویل می‌دهند.

وی افزود: این خشکاله‌ها حدود ۷۰ درصد وزن پسماندهای خانگی است و به جای تولید شیرابه و هزینه‌های حمل و نقل و دفن به عنوان علوفه مورد نیاز دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در طول شبانه روز ۷ و نیم تن پسماند عفونی در استان تولید می‌شود که باید پس از طی یک مرحله اتوکلاو در سایت‌های ویژه دفن شوند که اقدامات در این راستا در سطح استان در شهرستان‌های ساوه و اراک در حال انجام است.

وی با اشاره به پسماند صنعتی معمولی و ویژه گفت: پسماند صنعتی ویژه حدود یک میلیون تن سالانه در استان تولید می‌شود که یک سایت در این خصوص از دهه ۹۰ در ساوه ایجاد شده که کم و بیش در حال فعالیت است.

وی در ادامه یکی از اقدامات جدی در دانشگاه‌ها را ارائه راهکار برای پساب‌های تولید صنایع و صنایع ویژه و همچنین پساب‌های کشاورزی برشمرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ تا سال ۱۴۰۲، در قالب پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک، پاکسازی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان با بکارگیری اقشار آسیب دیده و حمایت افراد خیر و شرکت‌های صنعتی صورت گرفته است؛ که در این پویش تاکنون ۴۰ تن زباله در قالب ۱۰ هزار پاکت جمع آوری شده است.

وی بر تحقیق علمی و فرهنگ سازی خطاب به دانشجویان تاکید کرد و گفت: هر اقدام زیستی محیطی نیازمند ۲ اهرم قانون و فرهنگ سازی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: آموزش مدیریت پسماند در مدارس، روش‌های مدیریتی پسماند عفونی برای منشی مطب‌ها، مدیریت پسماند صنعتی و ویژه برای صنایع و آموزش مدیریت پسماندهای عادی برای شهرداران و دهیاران از جمله مواردی است که در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید مورد نظر قرار گیرد.

یوسفی با بیان اینکه بیش از هزار لیتر در ثانیه در استان پساب صنعتی وجود دارد که قابلیت بازچرخانی دارند که برای این نیز باید راهکار لازم ارائه و پیاده سازی شود.

کد خبر 6090585

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود