Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادامه بازسازی خط ریلی گرگان - اینچه برون، آغاز فرایند تایید صلاحیت مدیران موسسات اعتباری، تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک ایران و سوریه، کارگر و اشتغال، شاه بیت تولید ملی برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (پانزدهم اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

کارگر و اشتغال، شاه بیت تولید ملی/ ۵۰ درصد مشکلات تولید به مسائل پولی و بانکی مربوط است

«رضا رحمانی» در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و نمایندگان تشکل‌های کارگری و تبریک هفته کارگر گفت: امروز توان تولید به حضور کارگران وابسته است و از اینکه می‌توانم در این جلسه از ستاد انتظارات جامعه کارگری را بشنوم خوشحالم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فلسفه وجودی ستاد تسهیل برای کارگران است، افزود: تصمیماتی که برای تسهیل امور واحد‌ها گرفته می‌شود، در درجه اول به فعال بودن واحد‌ها توجه داریم. چرا که باید تولید و درکنار آن اشتغال را تسهیل کنیم و واحدی که تعطیل باشد، اشتغال به دنبال خود ندارد.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حفظ وضع موجود کارخانه‌ها و اشتغال جهاد است. ما این موارد را از قبل از سال جدید پیگیر بودیم. البته در سال گذشته در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فقط به واحد‌های بحران دار رسیدگی می‌شد، اما در سال جدید به واحد‌هایی که دچار بحران نیستند، ولی ظرفیت پیشرفت دارند هم رسیدگی می‌شود.

 

تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک ایران و سوریه

تهران و دمشق در سال های اخیر توسعه مناسبات تجاری را با جدیت بیترش دنبال می کنند و با توجه به اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است کارشناس اقتصادی ابراز امیدواری کرده اند که سال 2019 سال رونق اقتصادی میان ایران و روسیه باشد.

 

بر این اساس و برای رونق مناسبات تجاری میان دو کشور رئیس کل گمرک ایران در دیدار رئیس اتاق صنایع و بازرگانی دمشق، پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک بین گمرک ایران و سوریه را برای پیگیری مستمر و حل مشکلات بازرگانان 2 کشور ارائه کرد که این امر با موافقت طرف مقابل روبرو شد.

 

در این دیدار درباره تشکیل اتحادیه تجاری ایران، سوریه و عراق مطالبی بیان و تاکید شد این امر باعث افزایش سطح تجاری و دسترسی به بازارهای 2 طرف از یک‌سو و گسترش فعالیت‌های گردشگری می شود. همچنین در این نشست تولید مشترک کالا بین ایران و سوریه مطرح شد که با توجه به آشنایی بازرگانان 2 کشور به نیازهای کنونی، بسیاری از آنها برطرف می شود.

 

تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی به نقل از «مهدی میراشرفی» در این باره آورده است: «شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که کالاهای 2 کشور سریع‌تر مبادله شود. آشنایی بازرگانان با قوانین و مقررات تجاری 2 کشور به تسهیل تجارت دوجانبه کمک می کند.»

 

سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی شد

امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۶۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است و هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۷۹٫۰۷ دلار معامله می‌شود این در حالی است که (شنبه 14 اردیبهشت) هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 453 هزار و 620 تومان مبادله می شد و قیمت هر انس طلا در بازار جهانی 1270 دلار بود.

 

در روز جاری (15 اردیبهشت) سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت 5 میلیون و 100 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 4 میلیون و 750 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 790 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 970 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

 

در حالی که روز گذشته (شنبه 14 اردیبهشت) در بازار سکه برای روز جاری سکه طرح جدید بهار آزادی با قیمت 5 میلیون و 50 هزار تومان، سکه طرح قدیم بهار آزادی با قیمت 4 میلیون و 800 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 790 هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت 985 هزار تومان ارشگذاری شده بود.

 

 این گزارش می افزاید: صرافی‌های بانک‌ها امروز (15 اردیبهشت) قیمت دلار را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ خریداری می‌کنند. یورو در این روز در این صرافی ها با قیمت 16 هزار و 250 تومان خریداری و با قیمت 16 هزار و 350 تومان به فروش می رسد.

 

قیمت خودرو ۱۵ اردیبهشت/نرخ ها ثابت ماند

از روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت، تعزیرات و دادستانی کل کشور به مقابله با وبسایت هایی پرداخته اند که روزانه قیمت خودرو و مسکن را اعلام می کردند.

 

در پی این اتفاق، دیوار، باما و شیپور از انتشار قیمت خودرو و مسکن به صورت روزانه سر باز زده اند و پس از این اقدام قیمت خودرو در بازار آزاد ثابت مانده است.

 

امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت، قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد با قیمت روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت برابری دارد.

 

فرایند تایید صلاحیت مدیران موسسات اعتباری

بانک مرکزی در سال های اخیر اصلاح نظام بانکی را در دستور کار خود قرار داده است و با اعلام بخشنامه های مختلف در حوزه هایی از چک، بازار ارز، کاهش تعداد شعب بانکی نسبت به تصحیح قوانین موجود و به روز رسانی آنها اقدام کرده است و در تازه ترین اقدام بانک مرکزی «دستورالعمل تایید صلاحیت و عزل یا هرگونه تغییر مدیران و اعضای کمیته‌های ریسک، حسابرسی داخلی و رعایت قـوانین و مقـررات (تطبیـق) مؤسسـات اعتبـاری» مصـوب نوزدهمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانـک مرکـزی را ابلاغ کرده است.

 

بنابراین گزارش تصدی سمت مدیران یا عضویت در کمیته‌های مؤسسه اعتباری و تمدید دوره مسئولیت آنها منوط به اخذ تاییدیه صلاحیت از بانک مرکزی، داشتن مدرک مرتبط و حداقل ١٠ سال سابقه کار مرتبط در نظام بانکی برای سمت مـدیران و ٥ سـال برای اعضای کمیته‌ها و مسئولیت احراز صحت و سقم مدارک و مسـتندات ارایـه شـده داوطلـب و کسـب اسـتعلام از مراجـع ذیصلاح از سوی مؤسسه اعتباری از جمله موارد مطرح در این دستورالعمل است.

 

رشد ۲۲۱۵.۱۳ واحدی شاخص بورس و اوراق بهادار

شد ۲۲۱۵.۱۳ واحدی شاخص بورس و اوراق بهادار را در آغاز معاملات امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) به جایگاه ۲۲۶ هزار و ۸۰۴ واحدی رساند. در میان نمادهای نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و خپارس - پارس‌ خودرو به عنوان نمادهای پربیینده امروز (15 اردیبهشت) تا این ساعت 10 و 20 دقیقه تنها نماد رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) روند نزولی داشت و سایر نمادها روز معاملاتی خود را با روند صعودی آغاز کرده اند.

 

ادامه بازسازی خط ریلی گرگان - اینچه برون/تکمیل بازسازی ۴ نقطه

 

سیل ابتدای سال در استان های شمالی کشور باعث ایجاد آبگرفتگی در بسیاری از شهرها شد که بنا به تشخیص مسئولان ستاد بحران و با هماهنگی مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی تصمیم به بازگشایی و ایجاد شکاف در خط ریلی گرگان - اینچه برون در چهار نقطه گرفته شد که با اینکار حجم اب بسیاری از شهر آق‌قلا به سوی دشت های شمال این شهر روانه شد و از حجم ابگرفتگی ها کاسته شد.

 

از آنجا که این خط آهن یکی از خطوط آهن مهم در حوزه ترازیتی کشور است از این رو کار بازسازی ان به سرعت انجام شد و از 9 فروردین ماه اقدامات لازم برای بازسازی دوباره خط ریلی گرگان - اینچه برون صورت گرفت و مسئولان در همان زمان اعلام کردند که به زودی شاهد راه اندازی دوباره این خط ریلی هستیم و حالا بنا به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن ۷ نقطه ریلی گرگان به اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا به دلیل هدایت سیل تخریب شده بود که هم اکنون ۴ نقطه از آن بازسازی شده است.

 

«سعید رسولی» این مطلب را امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت) در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران و مدیران شرکت راه آهن از محور ریلی گرگان به اینچه‌برون اعلام کرده است و باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وی آورده است: «در زمان وقوع سیل ۷ نقطه از مسیر ریلی گرگان به اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا را تخریب کردند که از این ۷ نقطه، ۴ نقطه بازسازی شده و ۳ نقطه از این محور هم در دست بازسازی است. به میزان تخریب و باز شدن این مناطق باکس‌های بتنی قرار گرفته که هم اکنون در ۴ نقطه این باکس‌ها قرار دارند. ۳ منطقه از این محور ریلی دچار آب گرفتگی است که به زودی با فروکش کردن آب بازسازی می‌شود.»

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مسجد مشهد ماه رمضان بیانیه گام دوم انقلاب روز معلم خبرگزاری شبستان مراسم افتتاحیه کانون های فرهنگی هنری مساجد اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا



به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا که امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بهره برداری ایران و اوگاندا از ظرفیت های موجود در دو کشور یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دوجانبه است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه های دوجانبه بین ایران و اوگاندا را ضروری دانست و ادامه داد: براساس آمارهای گمرک، تراز تجاری بین ایران و اوگاندا شرایط مطلوبی ندارد در حالی‌که ظرفیت افزایش و تشکیل بلوک‌های اقتصادی وجود دارد.
نجف زاده افزود: آمادگی داریم تا با صادرات خدمات فنی و مهندسی، تامین تجهیزات پزشکی، جاده سازی و انتقال آب و برق با اوگاندا همکاری کنیم.
همچنین معاون نخست وزیر اوگاندا نیز در این نشست گفت: توافقنامه‌هایی که بین روسای جمهور دو کشور به امضا رسیده باید از طریق تاسیس کمیسیون مشترک اجرائی شود.
خانم روکیا ناکاداما با بیان اینکه مواد اولیه مناسبی در اوگاندا وجود دارد که با استفاده از مهارت و فناوری ایرانی می‌تواند برای هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد، افزود: به تجهیزات پزشکی در کشور خود نیاز داریم. همچنین علاقمند به همکاری با ایران در زمینه زیرساخت های نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند