Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:14:30 GMT

از هنر و هنرمندان فاخر، متعهد، فرهیخته حمایت می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۲۹۳۵

از هنر و هنرمندان فاخر، متعهد، فرهیخته حمایت می کنیم

حجت الاسلام طباطبایی، گفت: ما قطعا با هر هنری که به سمت ابتذال سوق پیدا کند و جامعه را به ابتذال بکشاند مخالفیم و نقطه مقابل آن از هر هنر فاخر، متعهد، فرهیخته و ارجمندی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی»، در حاشیه برگزاری کنسرت موسیقی گروه کر «کتراک» در دزفول، اظهار کرد: با پیگیری های همکاران حوزه هنری در دفتر دزفول یک اتفاق بسیار خوب و فرخنده در فضای هنری استان رخ دا و آن هم اجرای گروه کرد «کتراک» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری خوزستان، افزود: این گروه متشکل از 40 نفر خواننده همخوان و نوازنده از هنرمندان حوزه هنری دزفول به سرپرستی محسن زینبی زاده است که کار بسیار ارجمند و فاخری را با همراهی و همدلی مجموعه های شهرستان دزفول انجام دادند.

 

وی اضافه کرد: این رویداد با موافقت شورای تامین و نظر مساعد حجت الاسلام قاضی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رخ داد و و اداره کل ورزش و جوانان در استان و شهرستان در این امر همکاری داشتند.

 

حجت الاسلام طباطبایی، تصریح کرد: این کنسرت موسیقی به مدت دو شب پی در پی در سالن شهید مجدیان دزفول برگزار و قطعات مختلف موسیقی کورال اجرا شد که با حمایت بسیار خوب علاقه مندان شهرستان دزفول مواجه شد.

 

وی ابراز کرد: ما در حوزه وظایف فرهنگی خود متعهد هستیم که از هنرمندان متعهد و هنر فاخر با همه توان حمایت و تلاش کنیم زمینه را برای هنرنمایی آنها و نشاط افزایی در اجتماع در چارچوب تعهدات شرعی، انقلابی و عرفی خود فراهم کنیم و خوشحالیم که این اتفاق افتاد.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان، اذعان داشت: مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) نگاه جامعه را به حوزه موسیقی به کلی تغییر دادند و به برکت این نگاه، بعد از انقلاب تشخیص و هویت محترم و بسیار ارزشمندی به هنرمندان حوزه موسیقی داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه ما قطعا با هر هنری که به سمت ابتذال سوق پیدا کند و جامعه را به ابتذال بکشاند مخالفیم و نقطه مقابل آن از هر هنر فاخر، متعهد، فرهیخته و ارجمندی حمایت می کنیم، از مردم دعوت کرد از فعالیت های موسیقی حوزه هنری حمایت کنند.

 

وی در پایان از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان استان بابت همراهی و همکاری با حوزه هنری تقدیر کرد و یاد آور شد: با هم افزایی این مجموعه ها می توانیم برنامه های بهتری را به مخاطبان ارائه دهیم.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد ماه رمضان مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه کانون های فرهنگی هنری مساجد روز معلم مجلس رادیو ترتیل کنسرت موسیقی دزفول حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432 برچسب‌ها موسیقی بجنورد

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی تولیدات فاخر علمی است
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • «عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر