Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-05@02:22:33 GMT

آرایش جنگی دشمن، سلاح برزمین دولت و چوبدستی مردم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۰۰۱

آرایش جنگی دشمن، سلاح برزمین دولت و چوبدستی مردم

پرویز سروری کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در تشریح وظایف مردم و مسئولین در برابر آرایش جنگی همه‌جانبه آمریکا و صهیونیست‌ها که مدتی پیش مورد تأکید رهبر انقلاب قرار گرفت اظهار کرد: همان‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند موضوع مشخص این است که دشمن در بعد نظامی تقریباً در هر عرصه‌ها به مصاف ما آمده و با شکست فاحشی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروری تأکید کرد: این مسئله در منطقه، داخل کشور و عرصه‌های بین‌المللی مشهود است که آمریکایی‌ها باقدرت نظامی توان مواجه نظامی با کشور ما را ندارند و نمی‌توانند قدرت بازدارندگی ما را بشکنند به همین دلیل امروز دشمن بر روی موضوعات اقتصادی و معیشتی متمرکزشده و با یک فرآیند سیاسی آن را تعقیب می‌کنند.

وی بابیان اینکه دشمن با استفاده از بسترهای سیاسی و فرهنگی به دنبال پیشبرد فشارهای اقتصادی باهدف ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام است ادامه داد: خط مقدم آرایش جنگی امروز دشمن اقتصادی است و خط نرم‌افزار و فکری آن‌هم سیاسی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: دشمنان به‌وسیله رسانه‌های مختلف در تلاش هستند با چندین برابر نشان دادن فشارهای اقتصادی، نقش تحریم‌ها را بیش از چیزی که هست جلو دهند تا انسجام، هم‌افزایی و همبستگی ملی در کشور کاهش پیدا کند و به تعبیر دیگر آن‌ها به دنبال این هستند که با سربازگیری از نیروهای داخلی برای خود ناامنی و چنددستگی در کشور راه بیندازند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت سیاسی و رسانه‌ای از خط تحریم برای از بین بردن انسجام داخلی است خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال ضربه واردکردن به ظرفیتی هستند که در مقابل آن‌ها ایستاده‌اند و بر همین اساس تلاش دارند تا مردم به چنددستگی دچار شوند و این چنددستگی هم‌افزایی و همبستگی ملی را از بین ببرد آن موقع است که حتی حرکت نظامی هم می‌تواند توجیه پیدا کند.

سروری افزود: موضوعی که امروز کاملاً مشخص است این نکته است که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در حدی است که فعلاً عنصر نظامی نمی‌تواند نقش جدی را ایفاء کند اما آن‌ها تشخیص داده‌اند که تأثیرگذاری اصلی را باید در بعد اقتصادی و سیاسی دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه در جنگی که دشمن آغاز کرده بیشترین نقش را دولت باید ایفا کند اظهار کرد: مردم در معرض سیاست‌های اقتصادی دولت هستند و وقتی‌که دشمن در بعد اقتصادی و سیاسی آرایش جنگی گرفته است طبیعتاً دولت هم باید یک آرایش اقتصادی سیاسی جنگی بگیرد اما دولت هنوز در حال انفعال است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بابیان اینکه دولت همچنان بر روی گزاره‌های تکیه می‌کند که در جهت سیاست‌های جنگی دشمن است تأکید کرد: مشخصاً وقتی دولت در تردید و ابهام باشد نمی‌تواند به شکل قاطع اقدامات دشمن را رصد برای مقابله با آن تدبیر و برنامه‌ریزی کند به همین دلیل است که شما اساساً هیچ آثاری از حمله و آرایش مقتدرانه را در بعد مقابله با دشمن نمی‌بینید.

وی با تأکید بر اینکه تقریباً دولت دست‌هایش بالابرده و عملاً برنامه‌ای برای مقابله با آرایش جنگی ندارد یادآور شد: هرچند مردم نقش خیلی حساس دارند ولی طبیعتاً در این شرایط خسارت می‌بینند، چون ابزار اقتصادی دست آن‌ها نیست و آن‌کسی هم که باید مقابله کند، سلاح را روی زمین گذاشته، مردم مجبور هستند با چوب‌دستی با دشمن مقابله کنند که این‌یک نبرد نابرابر است.

سروری ادامه داد: هرچند مردم با بصیرت، آگاهی و استمرار همبستگی می‌توانند امنیت ملی را ایجاد کنند اما رفتارهای اقتصادی دولت خسارت و مشکل را برای مردم صدچندان می‌کند که نمونه آن را در همین داستان بنزین را شاهد بودیم، یک استرسی به مردم وارد شد اما بالاخره معلوم نشد که آیا دولت این مسئله را اعلام کرده بود یا نه و اگر اعلام نکرده چرا به‌زودی آن را تکذیب نکرده است و چرا اجازه دامنه خسارت این موضوع این مقدار افزایش پیدا کند.

وی بابیان اینکه همه شواهد نشان می‌دهد دولت در انفعال است و نتوانسته از این حالت خارج شود ادامه داد: دولت هنوز امید دارد راه‌های را با اروپا و آمریکا باز کند و برجام را استمرار بدهد اما از طرف دیگر این عدم عزم راسخ برای تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و شکل‌گیری مواجه با دشمن، خسارت‌های جدی را به کشور وارد کرده است؛ در این شرایط گام اول را باید دولت بردارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان اظهار کرد: هرچند تا الآن مردم باوجود همه فشارها تلاششان بر این بوده است که انسجام، وحدت و امنیت ملی را مبتنی بر منافع کشور حفظ کنند ولی پشت آن‌ها از پشتیبانی دولتی خالی است و دولت هنوز تکلیف خود را برای یک برنامه مدون و آرایش جنگی اقتصادی و سیاسی روشن نکرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرویز سروری آرایش جنگی تحریم اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئله نخست کشور، موضوع اقتصاد است و همه نیز به آن اذعان دارند، اما آرایش امروز مدیریت کشور چقدر با این وضع اقتصادی، متناسب بوده است؟ اگر امروز به عملیات وعده صادق افتخار می‌کنیم که عزتی برای ما در دنیا خلق کرده است، ناشی از آرایش مدیریتی متناسب با آن عملیات در کشور بوده است، بنابراین اکنون کشور ما نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است.

وی با اشاره به اقدامات آذربایجان شرقی با هدف تدوین برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال و همکاری با بخش خصوصی در این برنامه، گفت: نظام اداری کشور در یک استان متمرکز شده است، اگر نتوانیم اختیارات متناسب به استان‌ها واگذار کنیم، جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. برخی از مدیران کل ما، در برخی امورات تبدیل به نامه رسان شده‌اند، امیدواریم قانون خوبی در موضوع تفویض اختیارات استانی تحت آرایش مدیریتی کشور تدوین شود.

وی اظهار کرد: نمی‌توان همه استان‌ها را به یک چشم چشم دید، اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم، برنامه ریزی برای استانی که هیچ ورودی و خروجی ندارد با استانی که مرز دارد، نباید یکسان باشد. مثلاً ۷۰ درصد خرمای کشور در آذربایجان شرقی بسته بندی و صادر می‌شود، یعنی بسیاری از استان‌های جنوبی در فصل برداشت خرما به دنبال مدیران استان ما هستند تا خرمایشان را بخرند. از سویی هشت میلیارد تن ذخایر قطعی معدنی در استان وجود داشته و نخستین استان معدنی کشور هستیم، اما تا به حال چقدر به این ظرفیت توجه شده است؟

رحمتی ادامه داد: بالغ بر ۳۵۰ هزار تن کنسانتره از استان آذربایجان شرقی صادر می‌شود ۲ کارخانه ۲۰۰ هزار تنی تولید کاتد در استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شوند. در حالی که کل تولید کاتد کشور ۲۹۰ هزار تن با حدود ۲ میلیارد دلار ارزآوری است. بر این اساس آذربایجان شرقی به تنهایی می‌تواند ۲ میلیارد دلار دیگر ارزآوری داشته باشد اما آیا به همین نسبت به این استان ارزش قائل هستیم؟

وی تاکید کرد: باید اطلس سرمایه گذاری و توسعه کشور یک بار دیگر بازنگری شود، آذربایجان شرقی می‌تواند در موضوع ارزآوری و صادرات کشور غوغا کند هرچند که اکنون نیز غوغا کرده است.

وی افزود: این استان، ظرفیت‌های متعددی دارد اما عدم آرایش مدیریتی مناسب و عدم نگاه و توجه به آن باعث شده تا سرعت پیشرفت‌های استان کاهش یابد، ما باشیم یا نباشیم، بخش خصوصی کار خودش را می‌کند ما فقط باید کارشان را سرعت بخشیم.

وی با اشاره به وضعیت اعطای تسهیلات بانک‌های استان، گفت: کل منابع بانکی استان‌ها ۲۱۵ همت در سال ۱۴۰۲ بوده که ۱۶۳ همت برای بانک‌های دولتی و ۵۱ همت برای بانک‌های خصوصی است، نسبت مصارف به منابع در بانک‌های کل استان ۷۹ درصد و در بانک‌های خصوصی استان فقط ۹ درصد بوده که نشان می‌دهد ۹۱ درصد از منابع استان توسط بانک‌های خصوصی آذربایجان شرقی در خارج از استان مصرف می‌شود، با صراحت می‌گویم که جلسه بعدی، نام این بانک‌های خصوصی استان را به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت کامیون و کشنده‌های متوقف شده واحدهای خصوصی استان در پشت مرز، گفت: بهینه سازی مصرف سوخت جز با تغییر و نوسازی امکان پذیر نیست، واحدهای خصوصی نسبت به واردات کشنده‌های مناسبی اقدام کرده‌اند ولی مشکل تخصیص ارز دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل، مجوزی داده شود تا این دستگاه‌ها پشت مرز نمانند و با گواهی موقت، اجازه ورود به مناطق ویژه ما صادر شود.

کد خبر 6095212

دیگر خبرها

  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم