Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:30:42 GMT

بی انصافی نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی شایسته نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۲۶۷

بی انصافی نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی شایسته نیست

تهران – ایرنا – دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: گاهی نسبت به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی بی انصافی هایی می شود که شایسته نیست.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعیدرضا عاملی در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید، گفت: این پذیرفته است که باید نسبت به کارآمدی هرچه بهتر شورای عالی انقلاب فرهنگی اقداماتی صورت گیرد، اما لازم است نسبت به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار توجه به نقاط ضعف، قوت ها را مطرح کرد و به تقویت امید و توجه به ابعاد مثبت و توفیقات حوزه علم و فرهنگ در میان مردم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**140 برنامه نقشه جامع علمی کشور اجرا شد
عاملی با بیان این که بسیج و بسیج اساتید ظرفیت بزرگی برای کشور در همه زمینه هاست و قطعاً برای شورای عالی انقلاب فرهنگی یک سرمایه ارزشمند فرهنگی محسوب می شوند اظهار کرد: با توجه به جایگاه بسیج اساتید در حوزه دانشگاه، از این سازمان انتظار ارائه راهکارهای کارشناسی و علمی می رود که تشکیل اندیشکده ها و کانون ها براساس مأموریت های بسیج اساتید در همین زمینه تلقی می شود.
عاملی گفت: نکته کلیدی در مورد نحوه تعامل بسیج با جامعه و نهادهای تخصصی در موضعی است که نسبت به بسیج می گیرد.
وی ادامه داد: سند نقشه جامع علمی کشور 240 برنامه عمل داشته است که حدود 140 برنامه آن اجرایی شده است، ضمن آنکه تأکید و تأیید مقام معظم رهبری روی بسیاری از عملکردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه رشد علمی جهان جزء 4 کشور اول دنیاست یا در المپیادهای دانشجویی در لیست 10 کشور برتر جهان محسوب می شود، نتیجه سیاستگذاری هایی است که از مسیر بدنه کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی می گذرد.
عاملی تاکید کرد: لازم است بسیاری از دستورات شورای عالی در قالب لایجه در دستور قرار گیرد تا زمینه اجرائی شدن بهتری پیدا کند و بدیهی است ستادهای 'علم و فن آوری' و 'فرهنگ' مطالعاتی تخصصی لازم را روی طرح و لوایح خواهند داشت.

**سهولت استفاده از کتاب های دیجیتال
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در مورد فرهنگ کتابخوانی، گفت: کتاب دیجیتال موضوع مهمی است و باید نشر و استفاده از این کتاب ترویج یابد. از منظر زیست‌محیطی و به منظور کاهش مصرف کاغذ همچنین سهولت استفاده از کتاب دیجیتال در اوقاتی مانند رانندگی، کتاب دیجیتال در قالب کتاب صوتی، تصویری حتی واقعیت مجازی دارای اهمیت است.
وی با اشاره به موضوع مالکیت معنوی، ادامه داد: در حوزه کتاب دیجیتال باید مالکیت معنوی محترم شمرده شود. همچنین در زمینه توزیع و فروش کتاب باید یک استارت آپ و شرکت دانش‌بنیان گسترده و فراگیر تأسیس شود تا از پراکنده‌کاری در این زمینه جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به تصویب ضوابط و مقررات نشر کتاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: پیشنهاد تدوین اسناد بالادستی حوزه تولید، انتشار و توزیع کتاب می‌تواند از جانب فعالان این حوزه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود. در صورت ارسال این پیشنهاد به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمادگی داریم با هم‌اندیشی همه مسئولان بخش کتاب این اسناد را تصویب کنیم.
عاملی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در حوزه کتاب، گفت: خلاصه‌نویسی از لوازم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بوده و مفهوم کتاب را دچار تحول کرد. بر اساس آمار، میانگین استفاده نوجوانان و جوانان کشور از فضای مجازی به روزانه 5 ساعت رسیده که اگر کتاب وارد این ساعات شود، مطالعه مفید در کشور افزایش قابل توجهی می یابد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران همچنین به موضوع دیپلماسی کتاب تأکید کرد و ادامه داد: صادرات کتاب هم می‌تواند قاچاق کتاب را کاهش دهد و هم می‌تواند موجب ترویج گفتمان و ادبیات ایرانی و اسلامی شود.
**9492** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي شوراي عالي انقلاب فرهنگي نقشه جامع علمي بسيج اساتيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند