Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:43:59 GMT

توزیع ۹۰ هزار تن برنج، روغن و شکر در قالب طرح ضیافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۴۷۹

توزیع ۹۰ هزار تن برنج، روغن و شکر در قالب طرح ضیافت

پس از اعلام سهمیه برنج، شکر، روغن، گوشت و مرغ استانها برای ماه رمضان از سوی ستاد تنظیم بازار در ادامه اقدامات دولتی برای تامین کالاهای این ماه معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی از توزیع ۳۰هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن روغن و۳۰ هزار تن شکر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ستاد تنظیم بازار هفتم اردیبهشت ماه در راستای تامین کالاهای مورد نیاز برای ماه مبارک رمضان سهمیه برنج، شکر، روغن، گوشت و مرغ استانها برای ماه رمضان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بالغ بر 30 هزار تن برنج سهمیه ماه مبارک رمضان است که با تزریق آن به بازار قیمت این محصول تعدیل می‌شود. برای کاهش قیمت خرما نیز مقرر شد تا با افزایش عرضه این محصول به بازار و ایجاد غرفه توزیع مستقیم در میادین تره بار، قیمت این محصول کنترل شود.

 

حالا در ادامه تامین بازار ماه مبارک رمضان بنا به گفته معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ۳۰ هزار تن برنج هندی، ۳۰ هزار تن روغن و۳۰ هزار تن شکر در آستانه ماه رمضان از طریق شبکه‌های توزیع و فروش در استانها توزیع می شود.

 

شرکت بازرگانی دولتی ایران در این باره به نقل از «حسن حنان» آورده است: «طبق روال هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان اقلام پرمصرف و کالا‌های اساسی در قالب طرح ضیافت برای توزیع به استان‌ها اختصاص می‌یابد و امسال ۳۰ هزار تن برنج وارداتی هندی ۱۱۲۱ تحت این عنوان با در نظر گرفتن جمعیت اختصاص یافته تا از طریق شبکه‌های تعیین شده و با قیمت‌های مشخص در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.»

 

وی اضافه کرده است: «در قالب طرح ضیافت برای ماه مبارک رمضان، با کارخانجات هماهنگ شده تا ۳۰ هزار تن روغن  با نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان توزیع شود. ۳۰ هزار تن شکر با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار ریال تحویل از در کارخانه‌، با قیمت ۳۴ هزار ریال در فروشگاه‌های توزیع و تعاونی‌ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.»

 

به گفته وی، شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی تأمین و توزیع ۴ قلم کالای اساسی است و نظارت بر نحوه‌ توزیع قیمت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که ساز و کار‌های لازم در این خصوص پیش‌بینی می‌شود و نظارت‌ها امسال پررنگ‌تر خواهد بود.

 

این گزارش می افزاید: سازمان تعزیرات حکومتی هر ساله در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان اقداماتی را برای کنترل بازار انجام می دهد و در سال جاری نیز طرح ضیافت 98 سازمان تعزیرات حکومتی از ۹ اردیبهشت ماه با هدف پایش و نظارت مستمر و با حضور تمام دستگاه‌های نظارت بر عملکرد اصناف به ویژه اصنافی که در این ایام فعالیت مشخص‌تری دارند و اقلام پرمصرف ماه رمضان را توزیع می‌کنند، آغاز شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مشهد روز معلم ماه رمضان خبرگزاری شبستان مراسم اختتامیه مراسم افتتاحیه کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس توزیع کالای اساسی کالای اساسی طرح ضیافت ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید زمانی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری برای مدیریت عرضه و تقاضا در بازار قزوین توزیع شد.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم را ن ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت افزود: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 6090305

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد