Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به برون سپاري 60 درصد از فعاليت‌هاي اجرايي اين شرکت گفت:‌ از بخش خصوصي دعوت مي‌کنيم تا در حوزه تعميراتي بخش دريايي ورود کنند و در اين بازار گسترده به ايفاي نقش بپردازند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري آريا، حميد بورد در نشست خبري با خبرنگاران، با بيان اينکه شرکت نفت فلات قاره بزرگ‌ترين ناوگان لجستيک کشور را در اختيار دارد، افزود:‌ اين شرکت داراي 100 ميليارد بشکه نفت درجاست که 200 سازه دريايي را مديريت مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به برون‌سپاري 60 درصد عمليات اجرايي اين شرکت اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 100 شناور پشتيباني شرکت نفت فلات قاره در دريا فعاليت مي‌کند و بازار بزرگي را در اختيار بخش خصوصي قرار داده است، ضمن اينکه در بخش‌هاي حفاري و نگهداشت توليد شاهد حضور جدي اين بخش هستيم.
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به بازديدهاي متعدد خود از بيست‌وچهارمين نمايشگاه نفت طي روزهاي اخير ، گفت: با اجراي سياست‌هاي وزارت نفت در بخش حمايت از ساخت داخل و اجراي پروژه در اين بخش، شاهد به نتيجه رسيدن بسياري از اين سياست‌ها همانند ساخت مته‌هاي حفاري بوديم.
بورد ادامه داد: اين شرکت داراي 3 هزار و 500 کيلومتر خطوط لوله زيردريايي است که طي روزهاي گذشته با صددرصد امکانات ايراني توانستيم 27 کيلومتر از خطوط لوله زيردريايي هنديجان را کابل‌اندازي کنيم.
وي با بيان اينکه عمده ناوگان شناور اين شرکت ايراني بوده و حداکثر 10 درصد آن در مالکيت بخش خارجي است، اظهار کرد:‌ از بخش خصوصي ايراني دعوت مي‌کنم براي فعاليت در حوزه تعميرات دريايي ورود کرده و نقش فعالي در بازار اين بخش ايفا کنند.
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره درباره برنامه‌هاي مصوب توليدي اين شرکت در سال 97 افزود: در سال گذشته 100 درصد از برنامه‌هاي مصوب توليدي اين شرکت نسبت به سال 96 محقق شده است، همچنين در بخش حفاري نيز شاهد تحقق 92 درصدي و در بخش تزريق آب و گاز نيز شاهد تحقق 82 درصدي برنامه‌هاي مصوب بوديم.
بورد افزود: پارسال باوجود همه محدوديت‌ها و مشکلات چهار سکوي دريايي و دو کارخانه را راه‌اندازي کرديم.
وي همچنين با تاکيد بر رعايت بهداشت، ايمني و محيط‌زيست (HSE) در اين شرکت تصريح کرد: پارسال توانستيم رکورد 70 ميليون نفر ساعت کار بدون حادثه را ثبت کنيم.
بورد با اشاره به اينکه چهار پروژه از 33 بسته کاري طرح‌هاي نگهداشت و توليد و افزايش توليد شرکت ملي نفت ايران مربوط به اين شرکت است، تصريح کرد: ارزش اين بسته‌ها حدود 800 ميليون دلار است که يک پروژه در دست اجراست، دو پروژه در مرحله انعقاد قرارداد است و پروژه ميدان فروزان نيز به عنوان بسته آخر تا نيمه نخست امسال نهايي مي‌شود.
به گفته وي، حداقل 500 ميليون دلار از فعاليت‌هاي اين قراردادها اجرايي مي‌شود،  300 ميليون دلار باقيمانده نيز مربوط به پروژه ميدان فروزان است.
بورد با بيان اينکه پنج بسته کاري تعريف‌شده ما نيز در انتظار مجوزهاي لازم است که اميدوارم بتوانيم اسناد مناقصه آن را در سال 98 منتشر کنيم ، تصريح کرد: باوجود تمامي  مشکلات و محدوديت‌ها، حدود يک ميليارد و 500 ميليون دلار سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف در دست اجرا داريم.
وي گفت: براساس برنامه مصوب براي سال 98، علاوه بر اجراي تعهدات توليد، به صورت جدي به بحث ساخت داخل توجه خواهيم کرد.
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره ادامه داد: در مسير اجراي طرح NGL خارک، نخستين برج پروپان‌زدا، از اهواز در حال حمل است و اميدواريم طي سه سال آينده اين طرح نيز به سرانجام برسد.
بورد بهترين الگوي مديريت مخازن مشترک را مديريت يکپارچه دانست و افزود: اين امر به معناي وجود کار علمي، مطالعاتي و اجراي مشترک از طريق راه‌اندازي يک شرکت مشترک است.
وي با اشاره به همکاري مطلوب با کشور همسايه شريک در ميدان هنگام، افزود: هم‌اکنون تبادل اطلاعاتي خوبي با آنها در اين زمينه داريم. در برداشت نفت از ميدان‌هاي مشترک، در مجموع توليد تجمعي  نسبت به رقباي خود عقب نيستيم.
بورد با اشاره به پروژه‌هاي جمع‌آوري گازهاي همراه نفت گفت: جمع‌آوري 300 ميليون فوت مکعب گاز همراه ميدان فروزان و مقاديري نيز در ميدان سيري در دستور کار داريم، هم‌اکنون نيز دو شرکت داخلي نيز پيشنهادهاي فني خود را در اين ارتباط ارائه کرده‌اند که در حال بررسي آنها هستيم.
مديرعامل شرکت نفت فلات قاره با تاکيد بر اينکه هدف ما به حداقل رساندن سوختن گازهاي همراه نفت است، تاکيد کرد: چنانچه مذاکرات با شرکت‌هاي داخلي به نتيجه برسد و پروژه‌ها اجرايي شود، گاز مشعل اين ميدان‌ها به صفر مي‌رسد.
وي  درباره لايه نفتي پارس جنوبي و برداشت نفت از اين لايه نيز گفت: تاکنون 20 محموله از نفت توليدي لايه نفتي پارس جنوبي بارگيري و صادر شده و  توليد نفت از اين لايه طبق برنامه و با ميانگين مناسب انجام مي‌شود.
بورد با بيان اينکه مديريت مخزن و مديريت بهره‌برداري از لايه نفتي را در دستور کار داريم، يادآور شد: هزينه بهره‌برداري و توليد ايران در لايه نفتي پارس جنوبي نسبت به طرف مقابل حدود يک‌چهارم است.
همچنين زرير گودرزي، مدير فني شرکت نفت فلات قاره در اين نشست با اشاره به اجراي طرح به‌روزرساني مطالعات مخزن در اين شرکت تصريح کرد:  قرارداد مطالعات مخزن سه ميدان فروزان، درود و ابوذر پارسال امضا شد و طي ماه‌هاي آينده قراردادهاي مطالعات مخازن ميدان‌هاي بهرگانسر، هنديجان، نوروز و هنگام نيز امضا خواهد شد.
گودرزي ادامه داد: با احتساب ضريب بازيافت حدود 37 درصدي ميدان‌هاي مشترک نفتي شرکت نفت فلات قاره، تاکنون بالغ بر 83 درصد ذخاير قابل برداشت نفت از اين ميدان‌هاي برداشت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فلات قاره بورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را ۷ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود این اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده است، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس بوده و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سدهای موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سدهای تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

کد خبر 6092914 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده