Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- روز گذشته مراسمی که با حضور عوامل برنامه تلویزیونی عصر جدید در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، بر سر حمایت از خبرنگار بازداشتی به تنش کشیده شد.

در این برنامه که به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شد، برخی دانشجویان از «مرضیه امیری»، هم‌دانشگاهی خود و خبرنگار روزنامه شرق که در بازداشت بسر می‌برد، حمایت کردند که با واکنش برگزارکنندگان که اعضای انجمن علمی ارتباطات بودند مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مراسم با عنوان «*تلویزیون#» و حول محور برنامه تلویزیونی «عصر جدید» به مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار شده بود. در بخش پرسش ‌و پاسخ، یکی از دانشجویان از مرضیه امیری، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده و روزنامه‌نگار که هفته گذشته به دلیل پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان روز کارگر بازداشت شده بود، یاد کرد.

این اقدام با مخالفت مجری برنامه که از اعضای انجمن علمی ارتباطات این دانشکده است، مواجه و صدای میکروفون قطع شد و عبدالله بیچرانلو، معاون پژوهشی دانشکده میکروفون را گرفت و پشت بلندگو جمله‌ای را گفت که بعدا در بیرون از سالن، محل بحث با دانشجویان شد. سپس حراست و کادر اجرایی برنامه تلاش کردند دانشجویان را به بیرون از سالن هدایت کنند که تنش‌هایی هم در این میان رخ داد.

در ادامه، مجری برنامه با بیان این که «اگر کسی از برگزارکننده‌ها توهینی کرده، عذرخواهی می‌کنیم» سعی در پایان دادن به ماجرا داشت، اما دانشجویان در اعتراض، مقابلِ درهای سالن مراسم ایستاده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرناپلاس بعد از پایان مراسم، هنگام خروج معاون پژوهشی دانشکده، دانشجویان علت واکنش او به دانشجوی دختری که در حمایت از خبرنگار بازداشتی صحبت کرده بود را جویا شدند که وی در پاسخ به گفت: دانشگاه جای نقد علمی است. من گفتم تلاش می‌کنند ژورنالیسم تحقیقی را ساکت کنند، این یعنی چه؟ من در جبهه تو هستم. وی در پاسخ به دانشجویی که می‌پرسید منظورتان از اینکه برو به جناح خودت، چیست؟ توضیح داد: من چنین چیزی نگفتم، این را کس دیگری گفت، صداها موجود است، من هم حرف شما را زدم. من صدای هیچ‌کس را ساکت نکردم، فقط میکروفون را از شما گرفتم. من صدای کسی را خفه نکردم.

به دنبال همین مکالمه و سخنان این استاد ارتباطات با دانشجویان معترض، فضای بیرون سالن مجدد به تشنج کشیده شد و دانشجویان علیه او شعار دادند.

واکنش بشیر حسینی و علیخانی با معترضان

مهمانان این برنامه، احسان علیخانی، مجری برنامه عصر جدید و آریا عظیمی‌نژاد و سید بشیر حسینی از داوران این مسابقه بودند و حسینی از اساتید دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) است، در واکنش به اعتراض دانشجویان آن‌ها را «بی‌ادب» خطاب کرد، اما علیخانی خطاب به دانشجویان معترض گفت: حق با شماست، شاید نباید من را دعوت می‌کردید و مسائل مهم‌تری اینجا وجود دارد. این اتفاق، شب گذشته واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عصر جديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

به گزارش الجزیره، دانشجویی به نام «یاسمین» که تظاهرات را رهبری می‌کند، در خصوص مطالبات دانشجویان به این خبرگزاری گفت که آنان خواستار قطع رابطه با هر شرکتی هستند که به اسرائیل سلاح یا محصولات فناوری می‌فروشد.

به گفته او، معترضان همچنین خواستار لغو اتهامات علیه دانشجویان طرفدار فلسطین شده‌اند. وی تصریح کرد: «بسیاری از ما به دلیل اعتراض ساده با سرکوب، اتهامات و شنود از سوی دانشگاه‌هایمان مواجه هستیم».

امروز (پنجشنبه) یکی از مهم‌ترین مراکز تظاهرات، دانشگاه جورج واشنگتن در نزدیکی کاخ سفید است. گفته می‌شود صد‌ها معترض که برخی از آنان اساتید دانشگاه هستند، در پردیس مرکزی دانشگاه که حدود یک کیلومتری کاخ سفید واقع شده، تعداد زیادی چادر برپا کرده‌اند. 

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم