Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در سال آبی جاری بیشترین میزان بارش در استان لرستان به ثبت رسیده و استان گیلان در روندی متفاوت با سال‌های گذشته، از فهرست پربارش‌ترین‌ها خارج شده است.

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس گزارش بارندگی تجمعی استان‌ها، در سال آبی جاری استان لرستان با یک‌هزار و ۱۴۳ میلی‌متر بارندگی و استان سیستان و بلوچستان با ۹۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلی‌متر به‌ترتیب پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شوند.

بر همین اساس، استان گیلان پس از سال‌ها از فهرست پربارش‌ترین استان‌های کشور کنار رفته و پس از لرستان، استان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد با یک‌هزار ۱۲ میلی‌متر و چهارمحال‌و‌بختیاری با ۹۶۶ میلی‌متر، رکورددار پربارش‌ترین استان‌های کشور در سال آبی ۹۸-۹۷ معرفی شده‌اند.

همچنین پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های یزد با ۱۱۱ میلی‌متر و خراسان جنوبی با ۱۴۳.۲۷ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور گزارش شده‌اند.

این گزارش حاکی‌است، حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ به ۳۱۹.۳ میلی‌متر رسیده که در مقایسه با میانگین ۱۱ ساله اخیر از حدود ۱۹۰ میلی‌متر افزایش برخوردار بوده است.

بر اساس آمار بارندگی تجمعی حوضه‌های آبریز درجه یک کشور، میزان بارندگی‌ها طی مدت مشابه سال آبی ۹۷-۹۶ در این حوضه‌ها ۱۴۰ میلی‌متر گزارش شده است.

این میزان بارش، از سال آبی گذشته ۱۲۸ درصد بیشتر شده و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ ساله از ۴۵ درصد و در مقایسه با میانگین ۱۱ ساله اخیر (از سال آبی ۸۷-۸۶ تا سال آبی ۹۷-۹۶) از ۶۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان بارش امسال در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با ۵۲۵ میلی‌متر، از حوضه آبریز دریای خزر با ۴۸۵.۸ میلی‌متر که تا پیش‌از این، اغلب پربارش‌ترین حوضه آبریز اصلی کشور محسوب می‌شده، پیشی گرفته است.

در آمار بارش تجمعی از اول مهرماه تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه، نسبت به میانگین ۵۰ ساله حدود ۲۲۰ میلی‌متر افزایش مشاهده می‌شود.

بر همین اساس، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با ۵۲۵.۱ میلی‌متر بارش و حوضه آبریز مرزی شرق با ۱۰۰ میلی‌متر به ترتیب از بیشترین و کمترین میزان بارندگی حوضه‌های آبریز درجه یک برخوردار بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، میزان بارندگی سال آبی جاری در حوضه مرزی شرق ۷ درصد بیشتر از متوسط بلندمدت ۵۰ ساله اخیر گزارش شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بارش بارندگی کم بارش ها حوضه آبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • میزان بارش باران در ۷۲ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور