Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:25:23 GMT

آنچه باید در مورد تنظیم آهنگ بدانید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۰۳۱

آنچه باید در مورد تنظیم آهنگ بدانید

تنظیم آهنگ یکی از مراحلی است که نقش بسزایی در گوش‌نوازتر شدن یک آهنگ دارد. شما برای تولید یک اثر باید یک تنظیم‌کننده آهنگ حرفه‌ای انتخاب کنید که بتواند شعر و ملودی شما را به بهترین شکل ممکن درک کند و با خلاقیتی که دارد، روح تازه‌ای را به محتوایی که دارید ببخشد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام بیتستان، درواقع برای آن که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید از آن فرد درخواست کنید که رزومه و سوابق کاری خود را برایتان بفرستد تا بتوانید تصمیم بهتری برای انتخاب تنظیم‌کننده بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این سوال پیش میاید که تنظیم آهنگ چیست و تنظیم‌کننده آهنگ به چه کسی گفته می‌شود و وظایف آن چیست. در ادامه به سوالات مطرح شده به صورت کامل پاسخ داده خواهد شد؛ و بعد از خواندن این مطلب اطلاعات زیادی در این زمینه کسب خواهید کرد.

تنظیم آهنگ چیست

آنچه شما در یک آهنگ اعم از چیدمان و ساختار سازهایی مثل درامز، پیانو، گیتار و … می‌شنوید تنظیم آهنگ گفته می‌شود. تنظیم آهنگ یک فرایند طولانی جهت ایجاد ساختار موسیقایی روی شعر و ملودی می‌باشد که بخش مهمی از اثرگذاری یک قطعه را بر عهده دارد. در واقع تنظیم آهنگ باید با علم به اینکه محتوای آهنگ چیست انجام شود. برای مثال اگر شعر و ملودی مورد نظر شما شاد است و هدف از ارائه آن ایجاد حس مثبت در شنونده می‌باشد، تنظیم آهنگ هم باید همان حس را چندین برابر بیشتر به شنونده القا کند یا بالعکس. پس نتیجه آن شد که هر آنچه شما به جز شعر و ملودی در یک قطعه می‌شنوید کار تنظیم‌کننده آهنگ می‌باشد. تنظیم آهنگ قالبا توسط نرم‌افزارهای میزبان آهنگسازی انجام می‌شود که امکانات فراوانی را اعم از وی اس تی و پلاگین آهنگسازی برای بهبود کیفیت قطعه در اختیارتان قرار خواهد داد.

تنظیم‌کننده آهنگ کیست

یک تنظیم‌کننده حرفه‌ای باید آشنایی کاملی با انواع سازها از نظر نوع نواختن و همچنین ساختار کلی آن، همچنین آشنایی با نت‌های موسیقی نیز داشته باشد که بتواند با توجه به ملودی و شعر ادوات مورد نیاز اعم از درامز، پیانو و … را در کنار هم قرار دهد؛ و حتی اگر قرار است در آن قطعه، سازی به صورت زنده ضبط شود، یک تنظیم‌کننده حرفه‌ای باید بداند که چگونه، در چه زمانی نوازندگی نوازنده شروع می‌شود و چگونه به پایان می‌رسد و اوست که می‌گوید هر سازی به چه صورتی نواخته شود و تقسیم‌بندی یک آهنگ به چه صورت باشد. در اینجا منظور از تقسیم‌بندی یک آهنگ بخش‌هایی است که طبق آن ساختار کلی آن اثر چیده می‌شود. برای مثال بخش ترجیع‌بند به قسمتی از یک آهنگ گفته می‌شود که در بخش‌هایی از یک قطعه به شکل متفاوتی از دیگر بخش‌ها اجرا و تکرار می‌شود.

آموزش تنظیم و آهنگسازی

علاقه به تنظیم و آهنگسازی زمانی شکوفا می‌شود که کنجکاوید بدانید برای مثال فلان آهنگ چگونه ساخته شده است و این موضوع دریچه‌های جدیدی برایتان به سوی آموزش تنظیم و آهنگسازی باز می‌کند. آموزش‌های بسیاری در این زمینه در سطح فضای مجازی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ولی با توجه به اینکه تنظیم آهنگ یک علم است، مسیر یادگیری را باید هوشمندانه‌تر انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای شروع آموزش تنظیم و آهنگسازی به وب‌سایت بیتستان به آدرس https://beatestan.com مراجعه کنید تا با مجموعه‌ای کامل از آموزش تنظیم آهنگ در نرم‌افزارهای مختلف آشنا شوید جالب است بدانید که بیش از ۹۰ درصد این آموزش‌ها به صورت رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. آموزش‌های بیتستان به صورتی که در ادامه معرفی خواهیم کرد دسته‌بندی شده است.

آموزش اف ال استودیو

- آموزش لاجیک پرو

- آموزش کیوبیس

- مقالات تحلیلی

دانلود وی اس تی

شما در کنار یادگیری تنظیم و آهنگسازی برای رسیدن تنظیم آهنگ خلاق، نیاز به ابزارهایی دارید. در واقع برای نواختن بعضی از سازها نیازی به ساز واقعی نیست و می‌توانید از نسخه‌های شبیه‌سازی‌شده آن ساز استفاده کنید. امروزه کمپانی‌هایی معتبری در سرتاسر جهان وجود دارد که سازهای بسیاری را به صورت مجازی با بهترین کیفیت شبیه‌سازی می‌کنند و شما می‌توانید از بخش دانلود وی اس تی بیتستان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. جالب است بدانید که آموزش نصب و نحوه کارکرد انواع وی اس تی به صورت ویدئویی در بخشی جداگانه در اختیار کاربران قرار داده شده است.

پلاگین آهنگسازی

بعد از اینکه به بخش دانلود وی اس تی مراجعه کردید و طبق آموزش‌های بیتستان نکات مهم جهت تنظیم آهنگ را آموختید، نیاز به افزایش کیفیت خروجی خود خواهید داشت. در این مرحله هم می‌توانید روی بیتستان حساب ویژه‌ای باز کنید چون بخشی را تحت عنوان پلاگین آهنگسازی بیتستان را به تازگی راه‌اندازی کرده است که این امکان را به شما می‌دهد که توسط پلاگین آهنگسازی بهترین کیفیت را برای پروژه خود رقم بزنید. نکته قابل توجه اینجاست که آموزش نصب و نحوه کارکرد هر پلاگین آهنگسازی به صورت جداگانه و ویدئویی به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مزایای تنظیم آهنگ بیتستان

با توجه به موارد بالا قطعاً اهمیت انتخاب یک تنظیم‌کننده خوب برای شما بیشتر خواهد شد؛ و این موضوع تعهد بیتستان نسبت به شما علاقه‌مندان به موسیقی را دو چندان خواهد کرد. بیتستان با بهره‌گیری از متخصصان حرفه‌ای آهنگسازی و تنظیم این اطمینان را به شما خواهد داد که هم از نظر هزینه و هم از نظر زمانی و البته بالاترین کیفیت خروجی بهترین انتخاب است. چون دیدگاه و اثر شما را بسیار ارزشمند می‌داند و برای علایق و سلایق شما احترام خاصی قائل است. در واقع بالاترین افتخاری نصیب تیم بیتستان خواهد شد رضایت شما و تمایل به همکاری مجدد است.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنظیم آهنگ دانلود آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • رقص و شادی بازیکنان تیم ملی افغانستان با آهنگ صادق بوقی (فیلم)