Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:34:53 GMT

خصوصی سازی محیط زندگی مشکلاتی را بوجود آورده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۲۴۴

خصوصی سازی محیط زندگی مشکلاتی را بوجود آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید نمکی ظهر یکشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در محل سالن همایش‌های بیمارستان آیت الله موسوی شهر زنجان، با بیان اینکه تلفن همراه که روزگاری برای توسعه ارتباطات و شادی مورد استفاده قرار می‌گرفت در حال حاضر باعث جدایی افراد شده است، افزود: کارکرد تلفن همراه که در مقطعی به عنوان پیوست اجتماعی مطرح بود امروز به ابزار گسست اجتماعی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توسعه در برخی مواقع زیرساخت‌های زندگی، انسان‌ها را از دور هم می‌کند لذا بازگشت به سنت زندگی‌ها گذشته و مهر و محبت‌های که در گذشته بود عامل مهم در نزدیکی افراد در جامعه بهم می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هنر تعاریف زیادی دارد ولی بهترین تعریف از هنر این است که آن را زبان زیبای گفتمان عشق و عاشقی است و عشق یک زبان بین‌المللی بوده و تنها هنر و احساسات است که مرز نمی‌شناسد.

نمکی تاکید کرد: اگر بتوان اتفاقی را در زمینه تسهیل و حکیم ارتباطات بین افراد رقم زد، شاخص‌های سلامت روان بهبود می‌یابد که با بازگشت به شیوه زندگی قدیم و کاهش خصوصی‌سازی زندگی این مهم تا حدودی محقق می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روان پرشی ها باعث گرایش افراد به مواد مخدر و الکل می‌شود، افزود: شادی و نشاط باید در جامعه ترویج پیدا کند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مردم افسرده نیازمند شهر شاد هستند و کاری که روح نشاط و امید را بیدار کند، ستودنی است.

نمکی با بیان اینکه امروز افسردگی به عنوان یک چالش مهم در جامعه محسوب می‌شود گفت: روان افسرده به اعتیاد، خشونت، خودکشی و این قبیل موارد تمایل زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت بهداشت روان مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، گفت: اصل مهم در رسیدگی به سلامت، توجه به سلامت روان است.

همزمان با حضور وزیر بهداشت در زنجان برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس «سلامت روان» معرفی شدند و از برگزیدگان در دو بخش آزاد و سلامت روان تقدیر و از کتاب و تمبر جشنواره رونمایی شد.

در این جشنواره عکاسانی از ترکیه، انگلستان، اوکراین، بلژیک، هندوستان و کره‌جنوبی برگزیدگان خارجی و زهره لک، مهران چراغچی، امیر پورمند و جواد رضایی نیز برگزیدگان ایرانی معرفی شدند که جایزه نقدی، یادبود جشنواره و نشان فیاپ را دریافت کردند. جایزه بهترین کلوپ عکس هم به کشور چین اهدا شد.

کد خبر 4608819

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت سعید نمکی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز از امحا مجدد کشت محصولات کشاورزی با آب‌های نامتعارف خبر داد.

مسعود زارعی امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه یکصد و شصتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از پیگیری فنی و کارشناسی موضوع استفاده از آب‌های نامتعارف در کشت محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: در شهری مثل شیراز و در سالی که شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا معرفی شده است، آبیاری ۱۳۸۰ هکتار کشت با آب‌های نامتعارف خبر خوشایندی نیست.

وی افزود: در سال گذشته با اقدامات کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، هم‌افزایی دستگاه‌هایی چون محیط زیست، بهداشت، جهاد کشاورزی و همکاری شهرداری‌های منطقه ۶ و ۷، استانداری و فرمانداری و احکامی که توسط مقام قضایی صادر شد، حدود یک هزار هکتار از کشت‌هایی که با آب‌های نامتعارف انجام گرفته بود، امحا شد.

زارعی یادآور شد: به طور قطع صرف گزارش دادن‌ها یا بازدید کردن‌ها مشکلات را رفع نکرده و مانع ورود فاضلاب به کانال‌های کشاورزی یا مانع استفاده از فاضلاب در تولید محصولات کشاورزی نمی‌شود و باید اقدامات را به ویژه وقتی پای سلامت مردم در میان است به فوریت انجام داد تا تولید چنین محصولی به بازار نرسیده متوقف شود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که این‌گونه فعالیت‌ها برخورد با معلول است، بیان کرد: اصولا مدیران و مسئولان مرتبط باید موضوع را کنترل کنند و اجازه این کشت‌های نامتعارف داده نشود.

زارعی ادامه داد: متاسفانه در یکسال اخیر برخوردها با کشاورزان متخلف بازدارنده نبوده است، لذا سلامت شهروندان خط قرمز ما است و با توجه به برخی مواد غذایی تولید شده با جدیت این مسئله را دنبال خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز از امحاء مجدد کشت‌های نامتعارف خبر داد و گفت: به جهت اهمیت سلامت مردم و با توجه به اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دو عنوان سلامت و حفظ محیط زیست را به عهده دارد، در این جلسه کمیسیون با دعوت از همه مسئولان مرتبط با حوزه سلامت عمومی و زیست محیطی این موضوع ویژه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و با تمرکز کل جلسه بر این موضوع تصمیماتی خوبی اتخاذ شد.

وی با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه در حل این معضل بیان کرد: شرکت آبفا باید مسئولیت آب‌های آلوده رها شده در سطح شهر را برعهده بگیرد و دنبال کند چرا که راه حل اصلی بر این است که آب‌های آلوده نداشته باشیم.

زارعی از انتقال فاضلاب شهری به جنوب شرق شیراز خبر داد و گفت: متاسفانه در این مکان تصفیه‌خانه‌هایی که ظرفیت لازم شبکه‌های ایجاد شده را داشته باشند، وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از این تصفیه‌خانه‌ها بخشی پساب و بخشی فاضلاب خام بیرون می‌آید که نهایتا یکی شده و بخشی از آن در مسیر کانال‌های کشاورزی و بخش دیگر به دریاچه نمک وارد می‌شود.

زارعی بیان کرد: شرکت آبفا باید در این خصوص ورود جدی کرده و با احداث تصفیه‌خانه‌های لازم پساب موجود را تصفیه و قابل استفاده کند.

وی یادآور شد: با فرض احداث تصفیه‌خانه پساب‌های تصفیه شده دارای گرید A تا C هستند و این مساله باید توسط جهاد کشاورزی مشخص شود که کدام فاضلاب قابل استفاده برای کشاورزی است.

زارعی در پایان با ابراز تاسف از اینکه کشت محصولات با فاضلاب انسانی وارد زنجیره غذایی مردم می‌شود که این خود تهدید و خطر بزرگی برای سلامتی شهروندان محسوب می‌شود، افزود: در این جلسه مقرر شد، علاوه بر امحاء محصولات کشت شده، با تشکیل کارگروه ویژه و ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت، مسیر دسترسی به فاضلاب به صورت دائم قطع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • (ویدیو) مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • ببینید | مرور اخبار ناگوار با سلامت روان ما چه می‌کند؟
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه