Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@17:43:45 GMT

تلاش برای استرداد یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۳۵۶

تلاش برای استرداد یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

  رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلاگران ارزی و اقتصادی از تلاش و پیگیری دستگاه قضا برای استرداد «شیرعلی» از متهمان فراری پرونده پتروشیمی به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، قاضی اسدالله مسعودی مقام با بیان این مطلب گفت: «محمدحسین شیرعلی» یکی از متهمان پرونده پتروشیمی در باب معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اقداماتی برای احضار این متهم انجام شده و وثایقی که سپرده بود به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان در اختیار ماست.

قاضی پرونده پتروشیمی با رد این ادعا که برخی می‌گویند جرم این متهم با میزان وثیقه تناسب ندارد، افزود: جرایم این متهم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ انجام شده و وثیقه هم بر اساس میزان نرخ دلار و خسارت آن زمان محاسبه و قرار صادر شده است، بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که قرار صادره برای این متهم غیر متناسب است.

وی تاکید کرد: ممکن است ما در فرآیند دادرسی دائماً با تغییر نرخ ارز و قیمت‌ها مواجه باشیم، اما این طور نیست که دائماً قرار‌ها را تغییر دهیم بلکه قرار متناسب با میزان جرم و خسارت صادر می‌شود. قاضی مسعودی مقام افزود: اگر این متهم در فرآیند دادرسی به کشور برنگردد وثیقه وی ضبط می‌شود.

رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان ارزی و اقتصادی در پاسخ به این سوال که با توجه به توافقنامه‌ها و معاضدت‌های قضائی، آیا امکان استرداد این متهم از طریق پلیس بین الملل و انتقال به کشور وجود دارد یا خیر؟ گفت: همه اقدامات را در مراحل دادرسی انجام می‌دهیم و اگر بتوانیم مسیر استرداد متهم را پیگیری کنیم، قطعاً این کار انجام می‌شود.

«محمدحسین شیرعلی» فرزند «قلندر» از متهمان پرونده پرحاشیه پتروشیمی است که بر اساس کیفرخواست، اتهام او معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع و همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۸ میلیون دلار است.

به گفته سیدعباس حسینی نماینده دادستان در پرونده پتروشیمی، این فرد به همراه متهم محسن احمدیان با تبانی با شرکت‌های خارجی در خرید محصولات پتروشیمی توسط شرکت‌های اروپایی انحراف ایجاد کرده و مشتری‌ها را به سمت بازار آزاد می‌کشانده است که احمدیان با این کارش موجبات تضییع وجوه حاصله از فروش نفت را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۹ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به اخلالگران نظام اقتصادی برگزار شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرونده پتروشیمی دادگاه اخلال گران ارزی قاضی مسعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدودا ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • متقاضیان خرید مسکن حتما بخوانند
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغی در اصفهان
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان