Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:58:05 GMT

«گوایدو» به شکست در کودتا علیه «مادرور» اذعان کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۴۰۰

«گوایدو» به شکست در کودتا علیه «مادرور» اذعان کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا پس از عدم موفقیت در کودتا علیه رئیس جمهوری این کشور در سخنانی اعتراف کرد که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری منتخب و قانونی ونزوئلا همچنان از وفاداری ارتش این کشور برخوردار است.

سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا در این باره تصریح کرد: فکر می‌کنم متغیرهای (تلاش ناکام کودتا) در این نقطه از زمان واضح و روشن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به این دلیل بوده است که ما همچنان به سربازان بیشتری نیاز داریم و شاید به مقامات بیشتری از نظام حاکم نیاز داریم که تمایل به حمایت از آن (کودتا) داشته باشند.

این درحالیست که سه شنبه هفته گذشته «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا با حمایت آمریکا طرفداران خود را به خیابان‌ها فراخواند. در همین راستا گروه اندکی از سربازان ارتش نیز در تلاشی نافرجام کودتائی را در این کشور علیه رئیس جمهوری به راه انداختند.

کد خبر 4609088

منبع: مهر

کلیدواژه: خوان گوایدو ونزوئلا نیکلاس مادورو کودتای نظامی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است

معراجی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با شبکه خبر در ارتباط با خیزش دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان خصوصا آمریکا علیه صهیونیست ها و حمایت غربی ها از آن ها اظهار کرد: درباره تظاهرات دانشجویان در آمریکا باید نکته‌ای را در نظر بگیریم که این بخشی از خروش افکار عمومی جامعه علیه یک رویدادی است که وجدان عمومی بشریت را جریحه دار کرده و تبلور آن را در دانشگاه های آمریکا می بینیم . اکنون ما با قشر دانشجو و جوانی طرف هستیم که دارای هدف و پایگاه ویژه‌ای مانند دانشگاه هستند که قابلیت همگرایی را برای این قشر به وجود می‌آورد.

وی گفت: صرفا نباید این تظاهرات و ضدیت با اقدامات اسرائیل را مربوط به دانشجویان بدانیم اما آن چیزی که می‌شود به صورت ملموس توجه کرد آن است که تشکل یافتگی این دانشجویان یک و یژگی خاص است.

وی ادامه داد: زمانی که از جنبش‌های دانشجویی حرف می‌زنیم باید  به دهه ۱۹۶۰ میلادی توجه کنیم. در آن زمان آمریکا درگیر جنگ ویتنام بود و تظاهرات دانشجویان در آن زمان باعث توقف و دست کشیدن آمریکا در جنگی  شد که خود هم می دانستند دستاوردی ندارد و تنها جنگی فرسایشی است و با تلفات زیادی همراه است.

معراجی در انتها گفت: آن زمان آمریکایی ها با نیروهای خود درگیر جنگی تن به تن بودند. اما  امروز،  حمایت‌های مادی و معنوی دولت آمریکا باعث خروش دانشجویان در این کشور شده است و به شکلی خاص آن را در دانشگاه کلمبیا دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • ویدئو| اذعان سازمان شاباک رژیم صهیونیستی به شکست
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساخت
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود