Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « مرتضی براری »، رئیس سازمان فضایی ایران "سلامت جسمی و روانی کارکنان" هر مجموعه را یکی از دغدغه های جدی مدیران دانست و افزود: امروزه با افزایش فشارهای شغلی اداری و پشت میزنشینی های طولانی و کم تحرکی کارکنان، ایجاد مشکلات عضلانی و بیماری های جسمانی نیز در محیط های کاری افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارتقای سلامت جسم و روان کارکنان در کنار افزایش توانمندی های علمی باعث ارتقا بهره وری، ایجاد انگیزه و تعهد سازمانی می شود و در دراز مدت علاوه بر جلوگیری از آسیب های جسمانی، باعث کاهش هزینه های درمانی نیز می شود.

وی افزود: بعد از تدوین بسته سلامت سازمان های دولتی توسط وزارت بهداشت و ابلاغ آن به سازمان ها در سال گذشته در تدارک آن قرار گرفتیم که هرچه سریعتر طرح پایش سلامت کارکنان سازمان فضایی را آغاز کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: در همین راستا طرح سنجش سلامت کارکنان سازمان فضایی ایران را با شعار خانواده سالم، جامعه پویا و آینده روشن آغاز کردیم و در تلاشیم تا علاوه بر این، با ارائه مشاوره و آموزش های لازم در زمینه حفظ سلامت جسمانی و آرامش روانی کارکنان، گامی عملی برای ارتقا سلامت آنان برداریم.

« حمید عباسی » مدیر عامل و عضو هیات مدیره موسسه پیام در این نشست عنوان داشت: از بدو تاسیس مرکز پایش سلامت تاکنون حدود ۱۵۰۰ کارمند مورد ارزیابی قرار گرفته و از مشاوره این مرکز در بهبود اوضاع جسمی و روحی و افزایش بهره وری بهره مند شده اند.

« نانگیر »، مدیرعامل مرکز برنا اندیشان طی سخنانی در خصوص مراحل اجرای این طرح گفت: این مرکز بعد از حدود ۲ سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی بر اساس روش برگرفته از کالج پزشکی ورزشی آمریکا و بومی کردن تست ها و حرکات آن ایجاد شده است. تمامی تست ها و مراحل توسط کارشناسان و پزشکان متخصص انجام شده و ظرفیت و توان هر فرد نسبت به سن و شرایط فیزیکی، ایشان را به صورت کارنامه کتبی ارائه خواهیم داد.
براری به همراه سایر مدیران و مسئولان سازمان فضایی ایران بعد از نشست، جهت انجام تست های اولیه پایش سلامت و بازدید از مجموعه به این مرکز رفتند.

انتهای پیام/

169 / 159 طرح پایش سلامت آسیب جسمانی کاهش هزینه سازمان فضایی ایران وزارت بهداشت موسسه پیام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: طرح پایش سلامت آسیب جسمانی کاهش هزینه سازمان فضایی ایران وزارت بهداشت موسسه پیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اسماء وردیان، محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در پژوهشی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آن‌ها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح، جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبرهای کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین به دست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد.

این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دماهای مختلف همچنان پایدار بودند.

غذاهای دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند. این غذاها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‌ها ضروری است. برچسب‌‌های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات