Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:21:07 GMT

شایع‌ترین نشانه‌های سرطان کلیه را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۴۹۵

شایع‌ترین نشانه‌های سرطان کلیه را بشناسید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه اضافه وزن و چاقی نقش مهمی در این مشکل دارند، اما فاکتور‌های پرخطر دیگری هم موجب تکثیر سریع سلول‌ها در کلیه‌ها می‌شوند. در ادامه به برخی از فاکتور‌های پرخطر دیگر اشاره می‌شود.

سیگار کشیدن: کشیدن سیگار موجب می‌شود ریه‌ها اکثر مواد شیمیایی سمی را جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این مواد شیمیایی به جریان خون منتقل شده و به منظور فرآیند پاکسازی وارد کلیه‌ها می‌شوند و در نهایت به این عضو لوبیایی شکل اسیب می‌رسانند.

چاقی: افراد دارای اضافه وزن در معرض ریسک بالا ابتلاء به سرطان کلیه قرار دارند. مطالعات نشان می‌دهد سرطان کلیه، سومین سرطان شایع ناشی از چاقی است.

فشارخون بالا: افراد مبتلا به فشارخون بالا به منظور کنترل میزان فشارخون خود، دارو‌های زیادی مصرف می‌کنند. برخی مطالعات نشان داده اند که این دارو‌ها می‌توانند ریسک ابتلاء به سرطان کلیه را افزایش دهند.

سابقه خانوادگی: ابتلای هر یک از اعضای خانواده به سرطان کلیه احتمال ابتلاء به این بیماری را در سایر اعضای خانواده افزایش می‌دهد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

فاکتورهای پرخطر سرطان کلیه را بشناسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

کد خبر 6093451

دیگر خبرها

  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟