Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:47:52 GMT

۳۴ هزار راس دام در مناطق سیل زده شادگان واکسینه شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۶۰۶

۳۴ هزار راس دام در مناطق سیل زده شادگان واکسینه شد

رضا حفیظی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در شادگان با اعلام این خبر اظهار کرد: خدمات دهی به بیش از ۳۴ هزار راس دام سبک و سنگین مناطق سیل زده و در معرض خطر سیل شهرستان شادگان به منظور جلوگیری از بروز بیماری های متعاقب سیل در جمعیت دامی خدمات شامل واکسیناسیون دام سبک و سنگین به تعداد هفده هزار و ۶۴۵ راس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین در این طرح یک هزار و ۲۱۰ راس دام های بیمار نیز درمان شدند.

رییس اداره دامپزشکی شادگان افزود: به منظور مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مختلف دامی شانزده هزار راس و ۳۸ هزار متر مربع جایگاه های دام در آن مناطق ضـد عفونی و سمپاشـی شدند.

حفیظی در پایان بیان کرد: اکیپ های این اداره با هدف امداد رسانی و انجام امور بهداشتی و درمانی دام از جمله سم پاشی، ضد عفونی و معاینه به مناطق سیل زده شادگان اعزام شدند.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مرتضی صویلاتی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در فارس

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی در استان از فردا ۱۲ اردیبهشت، اظهار کرد: این سامانه موجب بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تگرگ می‌شود. 

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تا اواخر وقت روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در استان پابرجاست، افزود: این سامانه فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت مناطقی از استان به ویژه نیمه جنوبی و نواحی غربی در شهرستان‌های مهر، لامرد، لار، گراش، اوز، قیروکارزین، خنج، جهرم، فسا، استهبان، نی ریز، فیروزآباد، فراشبند، نورآباد ممسنی، رستم و کازرون را فرا می‌گیرد.

حقیقت ادامه داد: این سامانه بارشی در روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت برای همه مناطق استان بویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی، مرکزی و شیراز پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت نیمه غربی و مناطق مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 او گفت: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع، سفر‌های برون شهری، لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها احتیاط و از فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع پرهیز شود.

مدیرکل هواشناسی فارس بیان کرد: عمده فعالیت این سامانه بارشی روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در فارس
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در یزد
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس