Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان «نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی» در سطح دانشگاه‌های آذربایجان غربی با معرفی تیم‌های برتر به‌کار خود پایان داد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم اختتامیه این مسابقات با اشاره به اینکه ساز و کار تولید اندیشه نیازمند گفتمان علمی و ناصحانه و محتوا مدار است اظهار داشت: تفکری نقادانه و اثرگذار است که خلاقانه شکل بگیرد و جوهری محتوایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین رستم‌زاده با اشاره به برکات نقد و مناظره در تعالی و پیشرفت کشور خاطرنشان کرد: این مسابقات در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ فضای آزاداندیشی در دانشگاه‌ها طراحی شده است.

وی گفت: فرهنگ اخلاق نقد و مناظره باید در بین تمامی آحاد جامعه نهادینه شود چرا که خروجی نقد و مناظره در صورتی به تعالی می‌انجامد که به شکل طبیبانه خلق و جاری شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: هم‌افزایی اندیشه‌ها نیز ممارستی برای گسترش فرهنگ کار تیمی و جمعی است که در مناظرات مورد تجربه دانشجویان قرار می‌گیرد.

رستم‌زاده با اشاره به اهمیت داشتن دانش برنامه‌ریزی و راهبرد در برابر موضوعات چالش‌ها و موفقیت‌ها خاطرنشان ساخت: در این مناظرات دانشجویان با یک پلان و مدل مدیریتی علمی از طرح مسئله تا نتیجه‌گیری در مدت اختصاصی چندین دقیقه‌ای فرصتی که در برابر نظر مخالف دارند باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه در جامعه چالش عدم فرهنگ اعتقاد به ارزشمند بودن زمان وجود دارد خاطرنشان کرد: تمرین معرفت واقعی و در عین حال بهره‌برداری از ثانیه به ثانیه زندگی و ارزشمند بودن آن یکی از موضوعات مهم و چالش‌های فرهنگی جامعه است که از برکات مناسب مسابقات مناظره می‌باشد.

هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در اردبیل برگزار می‌شودهشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در استان اردبیل برگزار می‌شودرئیس جمهوری اوکراین تنها به صحنه مناظره رفت

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به مفهوم نقد و مناظره گفت: مناظره یعنی نظر انداختن به اندیشه مقابل و مخالف و این نظر باید در سیرت فهوایی اندیشه رسوخ  پیدا کند و تأمل در صورت موضوعات یکی از آفت‌های مناظره بوده که آن را به دور تسلسل و عدم نتیجه بخشی می‌کشاند.

وی با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت کننده در این دوره از مناظرات اظهار کرد:16 تیم 4 نفره دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف استان در این دوره از مناظرات شرکت داشتند.

رستم‌زاده افزود: 75 درصد شرکت‌کنندگان را دانشجویان پسر و 35 درصد نیز دانشجویان دختر تشکیل می‌دادند که از این تعداد 45 درصد در رشته‌های علوم انسانی، 23 درصد فنی و مهندسی، 4 درصد پزشکی، 23 درصد علوم پایه بودند و 10 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و 82 درصد در مقطع کارشناسی و 8 درصد نیز در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل بودند.

در آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان «شان خواجه نصیرالدین طوسی» دانشگاه‌های آذربایجان غربی چهار تیم ایران پاش از دانشگاه علمی کاربردی، گردون از دانشگاه ارومیه، موج از دانشگاه ارومیه و  ویرا از دانشکده هنر دانشگاه ارومیه به مرحله نهایی راه یافته بودند که در مرحله فینال تیم ایران پاش مقام اول و تیم موج از دانشگاه ارومیه مقام دوم  را کسب کردند.

همچنین در این دوره از مسابقات تیم گردون از دانشگاه ارومیه نیز به‌عنوان تیم اخلاق انتخاب شد و با اهدای هدیه، لوح سپاس و تندیس ویژه مسابقات از این گروه نیز تجلیل به عمل آمد.

 8 نفر از اساتید اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها داوری این دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی را بر عهده داشتند و تیم‌های منتخب دانشگاه‌های استان به مرحله منطقه‌ای دانشگاه‌های کشور و سپس در صورت صعود به مرحله نهایی کشوری دانشگاه‌ها که در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

انتهای پیام/ح

 

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه‌های شیراز با عنوان «وجدان بیدار» در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا امروز مقابل دانشگاه شیراز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی