Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@18:20:20 GMT

توزیع 1500 وعده افطاری در مساجد حاشیه شهر مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۵۴۲۳

توزیع 1500 وعده افطاری در مساجد حاشیه شهر مشهد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدحسن حبیبیان، معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی، در نشست رسانه‌ای پیرامون تشریح برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ماه مبارک رمضان که امروز پانزدهم اردیبهشت ‌ماه در معاونت مدیریت خبرو رسانه آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال بعد از سال‌‌ها خشکسالی، از نعمت باران بهره‌مند شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که از برکات متعدد آن بهره‌مند شدیم اما به دلیل عدم آگاهی لازم، بارش باران منجر به سیل شدید شد و خسارات زیادی را به هموطنان ما وارد کرد؛ به گونه‌ای که ماه مبارک رمضان امسال را در شرایط سختی سپری می‌کنند که متفاوت با سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بنا بر پیشنهاداتی که حاصل شد و همچنین تدابیر تولیت آستان قدس رضوی، قرار بر این است بخشی از هزینه سفره اکرام رضوی که همه ساله در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برای زائرین و مجاورین در نظر گرفته می‌شد، به مباحث زیرساختی مانند ساخت مسکن و ایجاد اشتغال و... به سیل‌زدگان اختصاص داده شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

حبیبیان با بیان اینکه در سال جاری 1500 وعده افطاری در مساجد حاشیه شهر مشهد توزیع و همچنین 2000 نفر از زائرین و مجاورین در مهمان‌سرای حضرت پذیرایی خواهند شد، عنوان کرد: هر شب از کل ماه مبارک رمضان به تعداد یک میلیون و 500 هزار افطاری سبک نیز در صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی افزود: در حوزه تبلیغات نیز در دو بخش ویژه برنامه‌هایی برای ماه مبارک رمضان و همچنین برنامه‌های مناسبتی نیز پیش‌بینی شده است که بخش نخست مربوط به شب‌های قدر است و برنامه‌ریزی مبسوطی صورت گرفته و بستری فراهم خواهد شد که زائرین و مجاورین بتوانند بیشتر از برکات این ماه بهره‌مند شوند. در بخش دوم نیز ویژه برنامه‌هایی برای ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز قدس پیش‌بینی شده است.

در ادامه این نشست سیدخلیل منبتی، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در سفره اکرام رضوی، بیش از 13 هزار نفر در صحن هدایت پذیرایی می‌شدند که 35درصد از این جمعیت را بانوان تشکیل می‌دانند. امسال براساس تصمیمات اتخاد شده، قرار بر این شد بخشی از این افطاری‌ها به مناطق سیل زده اختصاص یافته شود. در این میان اما 1500 وعده افطاری در مساجد حاشیه شهر با همکاری معاونت امداد مستضعفین به صورت معرفی مساجد و توسط اماکن متبرکه و مدیریت رفاه امور زائرین پیش‌بینی شده است. همچنین طبق سنوات گذشته افطاری سبکی در میان صفوف نماز مغرب و عشاء توزیع می‌شود و دو مهمان‌سرای حرم مطهر رضوی نیز پذیرای زائرین و مجاورین خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز مراسمی در صحن جامع رضوی طبق سنوات گذشته برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های جشن این شب توزیع زولبیا در بین زائران و مجاوران خواهد بود. همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، نظم‌بخشی خدماتی شامل گل‌آرایی، خدمات فرش و تشریفات مرتبط در خصوص مراسم ترتیل‌خوانی و سخنرانی در صحن‌های انقلاب اسلامی، گوهرشاد و رواق امام خمینی(ره) برنامه ریزی و پیش‌بینی شده است.

منبتی تصریح کرد: در لیالی قدر جمعیت سنگینی اعم از زائرین و مجاورین در حرم مطهر رضوی حضور خواهند یافت که در این سه شب با اکتریت خدمه در حدود 10 هزار نفر، سعی بر آن است مدیریتی جامعی برای جمعیت انجام شود و به نحو احسن به سرانجام برسد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ارائه خدمات فرش نیز باید گفت، بالغ بر 400 هزار متر مربع در هر یک از شب‌های احیا، فرش‌آرایی همه اماکن متبرکه و حریم حرم را خواهیم داشت که می‌تواند مورد استفاده زائران و مجاوران قرار گیرد. همچنین برای تلویزیون‌های مستقر در حرم رضوی نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و نقاطی برای استقرار پیش‌بینی شد ه است که زائرین و مجاورین همانند ویژه برنامه تحویل سال، از مراسم شب‌های قدر نیز بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: موضوع کتب انوار نیز از دیگر موضوعات حائز اهمیت است که باید به طور منظم در سطح اماکن متبرکه حرم رضوی مدیریت شود، ضمن اینکه در شب‌های ماه مبارک رمضان مردم مراجعه بیشتری به کتب و ادعیه دارند و بر همین اساس، 650 هزار جلد کتاب برای ارائه خدمات به زائرین و مجاورین پیش‌بینی شده است.

منبتی با بیان اینکه در شب‌های قدر همانند سال‌های گذشته توزیع آب معدنی به دلیل طولانی بودن مراسم و عدم رفت و آمد در میان صفوف، در مبادی ورودی حرم رضوی به انجام خواهد رسید، اظهار کرد: با بررسی انجام گرفته، بیش از 145 هزار نفر ساعت در این ایام خدمات ارائه می‌کنند که شامل پرسنل ستادی اماکن متبرکه و خدمه حرم رضوی است.

سیاه‌پوشی بیش از 5000 مترمربع حرم رضوی به مناسب شب‌های قدر
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: سیاه‌پوشی بیش از 5000 مترمربع گلدسته‌ها و قسمتی از صحن‌های حرم امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی برای شهادت امام علی(ع) است. همچنین طبق سال‌های گذشته، مدیریت راهنمایی توسط خدمه برای روز قدس را خواهیم داشت.

منبتی عنوان کرد: ویژه برنامه‌هایی نیز پیرامون روزهای 13، 14 و 15 خرداد ماه و به مناسبت مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در حرم رضوی پیش‌بینی شده است. در همین خصوص میزبان مهمانانی از خرج کشور خواهیم بود که همه ساله به مناسبت رحلت امام(ره) به ایران آمده و به مشهد هم سفر می‌کنند و برنامه‌ریزی خاص خود توسط اماکن متبرکه را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در این میان بستر مطلوبی برای حضور خبرنگاران و عکاسان در روزهای ماه مبارک رمضان برای تهیه گزارش فراهم شده است، اضافه کرد: در ازتباط با محدودیت‌های ترافیکی نیز طبق معمول برنامه آستان قدس رضوی با شورای تامین استان و از طریق استانداری و پلیس راه خراسان رضوی هماهنگ است که چه ساعاتی محور بسته می‌شود، پارکینگ‌ها باید تخلیه شود و همچنین در چه ساعاتی ورود و پذیرش وسایل نقلیه را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی آستان قدس رضوی ماه رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور