Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سلیمان کرمی، یکشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان فسا افزود: این بارندگی ها نمی تواند دلیلی برای شروع یک دوره ترسالی باشد و باید همچنان با صرفه جویی به ویژه در بخش کشاورزی، تقاضا برای استفاده از آب را کاهش دهیم.
وی بیان داشت: انتقال حجم سیلاب از طریق رودخانه ها با رعایت حریم آنها از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه شهرداری ها و شوراهای اسلامی قرار گیرد و ضروری است برای کنترل روان آبها و استفاده بهینه از آنها از طریق اجرای طرح های آبخیزداری برنامه ریزی لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار فارس ادامه داد: در زمینه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی که با هدف مصرف بهینه آب صورت گرفته، موفقیت مورد نظر حاصل نشده و نیاز مبرم است که به این مساله توجه ویژه ای شود، برای نتیجه گیری بهتر در این زمینه لازم است از محل بند الف تبصره ٨ قانون بودجه مبنی بر جایگزینی ١٥درصد سهم پرداختی کشاورز برای آبیاری نوین بهره گرفت.
کرمی اظهار داشت: برای مدیریت هر چه بهتر مصرف آب و تولید بیشتر در بخش کشاورزی این شهرستان، پیگیری اجرای طرح های گلخانه ای نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا قابلیت های موجود در حوزه کشاورزی این منطقه در حدی است که اجرای این طرح ها می تواند از بازدهی قابل ملاحظه ای برخوردار باشد.
فرماندار ویژه فسا همچنین بر رونق صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان تاکید و بیان کرد: این موضوع باید از اولویت های اصلی مسئولان ذی ربط باشد زیرا این مهم می تواند تاثیر بسزایی در فرآیند توسعه اقتصادی شهرستان داشته باشد.
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زکات امری الهی، یکی از راهکارهای فقرزدایی و جلب مشارکت مردم در موضوعی اجتماعی است که ترویج آن نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی افزود: وجوه زکاتی که در یک منطقه پرداخت می شود، صرف امور همان مکان می شود و این موضوع در نهایت به نفع مردم و مکانی است که در امر پرداخت زکات مشارکت داشته اند.
کرمی اضافه کرد: بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند در امر تشویق و ترغیب واجدان شرایط پرداخت زکات، نقش مهمی ایفا کنند.
به نظر مشهور بین فقها زکات که امری واجب است به 9 چیز تعلق می گیرد که عبارتند از: گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره سکه دار، یعنی سکه رایج معامله که هر کدام دارای نصاب شرعی هستند که تا وقتی به آن حد نصاب برسند و جامع شرایط دیگر نباشد، زکات به آنها تعلق نمی گیرد.
فرماندار ویژه فسا همچنین در قسمت دیگری از مطالب خود گفت: مردم این شهرستان با اهدای بیش از 2 میلیارد ریال به هموطنان سیل زده خود در استان خوزستان کمک کردند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جنوب شرقی سیل شوراهای اسلامی صرفه جویی قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ متن پیام حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم بدین شرح است:

بسمه تعالی

جایگاه معلم در باور و ارزشهای ملت مسلمان ما، جایگاهی رفیع و ارزشمند است. در تفکر دینی ما معلم روشنگر چراغ فروزان هدایت و نجات بخش آدمیان از ظلمت جهل و نادانی است.

استادِ شهید مرتضی مطهری شخصیتی اثر گذار در دوران رویش و رشد انقلاب اسلامی ایران بوده است. وی به عنوان متفکری اندیشمند و فیلسوفی بزرگ، مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت و در این راه مقدس، آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت و نام خود را به عنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

اینجانب به عنوان نماینده دولت مردمی در مهاباد، در سال مزین به نام " جهش تولید با مشارکت مردم" ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرهیخته استاد شهید مرتضی مطهری و شهدای والا مقام سنگر مقدس تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید، معلمان و تلاشگران صبور، متعهد و سخت کوش عرصه فرزانگی و دانایی در شهرستان مهاباد تبریک و تهنیت گفته، توفیقات همگی این عزیزان را در خدمت به رشد و بالندگی و اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن عزیز اسلامی، از درگاه خداوند دانایی بخش مسألت دارم.

حسن عباسی

فرماندار ویژه مهاباد

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند