Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-28@08:08:06 GMT

خاگینه مغزدار تبریزی + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۶۶۱۳

خاگینه مغزدار تبریزی + طرز تهیه

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   خاگینه مغزدار تبریز یکی از انواع دسر خوشمزه و مقوی به شمار می رود که مناسب ماه مبارک رمضان است. مهمترین نکته در تهیه خاگینه این است که باید دمای خاگینه و شربتش متضاد باشند. یعنی شربت را وقتی درست کردید بهتر است در یخجال بگذارید. وقتی کاملا خنک شد، روی خاگینه بریزید تا خمیر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این دسر خوشمزه آشنا شوید.

 

 

طرز تهیه شربت خاگینه:

برای تهیه شربت خاگینه ابتدا نصف پیمنه شکر و نصف پیمانه آب و یک چهارم پیمانه گلاب و ۲ دانه هل و یک کم زعفران دم کرده را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید اجازه بدهید مقداری غلیظ شود؛ و بگذارید خنک شود می‌توانید آن را داخل یخچال قرار بدهید.

 

طرز تهیه خاگینه مغزدار تبریزی:

برای تهیه خاگینه ۲ عدد تخم مرغ و یک کم وانیل را با همزن خوب بزنید و بعد ۲ قاشق غذاخوری پر ماست سفت و ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید و یک قاشق بکینگ پودر اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. تابه را روی حرارت گرم کنید و روغن بریزید وقتی روغن داغ شد نصف مواد خاگینه را داخل تابه بریزید و در آن را ببندید وقتی یه کم خودش را گرفت یک مقدار مغز گردو خرد شده بریزید و روی آن پودر دارچین بپاشید و بعد بقیه مواد خاگینه را روی آن بریزید و در آن را بگذارید تا حسابی پف کند. بعد از آنکه خودش را گرفت برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. وقتی دو طرف آن کاملا پخت و طلایی شد شربت خنک شده را روی آن بریزید.

 

نکته برای تهیه خاگینه مغزدار تبریزی:

* اندازه شربت سلیقه‌ای است من خودم کم شیرین دوست دارم. شما می‌توانید میزان شکر و حتی کل شربت را کم و زیاد کنید.

 

* هنگام پخت خاگینه می‌توانید از دمکنی استفاده کنید.

 

اگر فاصله قابلمه با شعله تان کم است از شعله پخش کن استفاده کنید تا آرام بپزد و نسوزد.اگر می‌خواهید پف کند برای این مقدار از قابلمه کوچک استفاده کنید، من از قابلمه‌های نوزادی استفاده کردم.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: طرزتهیه گوناگون رمضان تبریز جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم

ربات هایی که در اداره پست مورد استفاده قرار می گیرند می تواند ۲۰۰ هزار بسته پستی را در روز مرتب کند.  یک  شرکت چینی با استخدام این ربات ها هزینه نیروی کار را به نصف کاهش داده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
  • وقتی دانشگاه به اسرائیل نه بگوید
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری