Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@06:30:01 GMT

کلی‌گویی باعشق و عصبانیت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۸۴۱

کلی‌گویی باعشق و عصبانیت

احسان علیخانی تهیه‌کننده و مجری برنامه عصر جدید به همراه سید بشیر حسینی، استاد دانشگاه و کارشناس این برنامه ‌استعدادیابی، برای شرکت در یک نشست نقد و بررسی به دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران آمدند تا به انتقادات دانشجویان این دانشکده پاسخ بدهند. محسن بوالحسنی خبرنگار در این جلسه پر سر و صدا که البته با حاشیه‌های بسیاری همراه شد، آریا عظیمی‌نژاد نیز حضور داشت؛ اما تمام مدت ترجیح داد سکوت کند و شاهد صحبت‌های تند و بی‌پروای دانشجویان و استادان و پاسخ‌های آرام و گاه با لبخند علیخانی و حسینی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش جلسه را بشیر حسینی که خودش استاد دانشگاه امام صادق هم هست به راه انداخت. او در پاسخ به نقد یکی از استادان دانشگاه علوم اجتماعی به عملکرد تلویزیون و همچنین سیاست‌های برنامه «عصر جدید» این انتقادات را کلی‌گویی دانست و موضع بالا به پایین خود را با این جواب تبیین کرد: «کلی گویی» تکرار بدیهیات است و به نظر من رسالت دانشگاه این است که وارد مصادیق جزئی شود و این کار «دانشگاه نفتی» است که به بدیهیات و کلیات بسنده کند. داور برنامه «عصر جدید» دانشگاه‌های کشور را که خود او در آنها تدریس می‌کند، بی‌خاصیت دانست و دانشجویان رشته علوم اجتماعی را دانشجوهایی اخمو خطاب کرد که همین حرف‌ها به تنشی که در بطن برنامه وجود داشت دامن زد و باعث شد تیغ تند نقدها به سمت بشیر حسینی نشانه گرفته شود. متشنج شدن فضای نشست، باعث شد صدای اعتراض به صحبت‌ها، علی‌الخصوص در اعتراض به حرف‌های پرنیش و کنایه بشیر حسینی به دانشگاه و دانشگاهیان از گوشه و کنار سالن به گوش برسد و تا رسیدن فرصت صحبت به علیخانی مراسم همچنان در تلاطم و تنش پی گرفته می‌شد. علیخانی صحبت‌های خود را این‌طور شروع کرد: «ما برای نقد برنامه عصر جدید اینجا هستیم. من یک برنامه ساز تلویزیونی هستم؛ نه کارمندم، نه مدیر هستم. من نماینده تلویزیون نیستم پس اجازه بدهید وارد بدیهیات نشویم. درباره سیاست‌های کلان تلویزیون شاید باید مدیران را دعوت کنید و ارتباطی به من ندارد.» با این حال نوک پیکان انتقادات، باز هم در اولین سؤال، به سمت بشیر حسینی نشانه گرفته شد. یکی از دانشجویان از حسینی پرسید: «گفتید اخمالو هستیم. چرا نباشیم؟ وقتی در یک برنامه تلویزیونی مثل عصر جدید از خانواده شهدا استفاده ابزاری می‌شود تا پوششی برای رویکرد غربی برنامه باشد چرا اخمالو نباشیم؟ وقتی زن‌ها یا حضور ندارند یا وقتی حضور دارند از آنها سؤالاتی از این قبیل می‌شود که همسرت چه می‌گوید اگر غذا درست نکنی؟ معلوم است که عصبانی می‌شویم.» بشیر حسینی از دانشجویان خواست سؤالات آنها را به صورت یک‌جا پاسخ بدهد و در نهایت در مقابل سؤالات و انتقاداتی از این دست: «دکتر حسینی استاد من هستند اما در بهترین تایم تلویزیون پشت تریبون قرار می‌گیرند و حرف‌هایی سطحی می‌گویند آن هم با عشق!»، «مهم‌ترین اثر بشیر حسینی نوشتن کتاب «۱۵۰ هشتگ» است» و... با لبخند گفت: استادان ارتباطات حرف جدی برای برنامه ما ندارند. بیش از ۱۰۰ برنامه‌ساز به من مراجعه کرده‌اند که سراغ استادان ارتباطات رفته‌اند اما آنها به جای کمک و مشاوره از تئوری‌های نظریه پردازان ارتباطاتی برای آنها گفته‌اند. در نهایت این جلسه پرحاشیه و تنش ساعت هشت شب به اتمام رسید و در نهایت می‌شد از این منظر به آن‌ نگاه کرد که حرف‌و نقدهای دانشجویان از نظر میهمانان این برنامه، حرف‌هایی کلی به حساب آمد و حرف‌ها و پاسخ‌های میهمانان برنامه از نظر دانشجویان نیز یک‌سری حرف کلی بود که با جمله همیشگی «برای مردم» رنگ و لعاب خود را توجیه‌پذیر می‌کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت

حسینی معاون رییس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سمنان همزمان با تحقق وعده صادق، گفت: کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از حامیان رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تحقق وعده صادق اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در رفع مشکلات، اضافه کرد: امید می‌رود شاهد موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

معاون امور مجلس رییس جمهور با گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: فرهنگ کار و مهارت‌آموزی باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود تا با کار و تلاش جوانان شاهد موفقیت کشور در عرصه اقتصادی باشیم.

وی افزود: ظرفیت‌های متعدد از معدن، اقتصاد دیجیتال تا اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و تسلط بر مهارت و حرفه‌آموزی لازمه تحقق این برنامه‌ها، خودکفایی و افزایش صادرات است.

حسینی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۵۰۰ هزار واحد تحویل داده شد.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار و رفع چالش‌های اقتصادی کشور در گرو جهش تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • وعده صادق اقتدار ایران را به منصه ظهور گذاشت
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت
  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟