Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:16:13 GMT

اختصاصی|استانی شدن انتخابات مجلس ۲ اسفند اجرا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۸۹۵

اختصاصی|استانی شدن انتخابات مجلس ۲ اسفند اجرا نمی‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:مصوبه پارلمان درباره استانی شدن انتخابات مجلس در ۲ اسفند اجرایی نمی‌شود. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در چند روز گذشته برای بررسی به شورای نگهبان ارجاع داده شده است، گفت:هم‌زمان با بررسی‌ شورای نگهبان، هیئت‌ نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکیان: باید در کشور 2 یا سه حزب داشته باشیم/استانی شدن انتخابات وجه‌اشتراک نمایندگان را افزایش می‌دهداصلاح قانون انتخابات|استانی شدن انتخابات مجلس طرحی منفعت‌طلبانه استاستانی‌شدن انتخابات مجلس و مسئله عدالت؛ چگونه با رأی کمتر نماینده مجلس شویم؟

وی با بیان اینکه شورای نگهبان نیز درخواست داشته تا 10 روز دیگر به زمان بررسی این طرح افزوده شود، ادامه داد: احتمالاً 27 اردیبهشت شورای نگهبان پس از بررسی ایرادات طرح را به مجلس اعلام کند.

نماینده کرج در مجلس با اعلام اینکه پس از اعلام نظر شورای نگهبان باید کمیسیون ایرادات اعلام شده را برطرف کند، افزود: باید از وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها و نماینده شورای نگهبان دعوت به عمل آید تا ایراداتی که احتمالاً شورای نگهبان اعلام می‌کند بررسی و  برطرف شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه مجلس تا 7 خرداد جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و از 2 خرداد روز شمار انتخابات شروع می‌شود و نهم خرداد تا 16 خرداد نیز زمان استعفای مقامات برای حضور در انتخابات مجلس است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم اگر کمیسیون بخواهد اصلاحات را انجام دهد و  طرح به صحن علنی ارائه شود زمان اینکه این طرح به  اجرای انتخابات برسد وجود ندارد.

کولیوند تصریح کرد:حتی اگر پس از رفع ایرادات این طرح در مجلس شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند چون به روز شمار انتخابات برخورد کرده‌ایم قطعاٌ این قانون به انتخابات پیش‌رو نمی‌رسد و انتخابات با همان قانون قبلی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره گیری از مشارکت اقشار مختلف مردم، خصوصا فرهنگیان عزیز به انجام می رساند.

ضمن تبریک روز معلم به تمام معلمان عزیز از معلمانی که در فرایند نظارت بر انتخابات، شورای نگهبان را یاری می‌کنند، قدردانی می‌کنم.»

روز گذشته نیز معلمان و فرهنگیان در دیدار با سخنگوی شورای نگهبان به بیان مهمترین مسائل و مشکلات در حوزه آموزش و پرورش پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟