Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:29:00 GMT

چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۹۱۴

چه کسی مسئول گرانی تن ماهی است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تن ماهی هم در کنار برخی دیگر از مواد غذایی با افزایش قیمت مواجه شده اما برخی از برندها به دلخواه خود و با شیوه‌های بعضاً غیرقانونی این کار را می‌کنند. به عنوان مثال تن ماهی پارسال ۴۱ درصد گران‌تر از نرخ درج شده روی آن فروخته می‌شود و برخی برندها نیز رسماً قیمت این محصول را حدود دو برابر افزایش داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این روزها به نظر می‌رسد بازار محصولات کشاورزی و غذایی به حال خود رها شده و هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که قیمت تن ماهی هم همچون برخی دیگر از محصولات غذایی با افزایش عجیب و غریب و بعضاً غیرقانونی مواجه شده است.

به عنوان مثال یکی از برندهای تن ماهی که در مهر ماه سال گذشته تولید شده و قیمت درج شده روی آن ۸,۹۰۰ تومان بوده است، در برخی از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. این فروشگاه‌ها درباره دلیل این گران‌فروشی می‌گویند قیمتی که با آن، این محصول را خریداری می‌کنند، بسیار بالاتر از نرخی است که روی محصول درج شده است و کارخانه‌های تولیدکننده باید در این رابطه پاسخگو باشند.

علاوه بر این برخی از برندهای تولیدکننده تن ماهی نیز گرانی را علنی کرده‌اند. به عنوان مثال یکی از این برندها قیمت محصول خود را رسماً به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

در این شرایط جای خالی دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار احساس می‌شود و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند و بگویند که مشکل کجاست و چه کسی در بازار محصولات غذایی همچون تن ماهی مرتکب تخلف می‌شود؛ چرا که مردم نباید هزینه این تخلفات را از جیب‌شان بپردازند.

این وضعیت در حالی است که در پیگیری‌های صورت گرفته درباره دلایل گرانی تن ماهی، هیچ کدام از نهادهای متولی از سازمان شیلات گرفته تا بازار ماهی تن و کانون انجمن صنایع غذایی، پاسخگو نبودند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

تن ماهی هم از قافله گرانی جا نماند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته