Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:16:02 GMT

اذعان وزیر بهداشت به هزینه‌های‌ بالای دندانپزشکی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۸۸۲۱

اذعان وزیر بهداشت به هزینه‌های‌ بالای دندانپزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه هزینه دندان پزشکی درکشور بسیار بالاست که بسیاری از خانواده‌ها در تامین این هزینه بامشکل مواجه هستند. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سعید نمکی در سفر به اردبیل  اظهار داشت: متاسفانه هزینه دندانپزشکی در کشور بسیار بالاست که بسیاری از خانواده‌ها در تامین این هزینه با مشکل مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "متأسفانه در حوزه بهداشت دهان و دندان با عقب‌ماندگی روبه‌رو هستیم"، گفت: در این زمینه وزارت بهداشت برنامه‌ریزی اساسی تدارک دیده تا بتوانیم به هدف مطلوب در حوزه بهداشت دهان و دندان برسیم.

وزیر بهداشت: سیل 1000 میلیارد تومان به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی ‌خسارت زدوزیر بهداشت: ادعای آمریکا درباره عدم تحریم دارو دروغ بزرگ است/ کمبود دارو نداریموزیر بهداشت: یک‌میلیون و 200هزار دانش‌آموز زیرپوشش طرح ملی «عاری از پوسیدگی دندان» قرار می‌گیرند

نمکی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های اساسی برای اینکه بتوانیم شاهد کاهش بیماری‌های مختلف باشیم شروع از آموزش و پرورش و مدارس بوده که در این زمینه باید فرهنگ‌سازی اساسی انجام شود و تاکنون در این حوزه اقدامات مناسبی توسط وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انجام شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مرحله جدید در وزارت بهداشت و درمان شروع شده و با توجه به اینکه شاهد بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و حوادث جاده‌ای هستم نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این طرح‌ها نیز باید از مدارس شروع شود تا شاهد کاهش چنین بیماری‌هایی در کشور باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمان و دانش‌آموزان سرمایه‌های اساسی هستند و ما باید بتوانیم از این سرمایه‌ها در راستای کاهش بیماری‌های مختلف در کشور استفاده کنیم.

نمکی خواستار آموزش درست استفاده از مسواک توسط خانواده‌ها به فرزندان شد و اظهار کرد: خانواده‌ها باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که این مسئله در کودکان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و بعد از مدت‌های طولانی پروژه بیمارستان ترومای اردبیل تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

نکی با اشاره به اینکه برخی مشکلات و موانع در بیمارستان ترومای اردبیل وجود داشت، افزود: با پیگیری وزارت بهداشت و مسئولان استانی این مشکلات برطرف شده و به زودی شاهد افتتاح این پروژه خواهیم داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت معوقات بیمارستان ترومای اردبیل خبر داد و افزود: این بیمارستان می‌تواند تحول عظیمی در حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به‎دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی و با همکاری اداره اماکن انتظامی، مهرموم و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تأکید کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.
وی افزود: هم استانی‎های عزیز می‎توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‎های بهداشت و درمان شهرستان‎ها گزارش نمایند.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل