Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:17:06 GMT

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش/ حفظ جایگاه معلمان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۹۳۱۱

ضرورت سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش/ حفظ جایگاه معلمان

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پاشایی شامگاه دیروز یک شنبه در همایش تجلیل از معلمان منتخب منطقه هشترود با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برای کشور مهم است گفت: توسعه واقعی زمانی اتفاق خواهد افتاد که سرمایه گذاری ها در حوزه آموزش و پرورش صورت بگیرد.

پاشایی ادامه داد: تمامی ابعاد مختلف توسعه گره خورده به آموزش و پرورش است، به جهت اینکه در آموزش و پرورش انسان که محور توسعه است تربیت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فضا باید به گونه‌ای باشد که معلمان احساس کرامت کنند و حفظ جایگاه معلمان وظیفه تمامی مردم و مسئولین است.

آموزش و پرورش کلید فتح آینده است

در این همایش امین امینیان فرماندار هشترود نیز با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت یادآور همت و تلاش زنان و مردانی است که با قلمی در دست، کتابی در دل، چراغی در چشم مروجان راستی و درستی و راهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی بوده‌اند اظهار داشت: معلمان مشعل‌داران بیداری، طلایه‌داران آگاهی و دعوت‌کننده انسان‌ها به عبور از تاریکی، جهل و رسیدن به روشنایی و دانایی هستند.

وی ادامه داد: هفته بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره نادره دوران و صاحب اندیشه‌های مطهر شهید مرتضی مطهری فرصت مغتنمی است تا مراتب سپاس خود را تقدیم معلمانی کنیم که نقش بی‌بدیل آن‌ها در توسعه، پیشرفت و توفیقات کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: گرامیداشت روز معلم اقدامی است نمادین تا دولت و ملت در کنار هم در جهت کیفی سازی آموزش و پرورش، ارتقای سطح برنامه‌های حمایتی از معلمان و سرمایه‌گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان کانون اصلی خلق دنیای آینده مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

فرماندار هشترود با اشاره به اینکه ضرورت و نقش آموزش و پرورش در زندگی انسان و شکوفایی استعدادها و ارزش‌های والای انسانی بر کسی پوشیده نیست گفت: تمامی محققان و اندیشمندان بر این باور هستند که تربیت و آموزش صحیح آدمی او را توانمند برای حل تمامی مشکلات خود و جامعه‌اش خواهد کرد.

امینیان با بیان اینکه سرمایه انسانی بالاترین ثروت ملی کشورها تلقی می‌شود به طوری که بالای ۷۰ درصد ثروت کشورهای توسعه یافته را سرمایه انسانی آن‌ها تشکیل می‌دهد گفت: ارتقای سرمایه انسانی در کشور ما یک ضرورت محسوب می‌شود و این مسئله با سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد شد.

کد خبر 4609413

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هشترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است

فاطمه بنی فاطمه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: درک جایگاه و نقش معلم به عنوان مهم‌ترین رکن تأمین سلامت و تعالی آحاد جامعه و عامل تعیین کننده در مسیر رشد و پیشرفت کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی به جایگاه معلمان در تربیت نسل ها اشاره کرد و گفت: جایگاه معلمان جایگاهی مقدس، ارزشمند و آرمانی است و آنان که در این مسیر به هدایت نسل جوان مشغولند، انسان هایی والا مقام هستند تا جایی که نقش آنان را با پیامبران برابر دانسته اند.

بنی فاطمه بیان کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه، روز معلم و سالروز شهادت شهید عرصه علم و اندیشه، استاد آیت ا… مرتضی مطهری، فرصتی ارزشمند برای پاسداشت مقام انسان هایی است که راستی، درستی، صبوری، اخلاق، پاکدستی، خردورزی، دیانت و آزاداندیشی باور و مرام دیرینه آنان است معلمین گرانقدری که تعهد و عشق آنان در آموزش و هدایت دانش آموزان زبانزد است و اعتماد خانواده ها به این قشر، آرامش جامعه را رقم زده است.

مدیر آموزش و پرورش مشگین شهر فرا رسیدن روز معلم را به همه معلمان تبریک گفت و تصریح کرد: صمیمانه ترین درود های خود را نثار جامعه فرهیخته فرهنگیان شهرستان مشگین شهر می‌نمایم. امیدواریم همواره در پرتو عنایات حق تعالی و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری، همچون گذشته در راستای ارتقاء علمی، فرهنگی و اخلاقی آینده سازان این مرز و بوم و تربیت نیروهای توانمند و متعهد، کوشا و پویا باشید.

کد خبر 6093688

دیگر خبرها

  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • تنگناهای اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم