Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ جعفر پاکنژاد اعلام کرد: با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اجرایی کردن مصوبه هیات دولت در سال 1373، دریافت عوارض قانونی از خودروهای پلاک ملی در این جزیره آغاز شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از هر وسیله نقلیه پلاک ملی برای ورود تا 10 روز به این جزیره 200 هزار ریال عوارض یکبار تردد دریافت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ، تعرفه مربوط به پلاک خودروهای ملی در مبدا ورودی از بندر پهل بندرعباس به بندر لافت در جزیره قشم با عوارض ورودی با این جزیره جمع و اعمال می شود.

وی با اعلام اینکه عوارض ورود خودرو به قشم شامل سهم دهیاری، بیمه، شورای پهل، شورای اسلامی لافت و سازمان منطقه آزاد می باشد، افزود: با اضافه شدن مبلغ عوارض یکبار تردد، از این پس هر خودرو سواری در مبدا ورودی به قشم در بندرپهل می بایست 112 هزار و 400 تومان پرداخت نماید.

پاکنژاد یادآور شد: انواع تریلی با احتساب عوارض پلاک ملی، 183 هزار و 460 تومان، اتوبوس 188هزار و 875  تومان، کامیون ده چرخ 138 هزار و 40 تومان، مینی بوس 127 هزار تومان،  کامیونت و شش چرخ و خاور هم 109 هزار و 220 تومان در بدو ورود به جزیره قشم پرداخت می نمایند.

به گفته وی، براساس مصوبه هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم، در حال حاضر خانواده معظم شاهد، قشموندان، متولدین قشم و افراد دارای کارت شهروندی جزیره از پرداخت عوارض یکبار تردد معاف هستند.

درحال حاضر عوارض مواصلاتی خودرو ماخوذه توسط سازمان منطقه آزادقشم نیز برای متولدین قشم و افرادی که کدملی آنها با ۳۴۵ آغاز می شود پس از کاهش چشمگیر در سنوات گذشته تنها ۳۷۵۰تومان می باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم گفت: مبالغ دقیق مرتبط با ورود خودروها به جزیره قشم همانند گذشته در پرتال سازمانی سایت منطقه آزاد قشم به آدرس Portal.Qeshm.ir  و در بخش شفاف سازی درج شده است. 

بنا به این گزارش، گردشگران جزیره قشم در جنوب ایران از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، دریایی (مسیر اسکله شهید حقانی در بندرعباس) و زمینی (مسیر ورود خودرویی از (اسکله پهل بندر عباس) می توانند وارد این منطقه آزاد به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خودرو فرودگاه قشم هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در سطح این منطقه گفت: برای اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی در سطح منطقه ۵ بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب پلاک‌های هوشمند بر منازل مسکونی منطقه ۵ اصفهان اظهار کرد: این طرح که با همت معاونت برنامه‌ریزی و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به‌صورت هماهنگ در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است، به محدوده منطقه ۵ وارد شده است و مجریان آن در حال نصب پلاک‌های منازل و واحدهای تجاری این منطقه هستند، پلاک‌های آبی هوشمند شامل کد پستی و کد شناسایی هستند.

وی با اشاره به اینکه از طریق بارکدهای روی پلاک‌های آبی هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، افزود: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی همچون اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک، کمک بسیاری کند. این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت باکیفیت‌تر نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای این طرح از خیابان نظر در محله جلفا آغاز و هم‌اکنون ۳۵ هزار پلاک در منطقه نصب شده است.

کارگر بیان کرد: اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در منطقه ۵ ادامه خواهد داشت و همه منازل و مکان‌های تجاری منطقه دارای پلاک آبی هوشمند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی در سطح منطقه ۵ بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: طی اجرای این طرح، حدود ٥٠ هزار واحد مسکونی و تجاری در این منطقه دارای پلاک هوشمند می‌شوند و از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 750965

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم